Dina Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Nå har vi bestilt oss langhelg til Barcelona sammen med to vennepar! Gleder oss masse!!! Vi drar i månedsskiftet april mai, så det er nok håp om ok temperatur også! Jeg har vært i Barcelona tidligere, men det var kun et kort besøk, og det jeg fikk med meg av severdigheter var igrunnen bare "La Sagrada Familia".... Noen som har tips til hva vi bør få med oss? Gode restauranter? Linker? Alt mottas med takk!
Gjest Zim-zum Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Restauranter: Les Quinze Nits, Plaza Reial 6. El Cangrejo Loco, Port Olimpic (helt innerst i en rad av restauranter) Nattklubber: Jamborée, Plaa Reial 17 (har ofte jazzjam). Pipa Club, Plaza Reial 3 (ring på ringeklok- ken, og gå så opp i 2. etg.). Liker du Goth? Fins i Carrer Pere IV (kun i helgene). Historie: Plaza Catalunya har et Info-senter (trapp ned under gatenivå). Der kan du bestille byvandring og billetter til andre severdigheter. Spanias nest helligste sted (etter Santiago de Compostela) er klosteret Montserrat som ligger 1,5 timer med tog fra Barcelona. Der befinner den sorte madonna seg inne i en fantastisk utsmykket kirke. I tillegg får man en nydelig utsikt 1200 m over havet, og en trikk går helt opp. Der fins det også muséer med Picasso-kunst, naturstier, kafé, restaurant, bar(!) og hotell, så her kan man sette av en hel dag.
apple Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Restaurantar: Ristorante Il Mercante di Venezia, Carrer de Josep Anselm Clavé 11. Her er det veldig got italiensk mat til ein grei pris. Restaurant Elche, Carrer de Vila i Vilà 71. Her hadde dei svært god lokal mat (paella og liknande). Restaurante SWAN,P.° de Gracia, 32. Denne restauranten har den beste kinesiske (kantonesisk) maten eg nokon gong har smaka! Men det er DYRT, i alle fall til å vera i Barcelona. Me betalte oppimot 100 euro for hovudrett og dessert for to. Kun vatn å drikka. Dersom alt du har sett i Barcelona før er La Sagrada Familia, så ville eg nok prøvd å få med meg eit par Gaudi-meisterverk til. Eg likte meg i Park Güell. Me kom inn i parken frå baksida/ovanifrå. På denne måten fekk me sett ein koseleg og ikkje såå overfylt park før me kom ned til Gaudi sitt område. De kan jo òg ta ein tur til La Pedrera, ein leilighet som Gaudi har designa. Her er det taket som er kjekkast. Dersom du er glad i sjokolade så kan du jo ta ein tur innom sjokolademuseet, Museu de la Xocolata. Eg har ikkje adressa, men eg er ganske sikker på at det ligg i nærleiken av Barcelona Zoo og triumfbogen. Men eg vil òg anbefala Montserrat. Eg var ikkje spesielt begeistra for å gå i kø gjennom ei kyrkje for å sjå ein liten svart figur, men eg syntest det var heilt fantastisk fint å gå tur i det svært spesielle terrenget klosteret ligg i! Det er dei raraste fjellformasjonane eg har sett. Men det som er fint med Montserrat er at det er liksom noko for alle der. Eg brukte mesteparten av dagen til å gå tur. Andre kan bruka mesteparten av dagen til å sjå seg rundt i det vesle samfunnet der oppe eller til å beundra bygningane.
chimp Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Gaudi-parken er et must! Ellers fins der et erotisk museum og et Picasso-museum (det siste var også egentlig veldig erotisk... ihvertfall den tilleggs-utstillingen de hadde der når jeg var der...)
Cronos Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Det som funker veldig bra er disse røde (og blå?) bussrutene. Der betaler du 1 billett for å sitte på hvor mange turer som helst, og så hopper du av der du vil. Stopper på de fleste kjente steder. Ellers bør du jo få med deg Ramblaen og Barri Gotic.
Gjest Melk Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 Vil også anbefale Montserrat. Og parc Goelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå