Musemor Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Jeg har en nær venninne som snart har 30 årsdag, og jeg lurer fælt på hva jeg skal kjøpe til henne.. Noen som har gode forslag? Beløp på ca 500;-600; hadde jeg tenkt .
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 En god flaske vin/champagne og noen lekre glass som hører til. Et gavekort på spa/hudpleie/fotpleie
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Gavekort på hudpleie elelr aromaterapi er knallfin presang. Ellers kan det være en ide å velge et tema og fylle opp en pen kurv, f.eks. med lekre produkter til badet i matchende farger.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 For en vanvittig priskategori.. Det er jo helt sprøtt å bruke så mye på gaver.. Gjør noe morsomt sammen i stedet.. Ta henne med ut på noe gøy.. Da slipper hun å få noe dritt til å fylle huset med.. eller noe annet totalt bortkastet..
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 For en vanvittig priskategori.. Det er jo helt sprøtt å bruke så mye på gaver.. Gjør noe morsomt sammen i stedet.. Ta henne med ut på noe gøy.. Da slipper hun å få noe dritt til å fylle huset med.. eller noe annet totalt bortkastet.. :o :o :o Trådstarter bestemmer vel selv hvor mye hun vil bruke på venninnen sin vel??!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 :o :o :o Trådstarter bestemmer vel selv hvor mye hun vil bruke på venninnen sin vel??!!! Klart hun gjør.. Jeg bare sier at det er vanvittig..!!! Og det må vel jeg få lov til å gjøre..
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 Klart hun gjør.. Jeg bare sier at det er vanvittig..!!! Og det må vel jeg få lov til å gjøre.. Klart du kan mene det du vil! Synes bare det er usaklig. Trådstarter har jo ikke bedt om kommentarer på prisnivået!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Klart du kan mene det du vil! Synes bare det er usaklig. Trådstarter har jo ikke bedt om kommentarer på prisnivået! Hun bad om råd til 30 års gave; mitt råd er å redusere prisen.. kraftig!
Angelica Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 Var forslag hun ba om, da synes jeg det er unødvendig å komme med sånne kommentarer som gjest. Kom heller med gode forslag! Hva med gavekort fra et sted hun liker å shoppe? Kanskje litt kjedelig, men jeg synes ihvertfall alltid det er fint å få. Eller "gavekort" på en god middag og kino etterpå!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #10 Skrevet 20. januar 2005 Var forslag hun ba om, da synes jeg det er unødvendig å komme med sånne kommentarer som gjest. Kom heller med gode forslag! ! Nødvendig er det ikke å komme med noen forslag.. Gavekort forslag er altså like unødvendig som mitt fornuftsforslag.. Jeg kommer heller med fornuftsinnspill enn sløserske umoralske ideer om mer pengeforbruk.. Jeg kan stå for det jeg skriver 100%
Brunhilde Skrevet 20. januar 2005 #11 Skrevet 20. januar 2005 Jeg ville blitt veldig glad for et smykke (armbånd, ring, ørepynt) som jeg ønsket meg og ikke ville tatt meg råd til. Ellers syns jeg det er hyggelig at du bryr deg så mye om venninnen din - håper både hun og du får en fin dag!
Angelica Skrevet 20. januar 2005 #12 Skrevet 20. januar 2005 Gjest skrev: Nødvendig er det ikke å komme med noen forslag.. Gavekort forslag er altså like unødvendig som mitt fornuftsforslag.. Jeg kommer heller med fornuftsinnspill enn sløserske umoralske ideer om mer pengeforbruk.. Jeg kan stå for det jeg skriver 100 Skal innrømme at ideen med gavekort ikke er spesielt kreativ, men jeg synes ihvertfall det er fint å få uansett, spesielt om man ikke bruker så mye penger på seg selv til vanlig. Bedre enn ingen forslag ihvertfall, da hadde jeg heller holdt meg unna tråden..
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #13 Skrevet 20. januar 2005 Bedre enn ingen forslag ihvertfall' date=' da hadde jeg heller holdt meg unna tråden..[/quote'] Jeg har jo forslag.. Bare ikke akkurat sånne typer forslag som du mener jeg bør gi.. Forslag er de likefult.. Og gode forslag om jeg så skal si det selv.
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2005 #14 Skrevet 20. januar 2005 Klart hun gjør.. Jeg bare sier at det er vanvittig..!!! Og det må vel jeg få lov til å gjøre.. Vanvittig? Hvorfor det? Hun har vell råd til det da Jeg hadde vert kjempeglad for å hatt muligheten til å kjøpt noe dyrt og flott som venninnen ble glad for!
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #15 Skrevet 20. januar 2005 Vanvittig? Hvorfor det? Hun har vell råd til det da Jeg hadde vert kjempeglad for å hatt muligheten til å kjøpt noe dyrt og flott som venninnen ble glad for! Så enig!! Tror at "Gjest" kjeder seg, jeg, og bare må provosere litt for å få litt spenning i hverdagen! Og hun høres ut som en litt kjip venninne å ha, med slike holdninger...
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #16 Skrevet 20. januar 2005 Og hun høres ut som en litt kjip venninne å ha' date=' med slike holdninger... [/quote'] Dersom man ikke sløser så er man en "kjip venninne".. Man må altså "kjøpe" sine venner gjennom gaver for å ikke være "kjip".. Takke meg til ekte venner.. Dersom man er så fanget i forbrukertankegangen at man ikke tåler nøkterne motforestillinger bedre enn det dere gjør, har man et problem.. mener jeg..
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #17 Skrevet 20. januar 2005 Har mange ekte venner jeg! Kjøper dem ikke med gaver, men om jeg en gang har lyst å gi en pen, litt dyrere presang, så er det jo fordi jeg setter pris på en venninne og har lyst å glede henne. Så, hva er problemet? Men hva sier Musemor? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #18 Skrevet 20. januar 2005 Poenget er at det er sløsing. Det bygger opp om et forbrukersamfunn som bare hander om omseting og ting, ikke om ekte verdier. Gi heller pengene til en god sak (siden du tydeligvis har overflod) og gi din venninne en god kopp te og en masasje.. :=)
Mulle7 Skrevet 20. januar 2005 #19 Skrevet 20. januar 2005 Jeg er på ingen måte for gavehysteri og kjøpepress. Og jeg er akkurat like glad i mine venner om jeg får en kopp te og en prat, eller en gave (det er gjensidig!) Jeg lager ofte gavene selv, jeg, og legger dermed ofte ned mye mer tid enn penger i gavene, og jeg er tilhenger av gavekort på f.eks. aromaterapi og slike ting. Dette er også gaver (altså gavekort på tjenester) som blir applaudert av f.eks. Fremtiden i våre hender (tror jeg det er) fordi det er miljøvennlig. Poenget mitt er jo at hvis noen har lyst å bruke 5-600 på en venninnes runde fødselsdag, så regner jeg med at hun har både råd og lyst til det. Hva en selv ville gjort, har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Jeg mener heller ikke at Gjest er kjip fordi hun ikke vil gi dyre presanger, - det jeg synes er kjipt, er at hun prøver å bestemme hvordan andre skal forholde seg, og det har jeg et problem med!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #20 Skrevet 20. januar 2005 Jeg prøver ikke å bestemme noe som helst. Jeg kom med ett lite innspill og har brukt resten av dagen til å forsvar meg.. Hvem er det som prøver å bestemme, da? Når jeg ikke en gang kan foreslå det jeg gjør uten å bli "nedjaktet" resten av dagen? Eneveldet av hva som er "godkjente" meninger er ganske totalt her inne, og så påstår du at det er jeg som "prøver å bestemme" :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå