Gå til innhold

Sterilisert hokatt med body

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sterilisert 2 jentepuser og fikk dem hjem med body av denne typen: http://www.beau.no/index2.html, men da vi kom hjem gikk den ene katten rett i kattedoen og bæsjet. Da hang bæsjen fast i bodyen og da den andre skulle tisse ble det søl her også. Veterinæren sa bare at den skulle være på i 4 dager, men er ikke dette veldig hygienisk? Jeg kan jo ikke være hjemme og passe på å kneppe opp bodyen hver gang de skal på do, jeg må på jobb samt sove om natta. Vil helst ikke ha bæsj i møblene heller hvis de drar dette med seg, men har dekket til alt med teppe nå da. Er det noen her som har erfaring med bruk av body etter operasjon på katta? Hvordan ordner man dette på best mulig vis i praksis? Prøvd å ringe vet, men de tar ikke telefonen.

Anonymkode: 90d6e...8f2

Skrevet

Da vår hunkatt ble sterilisert for noen år siden, hadde hun ikke noe på seg etter operasjonen. Gikk fint det. Ikke noe infeksjon i såret.

Skrevet

Har heller aldri katt krage eller body på noen av kattene vi har hatt opp i gjennom. Men kvier meg litt for å ta den av i tilfelle noe skulle skje, kanskje jeg kan klippe av de reimene som går mellom bakbeina så de får gått på do uten så mye søl..?

Skrevet

Jeg har ikke hatt body/krage på noen av mine katter når de har blitt kastrerte. Hvis de får nok smertestillende så merker de ikke mye til såret. Bare pass på dem i starten så de ikke begynner å dra i stingene.

Anonymkode: 6546b...b88

Skrevet

Vi hadde kneppet opp knappene på den ene siden, på bakbeinet. På den måten så gikk bodyen litt lengre opp bak. Det dekket fortsatt fint på såret. 

Min katt slikket seg som gal, på bodyen - over såret. Så å ta den av var ikke et alternativ. 

Anonymkode: ef5ce...23a

• Liker 1
Skrevet

Bodyen er for at katten ikke skal slikke såret. Gjør den ikke det kan du fint ta den av. Eventuelt ha den på når du ikke følger med, er på jobb ol. 

Anonymkode: 3c9e1...45c

• Liker 1
Skrevet

Den bodyen var en vits da hunnkatten vår ble sterilisert...hun kom seg ut av den uansett hva. Prøvde uten, men til tross for smertelindring så slikket hun på såret.

Løsningen her ble at jeg ofret ei strømpebukse. Klippet av og klippet til hull til beina. Da var baken bar og hun kunne gå på kattekassen som vanlig uten at det ble gris. 

Skrevet

Merker tydelig at den ene katten synes det er vedig ubehagelig med bodyen. Tok den av henne og da gikk hun rett på do og både tissa og bæsja. Tok den på igjen etterpå. Går bare og gauler. Får prøve å løsne på den ene siden som en over her gjorde og bare ta tida til hjelp :) 

Takk for tips! 

Skrevet

Klipp opp bodyen litt mere.

Min bet bodyen i filler, og gnagde på stingene så mye at hun blødde. Måtte bytte til ny body to ganger. Etterhvert laget vi en body av en gammel bustete sokk (fra Cubus). Den fungerte faktisk bedre. Virket som hun trodde det var hennes egen pels. Hun vasket magepartiet i stedet for å bite.

Anonymkode: dec24...842

Skrevet

Hva med å teste ut krage i stedet?

Anonymkode: 1cfaf...221

• Liker 1
Skrevet

Laget body av et gensererme. Uten dekking bak, og det gikk helt fint! 

Skrevet

Kjøp sånn oppblåsbar krage som går rundt halsen (ikke en sånn diger skjerm). Hvis du ikke har mulighet til det ville jeg ofret en strømpebukse.

Anonymkode: 4dfc9...130

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...