misssssnorway Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Hadde en ønsket-annonse liggende på Finn der jeg etterspurte en vare. Ble så kontaktet av en som hadde det jeg ønsket som ville selge den til meg. Ba om å få bilder, men vedkommende var på jobb på tidspunktet slik at de ikke hadde det. Vi avtalte pris inkl frakt og ble enige om at vedkommende skulle sende varen så fort som mulig. Vippset så prisen vi ble enig om, og fikk melding om at den var sendt på Posten. Problemet nå er at varen ikke har kommet frem, og det er 3 uker siden den skal ha blitt sendt. Jeg har etterspurt kvittering på forsendelse 4-5 ganger uten resultat. Vedkommende mener det er mitt problem da jeg ikke betalte for sporing (var aldri omdiskutert, og vi avtalte bare totalpris). Hvem sitt ansvar er det? Avsender husker heller ikke om han/hun skrev avsenderadressen på, så ved feilaktig forsendelse vil den evt ikke komme tilbake til avsender, men bli destruert hos Posten. Kjenner frustrasjonen bruse! Kan jeg kreve å få pengene tilbake? Eller må jeg anse de som tapt? Noen som vet om det er mulig å etterlyse brevet/pakken på Posten?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Det høres da mer ut som at du har blitt lurt. Anonymkode: 0bcff...e31 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Nå har du lært at det ikke lønner seg å skulle spare noen lusne kroner på å ikke bruke betalingsgarantien til finn.no. Anonymkode: 3420a...82c 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har du lært at det ikke lønner seg å skulle spare noen lusne kroner på å ikke bruke betalingsgarantien til finn.no. Anonymkode: 3420a...82c Det er da gratis er det ikke? Å bruke finn.no sin betalingsmetode altså? Anonymkode: 9636f...85f 1
Sirah Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Så lenge du ikke betalte for sporing må du dessverre anse pengene som tapt. Hadde du betalt med sporing (og fått sporingsnr av selger) er det posten sitt problem. Dog syntes jeg det er rart at selger ikke sendte deg et bilde av kviteringen som bevis på at varen var sendt. Har handlet/solgt mye på finn selv og sender alltid bilde av enten sporingsnr eller kviteringen til kjøper. 1
Million Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 Jeg tviler på at pakken er "forsvunnet" underveis. Det heller mer mot den retningen at du er blitt snytt og lurt av personen du vippset penger til. Veldig vanlig. Det er mer vanlig å bli lurt på den måten, enn det er for pakker å forsvinne på posten. 4
misssssnorway Skrevet 28. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2017 Har brukt Finn og lignende tjenester aktivt i flere år uten problem. Aldri nyttet meg av Finns betalingstjeneste. Det er ikke en anonym person jeg har handlet hos heller, da jeg har funnet vedkommende på både Face og Insta. Dreier seg ikke om mange hundrelappene, men var en vare jeg virkelig ville ha da den va sesongbasert og utsolgt (klær). Bor i Bergen, så lurer på om Sykkel VM kan være en grunn til at pakken evt er forsvunnet (i kaoset)? Tror dere det er en mulighet for at den dukker opp plutselig?
Migle90 Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 http://www.dinside.no/okonomi/selger-kan-fa-ansvaret-nar-ting-forsvinner-i-posten/63296754
Million Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 At du ikke har blitt svindlet før, gir deg jo ikke noen beskyttelse mot å bli svindlet nå eller i fremtiden da.... 2
Gjest padawan Skrevet 28. september 2017 #10 Skrevet 28. september 2017 Jeg vedder en tier på at du harr blitt svindlet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #11 Skrevet 28. september 2017 Hvordan vet du at pakken i det hele tatt er sendt? Dårlige unnskyldninger som "husker ikke" etc er tegn på at dette er svindel. Anonymkode: 35a7e...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #12 Skrevet 28. september 2017 Selv om det ikke ble sendt som Norgespakke med sporing, så skal man likevel ha fått en kvittering for forsendelsen fra stedet pakken ble levert inn. Høres ut som dette var svindel. Spørsmålet nå er jo om du gidder å følge opp dette i forbrukertvistutvalget for et lite beløp. Vanligvis er det kjøper som har ansvaret for forsendelse etter at pakker har blitt levert inn til posten, men selger kan i noen tilfeller bli tildelt ansvar hvis papirarbeidet ikke er i orden, på individuelt grunnlag. Her foreligger det jo tydeligvis ingen kvittering for forsendelse, så kjøper har antakeligvis ikke dokumentert forsendelsen godt nok. Anonymkode: ac70b...155
misssssnorway Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #13 Skrevet 16. oktober 2017 Etter 1 mnd ringte Posten avsender og gav beskjed om at pakken hadde kommet på avveie men at den nå var på vei til riktig adresse. Den dukket heldigvis opp i postkassen min til slutt, og det var ikke snakk om svindel denne gangen (: Postens mening var heller ikke om jeg hadde blitt svindlet eller ei, men hvem som faktisk har ansvar for pakkens innhold når slike ting skjer. Jeg skal iallefall være flinkere å dokumentere mine egne forsendelser slik at jeg har mitt på det rette, og kanskje burdere å sende med sporing om det er nødvendig (;
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 Høres ut som at du har blitt lurt. Anonymkode: fb6e5...d86
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som at du har blitt lurt. Anonymkode: fb6e5...d86 Anonymkode: 4d187...dda 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 Når skal folk lære????? Du betaler ikke vare på forskudd. Du betaler for sporing. En erfaring du må ta med deg. Krev så mye du vil,men saken din er tapt Anonymkode: 694e1...b21
Rosalie Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Edit: Leste ferdig hele tråden Endret 16. oktober 2017 av Rosalie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå