Baby Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Det hører vel ikke strengt tatt hjemme i dette forumet, men jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plasere det, og dere pleier å være så flinke til å hjelpe meg...... Saken er; fjernkontrollen til paraboltuneren min røk her om dagen. Trenger en ny, men å bestille en ny i butikk kommer kjapt på over 500 kr, nesten like dyrt som ny tuner (de på tilbud til 1 kr*). Vet det finnes en del universal fjernkontroller som kanskje går an å bruke, men hvordan finner jeg ut om den passer til min tuner. Litt kjedelig å kjøpe en som ikke passer og måtte sende den tilbake igjen. Noen som vet om nettbutikker som selger rimlige kontroller som kan kodes eller noe sånt??
philippa starck Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Her skal jeg følge med! Foran meg ligger fjernkontroll til: tuner tv video dvd stereoanlegg parabol og når det i tillegg ligger to mobiler og en trådløs her, så er behovet for en universalkontroll påtrengende.....
Mistyen Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Her skal jeg følge med! Foran meg ligger fjernkontroll til: tuner tv video dvd stereoanlegg parabol og når det i tillegg ligger to mobiler og en trådløs her, så er behovet for en universalkontroll påtrengende..... Enig - spesielt når man har små barn Her om dagen havnet det en trådløs telefon inni en høytaler. Så jo mindre det er å holde styr på, jo bedre
philippa starck Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Jepp! Dvd-kontrollen fant vi i lekekomfyren - med en toårings gode argumentasjon om at den bare skulle stekes bittelittegranne.
Dru Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Det skal stå på pakning eller vedlegg hvilke merker fjernkontrollen fungerer på. Så det er fint mulig å sjekke opp det på forhånd. Skal man ha en god fjernkontroll, så må man nok betale litt. Jeg gjør regning med at den fort vil koste 5-600 kroner. Og gjerne mer enn det. Men da kan også det meste av apparater programmeres inn.
Gjest Alette ii Skrevet 19. januar 2005 #6 Skrevet 19. januar 2005 Denne har jeg, og den fungerer greit. Men til tuneren min var det ikke kode, så til den måtte jeg selv progrmmere fjernkontrollen, og for å gjøre det trenger en originalkontrollen. Det står i bruksanvisningen hvilke merker på de forskjellige apparatene den har koder til, men det er ingen garanti for at den virker før en har prøvd i og med at flere av produsentene har flere modeller av produktene.
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #7 Skrevet 23. januar 2005 Saken er; fjernkontrollen til paraboltuneren min røk her om dagen. Sikker på at den røk???? Hadde også en 1krones tuner før jeg. Den stoppet å virke flere ganger daglig. Jeg måtte slå av og på tuneren med on/off knappen på selve tuneren. Da begynte den ofte å ta imot signal igjen. Tror nok heller jeg ville lagt ut litt mer enn 5-600 og så kjøpt en Force feks. det er kvalitet. Skulle ikke forundre meg om du har en Grundig tuner....
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #8 Skrevet 23. januar 2005 En veldig enkel måte å sjekke om en fjernkontroll virker er å se på den igjennom et digitalkamera mens du trykker på noe knapper. Lampene (IR LED-ene) på kontrollen vil lyse opp på kameraskjermen.
Baby Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2005 Det er en eldre Nokia mediamaster jeg har. Kosta nesten 5000 kr da vi kjøpte den for litt over 5 år siden. Var ikke sånne billig saker da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå