Gå til innhold

Hvorfor er alltid halen på scampien på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå. Dette begynner å irritere meg noe voldsomt !

Hvorfor lar de halen på scampien være på? Uansett hvordan man kjøper den og til og med på restaurant. -- så lar de halen være på!!??

HVORFOR?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, ekkelt og unødvendig! Tar den alltid vekk 

Anonymkode: d34dc...797

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, ekkelt og unødvendig! Tar den alltid vekk 

Anonymkode: d34dc...797

Ja jeg også! Er det noen som har et svar på hvorfor den er på? De har skrellet vekk alt det andre... ?

• Liker 1
Skrevet

Spis halen og problemet er løst, om problemet er at du blir skitten på fingrene. :vetikke: 

Om problemet er at du synes halen av uklar grunn er ekkel: tenk heller på at tarmen fortsatt er med i en scampi. Om du først skal synes noe er "ekkelt" så sett fokus der. :ler: 

Anonymkode: ef9b7...a63

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spis halen og problemet er løst, om problemet er at du blir skitten på fingrene. :vetikke: 

Om problemet er at du synes halen av uklar grunn er ekkel: tenk heller på at tarmen fortsatt er med i en scampi. Om du først skal synes noe er "ekkelt" så sett fokus der. :ler: 

Anonymkode: ef9b7...a63

Skal halen spises? Hvor er tarmen? :( 

Anonymkode: 05de8...fcf

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal halen spises? Hvor er tarmen? :( 

Anonymkode: 05de8...fcf

Du spiser jo det du har lyst til. Tarmen p en scampi sitter jo akkurat samme sted som på ei reke. Om du hele livet har spist reker uten å pille bort tarmene, så trenger du vel ikke neppe å begynne nå heller. Jeg drar den alltid av selv.

IMG_8614.JPG

IMG_8615.JPG

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Når en lager scampi med tempura holder man i halen når den dyppes. Tarmen plukkes ut når en renser. Altså, før den tilberedes og serveres.

• Liker 1
Skrevet

Ofte så er halen på så du kan holde på halen å dyppe i ett eller annet for så å spise mens du drar av halen om det gir mening :fnise:

- Jeg gjør det ofte sånn. Men tror de også har den på for "pynt". Pluss i tempura må de ha halen på for å dyppe den i blandingen. Om de hadde revet av halen etterpå hadde nok tempuraen sett litt udelikat ut og "ødelagt"

Anonymkode: 39741...097

Skrevet

Jeg spiser den ihvertfall ikke 😨

Må skjære den av, men vanligvis er det snakk om retter som jeg vanligvis spiser med spisepinner.. Og det er bare så irriterende at den er på. Åååå å... uff 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...