Gå til innhold

Har fått mail om at jeg har laget bruker på Hotornot, noe som ikke er tilfellet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått mail fra det som tydeligvis er Hot or Not, om at jeg har laget meg bruker der, noe som ikke er tilfelle! Fikk en mail med info om innloggingen min (e-post) og der står også passordet. Mailen ser ekte ut, e-posten er [email protected], så det virker ekte nok sammen med resten av utformingen av mailen. 

Jeg har senere fått enda en mail der det står at jeg har mottatt encounters point  for å ha lagt til bilder. 

Dette er skikkelig ubehagelig, og jeg frykter noen har laget en falsk profil i mitt navn og lagt til bilder! Hva skal jeg gjøre? Jeg er fristet til å trykke på linken på e-posten for å logge inn med infoen jeg har fått, men er samtidig litt redd for at dette faktisk er ny svindlermåte, så jeg tørr ikke det helt heller, men mailen virker ekte nok. 

Anonymkode: 42867...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen laget en profil i ditt navn så har de nok ikke brukt din egen e-post adresse. Dette vil jeg tro er bare tull og fanteri.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har fått mail fra det som tydeligvis er Hot or Not, om at jeg har laget meg bruker der, noe som ikke er tilfelle! Fikk en mail med info om innloggingen min (e-post) og der står også passordet. Mailen ser ekte ut, e-posten er [email protected], så det virker ekte nok sammen med resten av utformingen av mailen. 

Jeg har senere fått enda en mail der det står at jeg har mottatt encounters point  for å ha lagt til bilder. 

Dette er skikkelig ubehagelig, og jeg frykter noen har laget en falsk profil i mitt navn og lagt til bilder! Hva skal jeg gjøre? Jeg er fristet til å trykke på linken på e-posten for å logge inn med infoen jeg har fått, men er samtidig litt redd for at dette faktisk er ny svindlermåte, så jeg tørr ikke det helt heller, men mailen virker ekte nok. 

IKKE trykk på linken! Dersom dette er hackere, vil de kunne få full tilgang til alt (inkl passord, mail osv)  på din pc eller telefon, dersom du trykker på linken!!!

Anonymkode: 24b33...151

Skrevet

Gikk innom profilen via mailen, dette virker ekte nok. Det står at siden er sikker og at det er siden til hotornot i webversjon (kan noen bekrefte at de har en webversjon?).

Det jeg stusser på er at mailene havnet i sikker mappe og var "sikret".

Det som skremmer meg er at bildene som er brukt er 10 av de siste profilbildene mine, noe som ikke skal være mulig da alle profilbildene er innstilt til å kun kan sees av vennene mine.

Uff, det er mulig det er hackere. Da har jeg nok allerede gått i fella. Hva skal jeg gjøre? 

Skrevet

Ta kontakt med websiden?

Anonymkode: 57a36...59e

Skrevet

De har nok gått etter facebook bildene dine. Hør med slettmeg.no.

Anonymkode: 57a36...59e

Skrevet

Nå har jeg gått og endra passordet på Facebooken min fra mobilen min, i tilfelle macen min er hacket nå. Sjekket først innloggingsinfoen på Facebook, og foreløpig kan jeg ikke se at noen andre har logget inn fra andre enheter. 

Skrevet

Ville tatt kontakt med nettsida og forklart saken - og eventuelt be om ip-adresse, med tanke på anmeldelse.
Dette er jo å misbruke dine bilder, og din person!

Skrevet

Takk for svar. Jeg har tenkt å ta kontakt for å spørre om å få IP-adressen og få bekreftet at det ble opprettet en profil i går. Ekkelt! Håper jeg ikke har blitt hacket. 

Har vært inne på Facebookprofilen min og sett, og mailadressa mi stod der synlig for vennene mine. Så det er vel en mulighet for at noen har henta ut informasjonen derifra. Sammen med fødselsdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...