AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Del Skrevet 27. september 2017 Dere som bruker ukeslinser (som man kan sove med en uke)-tar dere dem ut midtveis i perioden og sover en natt uten mens de renses? Har dere flere linse frie dager mellom skift, eller bare en natt? Jeg startet med denne typen linser (acuvue oasys) for et par uker siden. Jeg har tatt ut linsene et par ganger midt i perioden. Innså da at jeg må bruke to ampuller med rense væske for hver gang jeg har de ute. Føltes egentlig litt bortkastet ut, så lurer på å bare sove med dem, og heller gå et døgn uten mellom skiftene. Anonymkode: ec08d...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Del Skrevet 28. september 2017 Samtlige optikere jeg har snakket med har sagt at man aldri skal sove med linsene på, selv ikke de som man ifølge produsenten kan sove med. Hvorfor bruker du ampuller? Kjøp deg en normal flaske med linsevæske. Det er langt bedre både for økonomien og miljøet. Anonymkode: 3591b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg ble anbefalt av optiker å sove med dem på, og ble også forklart at det er mindre sjanse for bakterievekst siden man ikke tar de ut og inn hver dag. Men, månedslinser man kan sove med anbefalte optikeren 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtlige optikere jeg har snakket med har sagt at man aldri skal sove med linsene på, selv ikke de som man ifølge produsenten kan sove med. Hvorfor bruker du ampuller? Kjøp deg en normal flaske med linsevæske. Det er langt bedre både for økonomien og miljøet. Anonymkode: 3591b...3d5 Jeg ble anbefalt av optiker å sove med dem på, og ble også forklart at det er mindre sjanse for bakterievekst siden man ikke tar de ut og inn hver dag. Men, månedslinser man kan sove med anbefalte optikeren å ikke sove med. Bruker ampuller fordi jeg sover med linsene. Hvis jeg ikke tar de ut iløpet av uken trenger jeg ikke linsevæske - og da vil det være bortkastet å kjøpe en flaske jeg ikke får brukt noe særlig av. Anonymkode: ec08d...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå