Lita_go Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Litt misvisende overskrift da det egentlig er slik at jeg kjøpte noe for kjæresten min i starten av august, ikke så dyrt men dyrt nok til at dette er mitt matbudsjett på en hel uke. Jeg har etterlyst pengene for flere uker siden, sa det var ubehagelig men at jeg trenger pengene nå. Han beklaget å skulle overføre med en gang. Noe som ikke ble gjort. Er student, å med jobb og studielån holder det akkurat økonomisk hver måneden. Er veldig skuffa (eller sulten), å usikker på hvordan jeg skal bringe temaet opp igjen. Noen som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Er dere kjærester så si det rett ut. At du må ha penger til mat. Og det helst igår. Anonymkode: 2f591...3f9 2
Perle Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Be han til h*%*^# å overføre pengene dine NÅ, da du er sulten. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Så uglamorøst av han. Jeg hadde sagt rett ut at jeg trengte pengene. Med vipps og mobilepay og alt det der er det ingen unnskyldning. Anonymkode: acda2...791 2
Gjest Cocosa Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Jeg skjønner ikke folk som er så redd for å si fra og må ha hjelp til alt mulig? Si at du trenger pengene, da vel!
Lita_go Skrevet 27. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2017 Føler meg litt dum da jeg allerede har sagt fra og forklart at det er for at jeg ikke har penger til mat. Nevnt i samtaler flere ganger siden at "nei det kan jeg ikke før jeg har ikke penger". Er nok konfliktsky, er redd for at det skal bli dårlig stemning
SesameStreet Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 (endret) "På grunn av du somler med pengene så sulter jeg, takk skal du faen meg ha." Nei, men jeg skjønner at du syns det er ubehagelig å mase om penger som du egentlig skulle ha hatt i går. Endret 27. september 2017 av SesameStreet 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Har han penger å overføre da? Anonymkode: e5d74...fd5
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 4 minutter siden, Lita_go skrev: Føler meg litt dum da jeg allerede har sagt fra og forklart at det er for at jeg ikke har penger til mat. Nevnt i samtaler flere ganger siden at "nei det kan jeg ikke før jeg har ikke penger". Er nok konfliktsky, er redd for at det skal bli dårlig stemning Det er jo HAN som lager dårlig stemning når han ikke gjør det han lover. Han tester grenser og du må sette deg i respekt. Jeg vet det er ubehagelig, men det er grensene du setter nå som legger føring på resten av forholdet framover. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 Bare send forespørsel på vipps, og si du trenger de innen imorgen Anonymkode: b2b80...601 3
Lita_go Skrevet 27. september 2017 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2017 Akkurat det vet jeg ikke, men med tanke på at han tjener rundt 5 ganger mere enn hva jeg gjør i måneden så forventer jeg det nesten. Har full forståelse før at han ikke har penger, men mtp at han og noen kompiser skal til London til helgen vil jeg tro at noen få hundre kroner er å avse til meg. Føler jeg fremstår som gnien slik situasjonen er nå.. å så tar jeg meg i å lure på om det er verd det å ha en kjæreste som viser så liten forståelse for min økonomiske situasjon
Lita_go Skrevet 27. september 2017 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare send forespørsel på vipps, og si du trenger de innen imorgen Anonymkode: b2b80...601 Så himla lurt, dette tenkte jeg ikke på
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 På 27.9.2017 den 22.57, Lita_go skrev: Akkurat det vet jeg ikke, men med tanke på at han tjener rundt 5 ganger mere enn hva jeg gjør i måneden så forventer jeg det nesten. Har full forståelse før at han ikke har penger, men mtp at han og noen kompiser skal til London til helgen vil jeg tro at noen få hundre kroner er å avse til meg. Føler jeg fremstår som gnien slik situasjonen er nå.. å så tar jeg meg i å lure på om det er verd det å ha en kjæreste som viser så liten forståelse for min økonomiske situasjon Du framstår ikkje som gnien! Eg syns derimot at du har ein kjærast som er respektlaus, lite sympatisk og unconsiderate mot deg. Anonymkode: 685f4...f53 2
Lita_go Skrevet 27. september 2017 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2017 Takk! Får kvinne meg opp å ta litt ansvar
asterix Skrevet 28. september 2017 #15 Skrevet 28. september 2017 7 timer siden, Lita_go skrev: Takk! Får kvinne meg opp å ta litt ansvar Og nå vet du i hvert fall hvem du aldri skal låne penger til igjen. Vær også generelt skeptisk til å låne ut større summer til folk du ikke kjenner godt nok til å vite om de er gode tilbakebetalere. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå