Gå til innhold

Plan B om hele utdanningen ryker

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag har jeg siste konte i en prøve og om jeg ikke klarer den må jeg bytte kull og søke 4 forsøk. Har lest, øvd og øvd!! Føler meg som en gigantisk flopp, men vi er 9 stykk som konter siste gang nå. Må bare klare den, men hvis ikke hva da?! Går i en rekrutteringsstilling på jobb som gjør at jeg blir ekstra stressa. Står i fare for oppsigelse om jeg slutter. Er alene med to barn og da har jeg ingen inntekt mere. Får vondt i magen av dette og blir deprimert av tanken. 

Anonymkode: 60596...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da søker du om et fjerde forsøk, bytter kull og minner deg selv på at ett år, eller hvor mye du blir forsinket, til eller fra betyr lite i det lange løpet. Selv om det kjennes ut som verdens undergang akkurat der og da vil du klare å håndtere dette etter du har fordøyd det og begynner å tenke litt mer løsningsorientert. 

Ellers er det ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Det er viktig at du tror på deg selv i den siste tiden og leser konsentrert mot siste eksamen. Etter eksamen ville jeg ha gjort research på hvor lett det er å få innvilget et fjerde forsøk hvis du ikke allerede er kjent med det, samt sett på hvor sannsynlig det er å bestå/stryke. Dersom det har gått i vasken kan du ta litt pause i noen dager fra situasjonen før du setter deg ned og planlegger hvordan studieforløpet videre kommer til å gå og dette med jobbsituasjon. 

Jeg ville hvertfall ikke ha sluttet på utdanningen. 

Anonymkode: 69823...cd8

Skrevet

Det er visstnok veldig vanskelig å få innvilget forsøk nr 4. Jeg ville skaffet barnevakt i helgen, og gjort alt i min makt for å bestå. Tenke nøye gjennom hvorfor jeg har strøket før. Google tips. Og lese masse! På eksamensdagen ville jeg sittet tiden ut uansett om jeg ble tidlig ferdig. Lykke til!

Anonymkode: 03cae...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...