AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Hei! Kjæresten min har snart bursdag og jeg har lyst til å lage en kake han for en gangs skyld faktisk kan momse av. Han har sensitiv mage, men ingenting "feil" påvist. Finnes det noe mel, melk etc. (er helt blå på dette) som kan brukes? Anonymkode: c9f28...68c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Det blir helt umulig å si omtrent, uten å vite hva han reagerer på. Det kan være han reagerer på gluten, laktose, egg, mye sukker, osv, og da er det jo heller håpløst å finne en kake uten noen av disse tingene.. Om du vil sikre deg kan du bruke glutenfritt mel, no egg (eggeerstatning som brukes av vegetarianere), og laktosefri melk, men det er jo langt fra noen garanti. I tillegg blir kaken da gjerne ikke noe god... Jeg ville laget en helt normal kake, og så kan han heller velge hvor mye han vil spise av det. Anonymkode: c1b2a...db1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Veldig vanskelig å si. Har selv utrolig sensitiv mage, og noen dager reagerer jeg på gluten andre dager ikke. Ene dagen er det rødbeter andre dagen er det sjokolade. Er veldig bredt, så det beste er å lage kaken som den skal være så får han heller spise det han vet han klarer. Jeg reagerer sjeldent på små mengder, så lenge jeg passer på. Anonymkode: 37759...dc6
Gjest Peaches Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjæresten min har snart bursdag og jeg har lyst til å lage en kake han for en gangs skyld faktisk kan momse av. Han har sensitiv mage, men ingenting "feil" påvist. Finnes det noe mel, melk etc. (er helt blå på dette) som kan brukes? Anonymkode: c9f28...68c Pavlova med sojakrem, vaniljesukker og bær (bringebær, blåbær, jordbær), kake med nøttebunn (mandler), dessert er jo kanskje litt enklere sojayogurt med bær og frukt som du kutter opp add litt sorbet😋 Google gluten og melfri kake 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå