AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Jeg har kun 334 såkallet "venner" på facebook. Når jeg legger ut bilder, meldinger eller hva det enn er så det bare en som trykker liker eller skriver en kommentar. Det er hyggelig at en liker det jeg legger ut, men resten av de virker som at de bare rett og slett blaffen. Jeg syns det er utrolig at noen av de som er på FB hele tiden i jobb og privat ikke i det minste kunne trykke liker eller en kommentar, men neida. Spørsmålet mitt er da skal bare droppe Facebook? Skal en skrive i klarttekst at dersom det ikke er noen flere som liker det jeg legger ut (av hverdagslige ting) så kommer jeg til å slette de fra FB og de er ikke "venner" lengre. Kort sagt hva skal jeg gjøre? For dette begynner jeg å bli møkkalei SUKK!!! Jeg er vel ikke så vellykket som de ALLE !!!!!! Anonymkode: 0a329...8a2
Konghung Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Om det er så viktig for deg at folk trykker liker og kommenterer det du legger ut på FB, så tror jeg du skal droppe FB! Det er da nesten ingen som følger så mye med på hva som blir lagt ut der lenger. Det beste og sunneste for deg er om du klarer å fortsette og legge ut det du bryr deg om, men ikke bry deg om folk trykker liker. Det betyr ikke at de ikke liker DEG eller DINE meninger for det 14
sweety pie Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Feil utvikling...når man prioriterer fb til de grader. 2
Nappetass1 Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 Det er trist at du bryr deg, ikke at du får få likes. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Hvorfor denne hungeren etter likes? Jeg kommenterer og liker veldig lite på sosiale medier, men det er fordi ting jeg gjør kommer på andres news feed i tillegg til personen som får kommentaren eller like'en min. Jeg vil ikke legge mange spor av meg på sosiale medier for dette brukes i mot en. Men jeg kan derimot snakke om noe en person har lagt ut direkte med personen! Det er dessuten mye hyggeligere. Anonymkode: de788...0e8 1
Hulderen Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor denne hungeren etter likes? Jeg kommenterer og liker veldig lite på sosiale medier, men det er fordi ting jeg gjør kommer på andres news feed i tillegg til personen som får kommentaren eller like'en min. Jeg vil ikke legge mange spor av meg på sosiale medier for dette brukes i mot en. Men jeg kan derimot snakke om noe en person har lagt ut direkte med personen! Det er dessuten mye hyggeligere. Anonymkode: de788...0e8 Det du kommenterer og "liker" kommer bare på andres newsfeed hvis innlegget er globalt eller til "venners venner". Er innlegget satt til venner, kommer det bare i newsfeeden til vedkommende. Av den grunn prøver jeg å huske å sjekke status, og la være å kommentere eller "like" på globale og "vennersvenner" innlegg.
Hulderen Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 334 såkallet "venner" på facebook. Når jeg legger ut bilder, meldinger eller hva det enn er så det bare en som trykker liker eller skriver en kommentar. Det er hyggelig at en liker det jeg legger ut, men resten av de virker som at de bare rett og slett blaffen. Jeg syns det er utrolig at noen av de som er på FB hele tiden i jobb og privat ikke i det minste kunne trykke liker eller en kommentar, men neida. Spørsmålet mitt er da skal bare droppe Facebook? Skal en skrive i klarttekst at dersom det ikke er noen flere som liker det jeg legger ut (av hverdagslige ting) så kommer jeg til å slette de fra FB og de er ikke "venner" lengre. Kort sagt hva skal jeg gjøre? For dette begynner jeg å bli møkkalei SUKK!!! Jeg er vel ikke så vellykket som de ALLE !!!!!! Anonymkode: 0a329...8a2 Hvis noen hadde skrevet at de ville slette de som ikke "likte" innleggene sine, hadde jeg tenkt at dette var utrolig patetisk, og bare trukket på skuldrene. Jeg ville i hvert fall ikke "likt" noe mer, for det bestemmer jeg faktisk selv. 