philippa starck Skrevet 19. januar 2005 #1 Del Skrevet 19. januar 2005 Dere som trener på gruppetreninger, hva er viktig for at dere liker instruktøren? Faglig dyktig, strukturert, humor, flott kropp....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #2 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg må ha energiske og tøffe instruktører som presser deltakerne maks. Faglig dyktighet goes without saying Jeg liker dårlig dikkedikk-fakter og "jada, bare tren, så får dere god samvittighet for sjokoladen etterpå". I tillegg må instruktøren faktisk være i stand til å tilby timer som holder høyt nok tempo, og der oppbyggingen (jeg tenker på koordinasjonstimer) går såpass fort at den er utfordrende også for gamle ringrever. Jeg GÅR hvis timene blir for kjedelige, og det er oftest instruktørens feil. Egentlig foretrekker jeg mannlige instruktører, for de er røffere og mer rå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2005 #3 Del Skrevet 19. januar 2005 Enig med Lilith. (igjen ) En god instruktør får meg til å yte litt mer enn det jeg egentlig orker! Pen kropp og fancy klær har ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #4 Del Skrevet 20. januar 2005 Helt enig med Lilith jeg også! Og så blir jeg gal av instruktører som ikke klarer å "holde takta" og til stadighet starter på 3 i stedet for 1 eller hopper over en takt osv, men de er heldigvis sjeldne. Ellers liker jeg at de er flinke med å forklare når det er mye snurr, f.eks. "nå snurrer vi rundt venstre/høyre skulder", "her kommer vi på venstre fot" etc... Så slipper man å lure på om det er en selv eller instruktøren som gjør "feil"... Ellers så er musikken veldig viktig, som er diskutert i en annen tråd! Det kan hvertfall få meg til å øke takta og stortrives, eventuelt miste all piff og få lyst til å gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 21. januar 2005 #5 Del Skrevet 21. januar 2005 De må for all del ikke si: "KOM IGJEN NÅ, JENTER!" på aerobic-instruktør-språk. Er klar over at det virker flåsete, men jeg grøsser på ryggen av det. Ellers har du vel fått gode nok svar allerede. Jeg er enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 30. januar 2005 #6 Del Skrevet 30. januar 2005 En god gruppetime for meg må ha høyt nivå, utfordrende trinn, litt småaggressiv musikk, harde taksfaste rytmer, trinn må passe til musikken, instruktørene må gjerne skrike til oss, men ikke hele tiden! Dette blir en ultimat time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 8. februar 2005 #7 Del Skrevet 8. februar 2005 De må for all del ikke si: "KOM IGJEN NÅ, JENTER!" på aerobic-instruktør-språk. Er klar over at det virker flåsete, men jeg grøsser på ryggen av det. Ellers har du vel fått gode nok svar allerede. Jeg er enig. Hvorfor orker du ikke å høre det?? Hvis det blir sagt litt rått så er vel det et lite spark i ræva også til å jobbe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 9. februar 2005 #8 Del Skrevet 9. februar 2005 Dere som trener på gruppetreninger' date=' hva er viktig for at dere liker instruktøren? Faglig dyktig, strukturert, humor, flott kropp....? [/quote'] Det som er viktig for meg: * en liten posjon humor * energisk og er med gjennom hele timen - liker ikke de instruktørene som skal gå rundt og "kontrollere", for jeg har ikke god nok hukommelse til å komme på hva vi skal gjøre videre selv (gjelder spesielt aerobic o.l.) * god musikksmak (der jeg trener virker det som om alle har med sin egen musikk.. og en av instruktørene eeelsker trance-versjoner av Britney Spears.. ) * blid og glad hele tiden, store smil, og sørger for å få oss å svare etc hele tiden (det BLIR faktisk morsommere av å hyle "ja" 20 ganger.. merkelig egentlig) Må si at jeg har lettere for å tro at unge, slanke og veltrente mennesker er flinkere instruktører enn andre - og så langt stemmer det faktisk overens med mine erfaringer. Favorittinstruktøren min er omtrent 25 og alltid kjempesprudlende og hopper rundt 3 ganger så mye som noen andre.. De to verste instruktørene jeg har vært borti var begge nærmere 50 og så godt som ute av stand til å gi en brukbar instruksjon. Faglig dyktig merker man egentlig ikke om de er mens man trener, bare om man stiller spørsmål før/etter timen.. Og egentlig bryr jeg meg veeeldig lite om det, er mer med på timene fordi det er moro enn for å gjøre ting "riktig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå