AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg skal måle skuldrene (er bare litt nysgjerrig på hvor brede/smale de er da jeg skal finne ut hvilken kroppsfasong jeg er, skal bli flinkere til å kle meg ) men hva er den riktige måten å gjøre det på? Fra det ytterste punktet fra den ene skulderen til det andre eller fra der kravebenet slutter (den "kulen")? Anonymkode: b46fb...4db
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Du måler omkretsen på dine skuldre, hele veien rundt! Deretter måler du midjemålet, så hoftene dine (på det bredeste punktet). Viss skuldrene dine er som cirka samme omkrets som hoftene sine, og du har en smal midje så har du "Timeglassfigur". Viss skuldrene dine er bredere enn hoftene så heller du mot en "V" form. Dette er en form som tilsier at du kan kle deg med bevissthet for fremheve hoftene dine, unngå å bruke stripete skjorter, t-skjorter eller genser med striper da disse stripene vil gjøre skuldrene ennå bredere. For å fremheve hoftene, kan du bruke vannrette striper eller mønster på bukser /skjørt, dette vil skape en illusjon om at du har bredere hofter. Sorte overdeler skjuler som regel brede skuldre. Jeg har brede skuldre selv og har jobbet mye med stil og klær den siste tiden. Andre kroppsformer som er vanlig er pæreform og epleform. Når man har pæreform har man smale skuldre og brede hofter, noen har litt mage. Epleform forbindes med litt overvekt, men her er det mye man kan gjøre for å se fantastisk ut uansett. Husk at det finnes måter å kle seg for ALLE! Til de med epleform vil jeg anbefale å kle seg i høye hæler, mørke overdeler og lyse underdeler.. på denne måten fremhever og forlenger man bena og man skjuler evt overvekt med en sort overdel.. ha gjerne litt smykker til antrekket. Til pæreform vil jeg anbefale å kle seg litt "classy", her gjelder fine dressjakker (slimfit) med skulderpute. Skulderputene er med på å balansere pæreformen, slik at man ikke får så stor rompe/brede hofter i forhold til resten av kroppen. Anonymkode: 476f2...93d 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Ok. Takk! Enn hvis man kun skal måle skuldrene da? Måler man omkrets da også og deler på to? Anonymkode: b46fb...4db
Gjest Tigress Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Tja, det er vel eigentleg bystemålet ein brukar for å avgjere om ein har timeglasfasong eller ikkje. Ein vil som oftast ikkje bli definert som timeglasfasong dersom ein har breie skuldrar og små bryst. Alt blir litt meir komplisert når ein har breie skuldrar. Men det går an å berre måle frå ytst på skulderbeinet og over til andre sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå