Gå til innhold

Kirurgisk tanntrekking! Veldig vondt bare kort tid etter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fjernet en visdomstann i underkjeven, og det er en time og tyve minutter siden. Det står at smerter vil oppstå etterhvert som bedøvelse avtar. Bedøvelsen skal være borte etter 2-3 t.

Har trekt to tenner kirugisk før, men det var ikke så vondt. Nå er det allerede svææært smertefullt. Hvis det er sånn nå tør jeg ikke tenke på hvordan det blir senere. 

Har du fjernet tanna kirurgisk før? Hvor vondt var det i ettertid? Hvis du trakk flere; hva var forskjellen? Var noen verre enn andre? 

Det dunker og svir som bare det her... ikke vant til det :fnise:

Anonymkode: 21582...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du ikke smertestillende? Jeg fikk pinex forte og tok en tabelett to timer etter inngrepet og da behøvde jeg ikke mer før jeg la meg på kvelden og selvsagt litt dagen etter. 

Anonymkode: 859b9...c0e

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke smertestillende? Jeg fikk pinex forte og tok en tabelett to timer etter inngrepet og da behøvde jeg ikke mer før jeg la meg på kvelden og selvsagt litt dagen etter. 

Er ikke alle oralkirurger som gir sterkere smertestillende. Jeg fikk ikke noe annet enn beskjed om å ta Paracet og Ibux og jeg hadde VELDIG vondt i 3 dager. 

Anonymkode: 9dd41...1db

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Fikk resept på antibiotika og en sterkere smertestillende, Cataflam, som jeg kan kombinere med paracet. 

Har tatt en paracet og Cataflam. Ingen virkning enda... og smertende blir bare verre. Får bare holde ut :) 

Ts

Skrevet

Jeg hadde vondt før bedøvelsen gikk ut etter at jeg fjernet en visdomstann nede. Den var veldig vanskelig å få ut og man måtte fjerne en del av kjevebenet. Jeg fikk paralgin forte, fordi jeg ikke tåler ibux. Det gjorde fortsatt veldig vondt. Det roet seg ned etter ca 4 dager, men det ble ikke mye bedre før etter stingene ble tatt. Så jeg tror det ble sydd slik at det dro og gjorde vondt.

Cataflam er det samme som Voltaren. Så de er ikke så veldig sterke. Om du ikke orker smertene så må du ringe tannlegen og spørre om noe sterkere. 

Anonymkode: 855eb...8f5

Skrevet

Å, jeg som trodde det var noe annet! Kanskje jeg ringer inn og hører om noe sterkere. :) 

Ser jeg er blitt veldig hoven sånn som første gang. Legger is på det så jeg kan se litt normal ut. Prøvde å spise, men klarer jo ikke tygge maten. :fnise:

ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fjernet en visdomstann i underkjeven, og det er en time og tyve minutter siden. Det står at smerter vil oppstå etterhvert som bedøvelse avtar. Bedøvelsen skal være borte etter 2-3 t.

Har trekt to tenner kirugisk før, men det var ikke så vondt. Nå er det allerede svææært smertefullt. Hvis det er sånn nå tør jeg ikke tenke på hvordan det blir senere. 

Har du fjernet tanna kirurgisk før? Hvor vondt var det i ettertid? Hvis du trakk flere; hva var forskjellen? Var noen verre enn andre? 

Det dunker og svir som bare det her... ikke vant til det :fnise:

Dette er desverre ingen trøst, opererte ut visdomstann nede, var smerteinferno i nesten 2 uker! Få deg en sånn sprøyte de bruker for å skylle og rense nedi der tannen har vært og vær flink å rense godt. 

Anonymkode: 5987f...d7c

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er desverre ingen trøst, opererte ut visdomstann nede, var smerteinferno i nesten 2 uker! Få deg en sånn sprøyte de bruker for å skylle og rense nedi der tannen har vært og vær flink å rense godt. 

Det er ikke hull, da de har sydd igjen. De skar opp tannkjøttet. Men jeg har kjøpt corsodyl som jeg skal skylle med, for å unngå betennelse. :) 

Ja regner med jeg bare må bite tenna og vente. Hehe...

ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hull, da de har sydd igjen. De skar opp tannkjøttet. Men jeg har kjøpt corsodyl som jeg skal skylle med, for å unngå betennelse. :) 

Ja regner med jeg bare må bite tenna og vente. Hehe...

ts

Sydde hos meg og, men tror de etterlatte en liten åpning av en eller annen grunn. 

Skrevet

Ts her!

Hvor hoven er det vanlig å bli forresten? Kinnet mitt er blitt veldig stort og ømt! Ser ut som en hund :fnise::link:

Smertene blir ikke bedre forresten. Har prøvd å sove bort dagen egentlig! Håper morgendagen blir bedre! :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Hvor hoven er det vanlig å bli forresten? Kinnet mitt er blitt veldig stort og ømt! Ser ut som en hund :fnise::link:

Smertene blir ikke bedre forresten. Har prøvd å sove bort dagen egentlig! Håper morgendagen blir bedre! :) 

Jeg var også ganske hoven etter de hadde "rotet rundt" der i en time. Var helt klart større på den ene siden. Det tok noen dager før det var borte og smertene bedret seg. 

Jeg har dessverre også fått en nerveskade, har mistet følelsene på noen steder på kinnet og inni munnen. Det var visst en sjelden skade, men det skjer. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sydde hos meg og, men tror de etterlatte en liten åpning av en eller annen grunn. 

Det er fordi såret skal gro innenfra at de etterlater en åpning. Å sy igjen hele såret gir en mye større risiko for infeksjon. 

Anonymkode: 9dd41...1db

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg var også ganske hoven etter de hadde "rotet rundt" der i en time. Var helt klart større på den ene siden. Det tok noen dager før det var borte og smertene bedret seg. 

Jeg har dessverre også fått en nerveskade, har mistet følelsene på noen steder på kinnet og inni munnen. Det var visst en sjelden skade, men det skjer. 

Hjelpes! Huff da... det hørtes ikke godt ut.. 

Og jeg som skal i bryllup i helga! Tenkte virkelig ikke over dette. Jeg ser ikke ut. :sjokkert:

Ts

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Huff da... det hørtes ikke godt ut.. 

Og jeg som skal i bryllup i helga! Tenkte virkelig ikke over dette. Jeg ser ikke ut. :sjokkert:

Ts

Nei, det forstår jeg godt at ikke er noe morsomt. Og med smerter i tillegg til hamsteransikt så er ikke en fest det man har lyst til. 

Jeg turte nesten ikke å gå ut de første dagene, det så ut som om mannen hadde slått meg. ;)  Var sånn svakt blålig i kinnet i tillegg til hevelsen.  

Skrevet
36 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, det forstår jeg godt at ikke er noe morsomt. Og med smerter i tillegg til hamsteransikt så er ikke en fest det man har lyst til. 

Jeg turte nesten ikke å gå ut de første dagene, det så ut som om mannen hadde slått meg. ;)  Var sånn svakt blålig i kinnet i tillegg til hevelsen.  

Haha, ja det er akkurat sånn det ser (og føles) ut! Som om man er slått. Men skal prøve å se det positive i det; ikke flere fæle betennelser og mat som ligger og råtner under hudflippen til en visdomstann. Yay!! :) Slipper i alle fall å tenke på dårlig ånde til helga da, selv om det ser ut som jeg lagrer mat i kinnet. Verdt det..

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja det er akkurat sånn det ser (og føles) ut! Som om man er slått. Men skal prøve å se det positive i det; ikke flere fæle betennelser og mat som ligger og råtner under hudflippen til en visdomstann. Yay!! :) Slipper i alle fall å tenke på dårlig ånde til helga da, selv om det ser ut som jeg lagrer mat i kinnet. Verdt det..

ts

Ja, det var virkelig verdt å få fjernet dem. Selv med en liten nerveskade. Ikke mer betennelse, smerter og vond lukt. Skulle gjort det for mange år siden, men jeg hadde hørt så mye negativt så jeg turte ikke. Er ett år siden jeg fjernet mine, og det er så deilig å ikke tenke på vonde tenner og tannkjøtt!

• Liker 1
Skrevet

Forhør deg med tannlegen om du kan bruke andre smertestillende. Jeg fikk pinex forte, men det hadde ingen effekt. Fikk tips om å ta Paracet og Ibux, noe som funket bra. Hør med tannlegen om det er en kombinasjon du kan ta. 

Det sagt, så hadde jeg to søvnløse netter inngrepet, fordi det dunket og var smertefullt. Og kunne ikke spise på en uke, kun suppe og gelé. Etter det gikk det fint da. 

Anonymkode: b1a80...da5

Skrevet

Noen av dere som hovnet opp noe enormt? Det stopper ikke å vokse. Nå står kinnet mitt bokstavelig talt utover. Det ser ut som jeg har en liten ball inni der. Det stopper jo ikke :O 

TS

Skrevet

Ja jeg har hovnet veldig opp, du er jo operert. Er du usikker så ring tannlegen i dag og forklar problemene. Er jo snart helg så bedre du får sjekket det ut nå enn og vente 3 dager. 

Skrevet

Enig at du bør ringe tannlegen i dag, så slipper du å ende opp på tannlegevakten i helga. 

Men ja, noen hovner mye opp. Kommer an på hvor mye de har skjært osv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...