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 5 minutter siden, Hulderen skrev: Hvis noen hadde skrevet at de ville slette de som ikke "likte" innleggene sine, hadde jeg tenkt at dette var utrolig patetisk, og bare trukket på skuldrene. Jeg ville i hvert fall ikke "likt" noe mer, for det bestemmer jeg faktisk selv. Enig i denne! Ville også slettet vedkommende tvert. Jeg HATER når folk skriver statuserer der det står noe ala det ts tenker å gjøre. Det er opp til meg hva jeg liker og kommenterer. Anonymkode: 06bc6...d5f 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 TS her: Jeg er ikke ivrig etter å få mest mulig likes eller kommentarer, men det beviser at det jeg legger ut er det null interesse på... Så da må dette med andres "vellykke" være mye bedre siden de trykker liker og kommenterer som bare det.... Jeg blir kvalm av tanken... Anonymkode: 0a329...8a2
Gullik Skrevet 28. september 2017 #10 Skrevet 28. september 2017 Likes frigir dopamin folkens. Hele suksessen til Facebook er bygget på dette. Så det betyr noe uansett om man later som man hever seg over det eller ikke. 5
Minlillesky Skrevet 28. september 2017 #11 Skrevet 28. september 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 334 såkallet "venner" på facebook. Når jeg legger ut bilder, meldinger eller hva det enn er så det bare en som trykker liker eller skriver en kommentar. Det er hyggelig at en liker det jeg legger ut, men resten av de virker som at de bare rett og slett blaffen. Jeg syns det er utrolig at noen av de som er på FB hele tiden i jobb og privat ikke i det minste kunne trykke liker eller en kommentar, men neida. Spørsmålet mitt er da skal bare droppe Facebook? Skal en skrive i klarttekst at dersom det ikke er noen flere som liker det jeg legger ut (av hverdagslige ting) så kommer jeg til å slette de fra FB og de er ikke "venner" lengre. Kort sagt hva skal jeg gjøre? For dette begynner jeg å bli møkkalei SUKK!!! Jeg er vel ikke så vellykket som de ALLE !!!!!! Anonymkode: 0a329...8a2 Livet består ikke av "likes" og kommentarer. Folk har et liv utenom facebook, de fleste i hvert fall. Det er ikke alltid jeg trykker "like" eller kommenterer, når jeg ser noe fint. Er man på jobb, skal fokuset være jobb. I pausene scroller mange bare lett gjennom facebook, uten å trykke "like" eller legger igjen en kommentar. Å skrive "hvis det ikke er noen flere so liker det jeg legger ut, så kommer jeg til å slette de fra FB og de er ikke venner lengre"...DET er så utrolig, utrolig barnslig og lite voksent. Hadde ei venn på mi facebook liste lagt ut et sånt innlegg, hadde jeg slettet henne med engang. Sånn oppførsel gidder jeg ikke. Så barnslig...voksne mennesker burde vite bedre. Facebook er ikke sunt for deg. Slett hele dritten.. 10
Konghung Skrevet 28. september 2017 #12 Skrevet 28. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Jeg er ikke ivrig etter å få mest mulig likes eller kommentarer, men det beviser at det jeg legger ut er det null interesse på... Så da må dette med andres "vellykke" være mye bedre siden de trykker liker og kommenterer som bare det.... Jeg blir kvalm av tanken... Anonymkode: 0a329...8a2 Håper at du kan se at forholdet ditt til FB er usunt! Men det aner meg at problemet ligger dypere. 1, Kutt ut FB. 2. Snakk med noen. Av og til er godt å få ut litt grums og finne ut hvor det kommer fra. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #13 Skrevet 28. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Jeg er ikke ivrig etter å få mest mulig likes eller kommentarer, men det beviser at det jeg legger ut er det null interesse på... Så da må dette med andres "vellykke" være mye bedre siden de trykker liker og kommenterer som bare det.... Jeg blir kvalm av tanken... Anonymkode: 0a329...8a2 Kanskje du legger ut veldig kjedelige ting da? Anonymkode: f49aa...f98 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #14 Skrevet 28. september 2017 http://www.stalelindblad.no/2016/02/slik-fungerer-facebook-algoritmen/ Anonymkode: bb8bf...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #15 Skrevet 28. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du legger ut veldig kjedelige ting da? Anonymkode: f49aa...f98 TS: Jeg skal fortelle deg at jeg legger ut akkurat det samme som alle idioter på FB Anonymkode: 0a329...8a2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #16 Skrevet 28. september 2017 19 minutter siden, Konghung skrev: Håper at du kan se at forholdet ditt til FB er usunt! Men det aner meg at problemet ligger dypere. 1, Kutt ut FB. 2. Snakk med noen. Av og til er godt å få ut litt grums og finne ut hvor det kommer fra. TS: Jeg kan fortelle deg at forholdet mitt til FB er vel ikke mer andre. Jeg sitter ikke timesvis og surfer på jobb eller privat. Så der kan du ta helt med ro :-) Anonymkode: 0a329...8a2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #17 Skrevet 28. september 2017 Hva er det du legger ut, og hva vil en "like" på det bety for dem og for deg ? Har et par "venner" på facebook og stort sett skriver ingen av dem noen ting og har sluttet å være på FB, de få jeg ser skriver gjerne noe vås og skrytebilder av diverse slag eller så spammer de artikller angående "kampsaken" deres, er f.eks en (tilfeldigvis muslim..) som skriver veldig mye om hvor ille palestinerne blir behandlet, alle kristne f.eks som blir slaktet i den regionen skriver han ingenting om det er ikke viktig for han, det er hans muslimske brødre som er viktig, for han, jeg trykker ikke liker på dette, jeg bare trykte på en ignorer knapp fordi det ble for kjedelig og ensformig det maset hans. Jeg er forøvrig enig i at palestinerne ikke har det så bra og at det er mange triste skjebener der, men de fleste saker har flere sider, og det er også flere saker, som han "glemmer" og da blir det meningsløst. Har du noen gode forslag til å få alle til å bli venner og fred og frihet i den muslimske verden, flott, skriv og del, det er jeg interessert i å høre, men blablabla jødene er slemme blablabla palestinerne er uskyldige ofre for de slemme jødene som ødelegger alt i denne flotte regionen blablabla nei takk du får ingen "like" for dette Anonymkode: e42a2...b6e
Konghung Skrevet 28. september 2017 #18 Skrevet 28. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Jeg kan fortelle deg at forholdet mitt til FB er vel ikke mer andre. Jeg sitter ikke timesvis og surfer på jobb eller privat. Så der kan du ta helt med ro :-) Anonymkode: 0a329...8a2 Tenkte vel ikke på tidsbruken din på FB. Men heller på hvor viktig det er for deg med "likes" og kommentarer på innleggene dine. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #19 Skrevet 28. september 2017 Min oppfatning er at folk ikke bruker facebook på den måten lenger. Nå handler det om messenger, interessegrupper, eventer og kjøp/salg. Det blir bare postet i feeden om det er store beginvenheter ol. Anonymkode: 30f79...f25 4
Gjest NotNaomi Skrevet 28. september 2017 #20 Skrevet 28. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 334 såkallet "venner" på facebook. Når jeg legger ut bilder, meldinger eller hva det enn er så det bare en som trykker liker eller skriver en kommentar. Det er hyggelig at en liker det jeg legger ut, men resten av de virker som at de bare rett og slett blaffen. Jeg syns det er utrolig at noen av de som er på FB hele tiden i jobb og privat ikke i det minste kunne trykke liker eller en kommentar, men neida. Spørsmålet mitt er da skal bare droppe Facebook? Skal en skrive i klarttekst at dersom det ikke er noen flere som liker det jeg legger ut (av hverdagslige ting) så kommer jeg til å slette de fra FB og de er ikke "venner" lengre. Kort sagt hva skal jeg gjøre? For dette begynner jeg å bli møkkalei SUKK!!! Jeg er vel ikke så vellykket som de ALLE !!!!!! Anonymkode: 0a329...8a2 Det er livet utenfor fb som er viktigst :-) hvordan er det livet? Da jeg var på fb fikk jeg mange likes! Mange altså. Så møtte jeg folk som hadde glemt statusen de trykka like på. Skjønner? Jeg ga likes selv,og fikk tilbake,men det teller ikke all verden :-) hyggelig,men ikke viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå