Gå til innhold

når er det greit å be "barna" om å flytte ut???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal.. stesønnen på 27 bor ennå hjemme, gratis!.. dette sa jeg aldri ja til da jeg flyttet sammen med min mann.. grunnen til at vi flyttet sammen og giftet oss så fort, var at barna var såpass store at de snart "fløy" sin vei..!!!

Mine barn har etablert seg for lengst, og begeret renner straks ut!

Anonymkode: d25a1...5bd

• Liker 10
Skrevet

Det kan du gjøre når de fyller 18 år. Skjønner ikke at dere har kastet han ut enda. Han er 27 år...

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, MinnieM skrev:

Det kan du gjøre når de fyller 18 år. Skjønner ikke at dere har kastet han ut enda. Han er 27 år...

min mann syns det er helt greit... han liker det.. de har ett kompisforhold, mens jeg er kokk og hushjelp... Jeg vil ha huset, og mannen min for meg selv nå.. det er på tide med ett barnefritt hus.. Utenom når de kommer på besøk..

• Liker 13
Skrevet

Broren til kjæresten min bor enda hjemme hos foreldrene, og han er 29! Virker ikke som han har planer om å flytte ut heller. Bor gratis, jobber deltid og bruker alle pengene på byturer, klær og mat ute. Betaler ikke noe av dagligvarer hjemme eller noe sånt. Vasker ikke eller gjør annen husarbeid heller. På slutten av måneden er han blakk og låner penger av moren sin til byturer og kebab. Jeg skjønner ikke hvorfor de tolererer det eller hvorfor han ikke føler behov for å flytte ut? Merkelig situasjon. Jeg og mine søsken fikk lov til å bo hjemme til vi var 21 år

Anonymkode: 25381...871

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren til kjæresten min bor enda hjemme hos foreldrene, og han er 29! Virker ikke som han har planer om å flytte ut heller. Bor gratis, jobber deltid og bruker alle pengene på byturer, klær og mat ute. Betaler ikke noe av dagligvarer hjemme eller noe sånt. Vasker ikke eller gjør annen husarbeid heller. På slutten av måneden er han blakk og låner penger av moren sin til byturer og kebab. Jeg skjønner ikke hvorfor de tolererer det eller hvorfor han ikke føler behov for å flytte ut? Merkelig situasjon. Jeg og mine søsken fikk lov til å bo hjemme til vi var 21 år

Anonymkode: 25381...871

Lukter Luksusfellen neste lang vei! Alle har godt av å lære seg og ta ansvar for seg sjølv og privatøkonomi. Hadde jeg bodd hjemme selv i en alder av 21 hadde mine foreldre forventet at jeg betalte både husleie og for mat.

En ting er visst man bor i samme by som vedkommende evt studerer i, for å hjelpe dem frem. Men dette høres ut som snylting.

Anonymkode: 5fc6e...707

• Liker 5
Skrevet

Hvis mannen din syns det er greit har du vel lite du skulle ha sagt kanskje. Eier du halve huset? Da bør du kunne sette noen krav.

Det er ikke håp om at han får seg dame heller når han bor hjemme. De fleste ønsker jo å flytte ut når de tipper 20 i alle fall. Ok, så kan man kanskje ha en ordning om at de bor hjemme mens de studerer, men straks de har jobb så må de i alle fall betale for seg mener jeg da. Gjør han det?

Anonymkode: 580eb...f90

• Liker 3
Skrevet

Synes der er fantastisk at de noen velger å bo hjemme jeg. Hvorfor skal de bo alene? Men han kan betale litt for seg Og hjelpe til. 

• Liker 5
Skrevet

Når de er 18 eventuelt når de er ferdige med videregående så kaster man de selvfølgelig ut! Mine barn fikk klar beskjed fra tidlig alder at vi forventet at de skulle flytte ut da og slik ble det.

Anonymkode: 50ab9...8f3

• Liker 2
Skrevet

Skjønner du blir lei av det :( Eier du halve huset? 

Anonymkode: 9c00b...626

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bli gal.. stesønnen på 27 bor ennå hjemme, gratis!.. dette sa jeg aldri ja til da jeg flyttet sammen med min mann.. grunnen til at vi flyttet sammen og giftet oss så fort, var at barna var såpass store at de snart "fløy" sin vei..!!!

Mine barn har etablert seg for lengst, og begeret renner straks ut!

Det er helt vanlig at barn flytter ut når de er klare. Kan være eks 21-25 årsalderen. 

Det er veldig vanlig at de flytter når de er 20 år for så å flytte hjem igjen rundt 27-28 år for 1-2 år pga samboerbrudd og/eller utenlandsstudier. 

Anonymkode: 4d823...846

• Liker 2
Skrevet

Min bror var sånn. Men da mamma ble lei å krevde at han skulle jobbe fulltid og betale husleie. Pluss gjøre diverse i huset flyttet han fort ut. De kan da vel være kompiser om han flytter i en hybel. Tenker det er litt av plikten til foreldrene å sette ned foten slik at han selv kan lære å ta ansvar for sitt liv. Som andre sier, lukter Luksusfellen.

Anonymkode: 0d9d6...a60

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke foreldrene at de ødelegger ungene sine? De må lære de å ta ansvar og å stå på egne bein. 27 er alt for gammelt til å bo hjemme. Jeg vil si senest 20-21 år pga skolegang. 

Anonymkode: 73e12...049

• Liker 12
Skrevet

Han burde ikke bo hjemme enda så lenge han er frisk og oppegående nok til å greie seg selv. Det er helt horribelt at du blir gående som en hushjelp. Det hadde jeg aldri akseptert, og jeg hadde følt meg veldig sviktet om mannen min om han hadde endret planene vi hadde hatt for forholdet vårt.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, MinnieM skrev:

Det kan du ikke akkurat. Vi har en lov i Norge som sier at foreldre skal forsørge barne ut vgs og de er sjelden ferdig når de er 18..

Anonymkode: 991fa...731

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke akkurat. Vi har en lov i Norge som sier at foreldre skal forsørge barne ut vgs og de er sjelden ferdig når de er 18..

Ok, det er heldigvis ikke mitt barn det er snakk om uansett..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok krevd husleie. Alle barne har kommet "innom" etter studier i noen mnd før de etablerte seg. Hadde også en boende mens de pusset opp badet og det er selvfølgelig helt greit. 

Men 27 år for ingen grunn er å gjøre barna en bjørnetjeneste.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 21 og bor enda hjemme, men må betale for det. Søker etter sted å bo i Oslo da, så er ikke helt frivillig at jeg er her haha. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg (kvinne) bodde hjemme til jeg var 23 mens jeg arbeidet. Betalte ikke husleie men kjøpte egen mat, vaska klær, hjalp mye til hjemme og kjøpte ellers til felleskapet. Det gjorde at jeg fikk tjent opp en god kapital dør studietiden og har nå kjøpt hus rett etterpå.Så å bo hjemme litt lengre enn 18 mener jeg ikke er noe problem så lenge foreldrene synes det er greit og man oppførere seg vokse. 

Men helt til 27, er litt sært. For en fyr

Anonymkode: 93946...016

• Liker 12
Skrevet

Så lenge man hjelper til og bidrar ser jeg ikke problemet med å bli boende en stund, men når man er 27 år og oppfører seg/bor som om man er 16 blir det problematisk. Personlig hadde jeg følt meg helt rævva om jeg bodde hjemme i en alder av 26 og ikke bidro, men det er vel nettopp derfor jeg ikke bor hjemme fortsatt. Mange blir boende fordi det er beleilig, og selvsagt er det digg å bo hjemme, slippe å betale husleie, lage mat og vaske klær! Blir jo som å bo med en hushjelp! Setter man ikke ned foten som forelder og stiller krav, er det ytterst få som frivillig stiller disse kravene til seg selv!

Anonymkode: 5fc6e...707

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å be barna om å flytte ut når de har fullført vgs. Det skjer gjerne når de er 18-19, kanskje til og med 20 år. Men lengre enn det synes jeg ikke det er naturlig at barna bor gratis og uten å hjelpe til hjemme lengre.

Hadde det bare vært for en spesiell periode hadde jeg forstått det. Mye kan skje som gjør at det føles nødvendig eller praktisk å søke hjem litt. Men når det er voksne barn regner jeg da med at de gjør det de kan for å flytte ut igjen raskest mulig.

På ett tidspunkt må man bli voksen også.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...