AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #21 Skrevet 28. september 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg holder på å bli gal.. stesønnen på 27 bor ennå hjemme, gratis!.. dette sa jeg aldri ja til da jeg flyttet sammen med min mann.. grunnen til at vi flyttet sammen og giftet oss så fort, var at barna var såpass store at de snart "fløy" sin vei..!!! Mine barn har etablert seg for lengst, og begeret renner straks ut! Anonymkode: d25a1...5bd For å faktisk svare på det du spør om! Snakk med med mannen din, og gi beskjed at dette er ikke ok. Og at det er på tide på sønnen finner en sted å bo innenfor rimelighetens tid. (3 mnd fks eller hva som er komfertabel for dere alle,bare så lenge hajn får tid å finne ett sted for økonomien hans). Pass på at du/dere følger på opp at han leter ett sted! Anonymkode: a2786...69e 7
Hedy Lamarr Skrevet 28. september 2017 #22 Skrevet 28. september 2017 Du kan jo begynne med å kreve ting av ham, som husleie, husarbeid, vaske sine egne klær, lage middag noen dager i uka. Og så "hjelper" du han ikke om han ikke gjør det han skal. Helt sykt at en så voksen mann bor hjemme fremdeles, men enda sykere at du er kokk og hushjelp for ham. 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #23 Skrevet 28. september 2017 1 minute ago, Amawhatsnot said: Du kan jo begynne med å kreve ting av ham, som husleie, husarbeid, vaske sine egne klær, lage middag noen dager i uka. Og så "hjelper" du han ikke om han ikke gjør det han skal. Ja,begynn med det. Anonymkode: a2786...69e 1
Jolene Skrevet 28. september 2017 #24 Skrevet 28. september 2017 Fikk lov til å bo hjemme så lenge jeg ville, men flyttet ut da jeg ble 18. Hos oss hadde det riktig nok blitt satt noen krav da. Skjønner meg ikke på foreldre som kaster ut barna når de blir 18... 9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #25 Skrevet 28. september 2017 Jeg syns det er greit at barna bor hjemme til dem er ferdig med studier og klare for arbeidslivet. Skjønner ikke at noen gidder å bo "hjemme" når man er ferdig med studier og har fått seg jobb.. Slutt å vask klærne hans og vaske etter han så blir han nok fort borte Anonymkode: c3dfd...ffc 8
Puny Skrevet 28. september 2017 #26 Skrevet 28. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: min mann syns det er helt greit... han liker det.. de har ett kompisforhold, mens jeg er kokk og hushjelp... Jeg vil ha huset, og mannen min for meg selv nå.. det er på tide med ett barnefritt hus.. Utenom når de kommer på besøk.. Anonymkode: d25a1...5bd Slutt å vær det da! Ikke gjør det komfortabelt for han å bo hjemme.... 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #27 Skrevet 28. september 2017 Nå har jeg tenåringer, og så lenge de går på videregående, får de bo gratis hjemme og jeg forsørger de. Men de skal hjelpe til hjemme, jeg er ikke hushjelpen deres. Så da de er ferdige på videregående, får de bo her, men må da betale for seg. Og jeg tar ikke betalt de første månedene da. De skal rekke å få seg jobb, starte på studier. Og de må betale ut fra inntekt, er de studenter, så trenger de ikke å betale mye. Jobber de fulltid, så får de betale så mye, at de ønsker å flytte ut. Jeg vil ikke ha barn boende hjemme til de er 27 år. Er noe annet hvis det blir samlivsbrudd, og de trenger å bo hjemme i noen måneder, det er selvfølgelig greit. Anonymkode: fc96f...3c8 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #28 Skrevet 28. september 2017 Her har jeg sagt at det er greit å bo hjemme så lenge man studerer. Anonymkode: 9c00b...626 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #29 Skrevet 28. september 2017 Barna skal ut på dagen de fyller 18. Anonymkode: 6bec2...2b2 1
Gjest C.Tramell Skrevet 28. september 2017 #30 Skrevet 28. september 2017 Når de er ferdig med videregående.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #31 Skrevet 28. september 2017 28 minutes ago, AnonymBruker said: Nå har jeg tenåringer, og så lenge de går på videregående, får de bo gratis hjemme og jeg forsørger de. Men de skal hjelpe til hjemme, jeg er ikke hushjelpen deres. Så da de er ferdige på videregående, får de bo her, men må da betale for seg. Og jeg tar ikke betalt de første månedene da. De skal rekke å få seg jobb, starte på studier. Og de må betale ut fra inntekt, er de studenter, så trenger de ikke å betale mye. Jobber de fulltid, så får de betale så mye, at de ønsker å flytte ut. Jeg vil ikke ha barn boende hjemme til de er 27 år. Er noe annet hvis det blir samlivsbrudd, og de trenger å bo hjemme i noen måneder, det er selvfølgelig greit. Anonymkode: fc96f...3c8 Så klart "får" de det - du har plikt til å forsørge dem ut videregående... Til TS: Jeg ville ha begynt med å kreve mer av stesønnen. Etter et par måneder kan det hende han går lei, og flytter ut på egen hånd. Bare gi uttrykk for at du synes du har for mye ansvar, og at andre i huset må ta i et tak - både stesønnen din, og mannen din. Men siden stesønnen din ikke betaler leie, kan du kreve at han gjør mer av husarbeidet enn f.eks mannen din. Han kommer til å bli lei. Etter en stund kan du ta en liten hvit løgn å si at dere ikke har råd til at han får bo hjemme gratis ---> "det hadde vært greit om du betalte litt for å bo her". Da flytter han nok relativt raskt ut. Jeg skjønner at det er noe drit at han fortsatt bor der, men vær forsiktig slik at det ikke blir dårlig stemning av hele situasjonen. Anonymkode: a1f04...97a 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #32 Skrevet 28. september 2017 Dette må mannen din ta tak i. Hadde følt meg sviktet og lurt. 27 åring som bor hjemme er ikke normalt. Jeg flyttet ut som 16 åring. Sønnen min må flytte når han er 20 år. Anonymkode: ce153...c0e 7
Xanadus Skrevet 28. september 2017 #33 Skrevet 28. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å bli gal.. stesønnen på 27 bor ennå hjemme, gratis!.. dette sa jeg aldri ja til da jeg flyttet sammen med min mann.. grunnen til at vi flyttet sammen og giftet oss så fort, var at barna var såpass store at de snart "fløy" sin vei..!!! Mine barn har etablert seg for lengst, og begeret renner straks ut! Anonymkode: d25a1...5bd Dere kan/ bør be han å flytte ut nå. Spesielt om han ikke gjør noe hjemme for fellesskapet, eller betaler for seg. Da trenger han virkelig å komme seg ut av barndomshjemmet for å lære å stå på egne ben og erfare ett og annet. Mine barn flyttet ut da de var ca 20 år, og jeg tror det er grunnen til at vi har god kontakt med hverandre nå når de nærmer seg de tredve. 3
Crizpo Skrevet 28. september 2017 #34 Skrevet 28. september 2017 Synes det er på høy tid å be han om å flytte ut. Sykt at han har samvittighet til å bo hjemme gratis og ikke bidra. 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #35 Skrevet 28. september 2017 Jeg synes det er greit å bo hjemme et par år etter VGS for å jobbe og spare til egenkapital, sålenge familien har råd til det og synes det er greit. Jeg måtte selv flytte på VGS, og det ble uheldig for min del. Men jeg synes det var helt rimelig å flytte for meg selv når VGS var ferdig, og det var veldig få som bodde hjemme lengre. Det normale var å bo hjemme gratis i studietiden i ferier da man jo betalte husleie annensteds og trengte å spare penger for å klare seg. Men jeg kjøpte jo egen mat og bekostet alt forbruk selv. Anonymkode: 16ab2...8a7 4
Gjest making.a.mess Skrevet 28. september 2017 #36 Skrevet 28. september 2017 27?? Han kommer ikke til å få seg dame heller. Å bo hjemme når man er så gammer er nemlig en diger turn off.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #37 Skrevet 28. september 2017 Jeg hadde gitt mannen hadde noen alternativer: 1: Gutten flytter ut 2: Gutten blir, men betaler husleie, sin egen mat, vasker, rydder etc 3: Jeg flytter ut Gutten er da strengt tatt en mann, men oppfører seg som en bortskjemt gutt. Anonymkode: f3ea3...c42 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #38 Skrevet 28. september 2017 12 minutes ago, Mrs.Purdey said: 27?? Han kommer ikke til å få seg dame heller. Å bo hjemme når man er så gammer er nemlig en diger turn off. Jeg har en kamerat på 28 år som bor hjemme, han har hatt flere (2stk)damer Anonymkode: a2786...69e 1
Gjest making.a.mess Skrevet 28. september 2017 #39 Skrevet 28. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kamerat på 28 år som bor hjemme, han har hatt flere (2stk)damer Anonymkode: a2786...69e Flaks. Eller så er d noe annet som veier opp ulempen : fotomodellpen, kan spille gitar.. etc Det blir hvertfall mer og mer turn off for hvert år som går. Damene må jo lure på hva som er i veien med han.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #40 Skrevet 28. september 2017 Just now, Mrs.Purdey said: Flaks. Eller så er d noe annet som veier opp ulempen : fotomodellpen, kan spille gitar.. etc Det blir hvertfall mer og mer turn off for hvert år som går. Damene må jo lure på hva som er i veien med han. Nei, jeg kjenner flere, eller retter sagt 3 stk som bodde hjemme sent 20 årene som alle fikk kjærester. Og 2 stk som ikke aldri har hatt kjæreste (hun ene er 37 nå), hun andre flytttet ut tidlig 30 årene (nå ca 40, søsken) som aldri har hatt kjæreste,men det går nok mer på sosial kompetanse og ikke gå utenfor komfort sonene ders enn at de bodde hjemme-de kommer nok alltid være single-så ikke dra alle under en kam. Anonymkode: a2786...69e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå