AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg hadde en misabortion og tok hjemmeabort for snart 6 uker siden. Måtte ta to runder, så første kun førte med seg masse smerter og lite blødninger. I ukene etterpå har jeg hatt litt blod nå og da. Etter jeg og kjæresten har hatt sex feks, kommer det gjerne litt blod. Og når jeg dusjer, prøve jeg å kjenne etter om det er noe rester og ved to-tre anledninger har det kommet litt koaguelert blod ut, andre ganger bare litt frisk blod. Så går det noen dager uten noen ting. For 1,5 uke siden, kom jeg hjem fra jobb på kvelden. Hadde brukt tampong på jobb fordi jeg hadde litt blødning før jobb, men var ikke blod på tampongen. Så skal jeg gå å legge meg og kjenner at det renner nedover bena mine.. Tenkte jeg endelig fikk mensen! Men dagen etter var det ingenting igjen. Nå har jeg hatt smerter i to dager, og idag var det så vondt i høyre eggstokk at jeg knapt kunne stå. Hadde bittelitt blod før idag, men skjer ikke noe. Er det vits å gå til legen i morgen, eller bør jeg vente til helgen? Da har det gått 6 uker og jeg bør få mensen..? Anonymkode: ed7ba...34a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Du bør kontakte lege. Det virker som stadig har rester og trenger ultralyd. Blødningen du hadde der det bare rant nedover beina for så å stanse sammen med smerter nå er mer typisk for rester enn mens etter abort som kan være kraftigere enn vanlig men vil ikke være ukontrollert og bare stanse på den måten. Anonymkode: ef5ea...e80
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Tok hjemmeabort for fire uker siden. Ingen blødninger de siste to ukene, ikke en dråpe en gang. Har sex som normalt. Kjenner murring nå og antar mensen nærmer seg. Det du opplever høres ikke normalt ut, ville ringt poliklikken du var hos. Anonymkode: 70cf7...94c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør kontakte lege. Det virker som stadig har rester og trenger ultralyd. Blødningen du hadde der det bare rant nedover beina for så å stanse sammen med smerter nå er mer typisk for rester enn mens etter abort som kan være kraftigere enn vanlig men vil ikke være ukontrollert og bare stanse på den måten. Anonymkode: ef5ea...e80 Jeg var på ultralyd etter 2.runde med Cytotec, og de sa det bare var bittelitt rester igjen, men dette ville komme ved neste mens. Men hadde vært greit å ikke blø i det hele tatt før jeg faktisk fikk mens, istedet for litt annenhver dag. Smertene fører jo heller ingen steder.. Vet jo ikke hvordan dette egentlig skal fungere. Kvier meg også for å oppsøke lege, da jeg ikke ble tatt på alvor etter første runde med Cytotec. Måtte ringe sykehuset tre ganger, måtte innom legevakt i 5t før jeg fikk komme inn på sykehuset og de fant feilen. Så håper det ikke blir like ille idag.. TS Anonymkode: ed7ba...34a
Gakkepus Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Det var leit, TS. Det er ikke lett å si, da det er forskjellig fra kvinne til kvinne, men min erfaring er litt annerledes enn din. Jeg blødde i 1,5 uka ca, og siden da har jeg spottet brunt, per dags dato kommer det bare rester ut (var i uke 12), men slik jeg har forstått det (spurte da jeg var hos legen), er det helt vanlig at det kan komme litt blod spesielt etter blod. Sex stimulerer livmoren (som bør være positivt), og setter i gang en blødning om det er noen rester igjen. Når det gjelder litt kraftigere blødniger, er det noe man bør undersøke, kanskje du bør la vær å ha sex enn så lenge, kanskje kroppen din ikke er klar for det. Når det er sagt, ønsker jeg deg masse lykke til videre. Det er en tung periode, spesielt når man ikke kvitter seg med blødningene. Klem
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 Hvordan gikk det? Anonymkode: ef5ea...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå