Gå til innhold

Svigermor sier navnet vi har valgt er for pompøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble veldig såret av en samtale jeg hadde med svigermor i dag. Vi har snakket mye om hva barnet skal hete, derfor gledet jeg meg til å fortelle at jeg og mannen endelig bestemt oss. Når jeg sa navnet ble hun helt stille, så sa hun "helt forferdelig, alt for pompøst!". Jeg ble selfølgelig utrolig såra og opprørt. Jeg la bare på. Var det feil av meg?

Hva bør jeg gjøre i sånne situasjoner? :(

Anonymkode: 72927...937

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva  at navnet? Celine Gabriella eller noe sånt?

Anonymkode: 8bc97...754

• Liker 25
Skrevet

Hvis det føltes rett for deg, så hvorfor skulle det være feil?

• Liker 4
Skrevet

Spørs jo helt hva barnet skal hete?

Anonymkode: 54d23...075

• Liker 8
Skrevet

Kun du og din mann har noe med hva barnet skal hete. Svigerbeistet kan ta seg ei bolle og gå seg bort.

• Liker 9
Skrevet

Noen ganger er det helt greit å lytte til andre. Så spørs helt hva du har tenkt å kalle barnet.

Anonymkode: 79e1b...282

• Liker 26
Skrevet

Hvis navnet er Bjørnstjerne eller Michelangelo, så forstår jeg henne! Det er umulig å vurdere kommentaren hennes uten å vite navnet dere valgte.

• Liker 31
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er navnet? Om reaksjonen til svigermor var ok, eller ikke avhenger av navnet. Er det Caroline, så er svigermor en idiot. Er navnet Vanessa Michelle Chantelle, så har svigermor rett. 

Anonymkode: c5b4c...f96

Å reagere slikt på et navn noen liker, er ikke OK uansett om navnet er Chantelle Phenelope Diamente eller Åse.. 

Anonymkode: 3ab86...94a

• Liker 23
Skrevet

Jeg tenker det er ufint samme hvor ille man syns navnet er. Det er ingen andre en foreldrene som skal bestemme dette og det er frekt å si noe sånt når dere har bestemt dere.

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, Hulderen skrev:

Nei. Det er en til som har noe med det, barnet. Hvis svigermorens reakson er representativ, så kan navnet bli en stor byrde.

Tviler på at barnet kan uttrykke sin mening når det blir gitt navnet. Om man ikke venter med å navngi til barnet kan snakke og reflektere over navnet det skal få.  Svigermor har ikke en dritt å si i navnevalget.

• Liker 1
Skrevet

TS kan fint slippe å si navnet, men kan jo si om det er et navn som vil eller har på noe tidspunkt funnet seg på topp 200-lista,(altså, om vi ser på to middels store skoler midt i landet, finner vi en navnebror eller navnesøster?) eller ei. 

Er det såpass vanlig så er def svigermors reaksjon stygg og ufin. 

Anonymkode: d133b...0f0

• Liker 1
Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg la bare på. Var det feil av meg?

Ja. Du skulle ha vært glad for at utbruddet kom nå, før det er offisielt, om jeg forstår deg rett. Bedre å få reaksjonen nå, enn et medlidende smil eller himlende øyne senere, hver eneste gang ungens navn blir nevnt for nye personer.

• Liker 8
Skrevet

Uansett hva navnet er, så skal svigermor holde kjeft. Jeg hadde klikket om min mor eller svigermor hadde blandet seg. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Tviler på at barnet kan uttrykke sin mening når det blir gitt navnet. Om man ikke venter med å navngi til barnet kan snakke og reflektere over navnet det skal få.  Svigermor har ikke en dritt å si i navnevalget.

Selvfølgelig kan ikke barnet uttrykke sin mening, det er derfor det kan være en idé å høre på andre. Mange foreldre velger navn som blir til skam for barnet senere, dessverre. Så hvordan svigermors reaksjon faktisk er kommer helt an på hva TS valgte å kalle barnet sitt.

Anonymkode: b5334...67c

• Liker 28
Skrevet

Selvfølgelig er det foreldre som velger navn, men noen foreldre tenker ikke alltid på at barnet skal leve med navnet. Det er mulig det er et navn du alltid syntes er fint, men navn det er lett å tillegge stygge kallenavn, vanskelig å uttale eller skal skrives på en spesiell måte må man tenke hvordan det preger hverdagen til barnet. Det å bli mobbet, eller alltid få navnet skrevet feil er ikke så kult.

Om dere har valgt navn, og faktisk tenkt på barnet får det stå for det. Da får mange stenge litt ute alle som skal ha en mening. Samtidig får du mye motstand på navnet burde man kanskje tenke seg om en gang til. Navn er viktig, og du skal bære det med deg med stor sannsynlighet hele livet. 

Anonymkode: fdc75...fb3

• Liker 12
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig såret av en samtale jeg hadde med svigermor i dag. Vi har snakket mye om hva barnet skal hete, derfor gledet jeg meg til å fortelle at jeg og mannen endelig bestemt oss. Når jeg sa navnet ble hun helt stille, så sa hun "helt forferdelig, alt for pompøst!". Jeg ble selfølgelig utrolig såra og opprørt. Jeg la bare på. Var det feil av meg?

Hva bør jeg gjøre i sånne situasjoner? :(

Anonymkode: 72927...937

Kommentarer på navn fikk jeg også, men når barnet får navnet og folk blir vant til det, så ville et annet navn vært utenkelig.

Ikke bry deg. Liker dere det, så spiller det ingen rolle hva andre mener.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gi faen, rett å slett, ikke ta det inn på deg. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan ikke barnet uttrykke sin mening, det er derfor det kan være en idé å høre på andre. Mange foreldre velger navn som blir til skam for barnet senere, dessverre. Så hvordan svigermors reaksjon faktisk er kommer helt an på hva TS valgte å kalle barnet sitt.

Anonymkode: b5334...67c

Uansett angår ikke navnevalget svigermor.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...