Gå til innhold

Ok, det var dråpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har broren min fått barn nr 2 og jeg kjenner at det er godt å bare være tante. Det å kunne dra når jeg vil og ikke måtte ta hensyn til et lite barn er et stort pluss hos meg. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at det å ha barn er noe negativt. Det passer bare ikke meg. Jeg kjenner når jeg har vært på besøk hos tantebarna at jeg er veldig glad for at jeg ikke har barn selv. De er jo verdens mest bedårende vesen (i mine øyne), men det holder med å besøke disse vesener når jeg føler for det selv. Som person er jeg introvert, liker meg best med litt egentid da jeg blir fort veldig sliten av sosiale settinger. Mange sier at det kommer sikkert en dag da jeg vil ha egne barn, og helt ærlig er jeg møkk lei av å høre det. Ja, det kan skje at den dagen kommer. Men, jeg har min egen glede i livet, og ser ikke for meg at jeg klarer å være hjemmeværende så lenge som man må med babyer og små barn, da jeg mest sannsynlig ikke har mulighet til å holde på med denne gleden min. Nei, dersom jeg noen gang får lyst på barn må det være adopterte barn i minst 4-5 års alder.

Sånn, ville bare få sagt det.

Anonymkode: 9f0d5...b0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var dråpen? :klo:

Anonymkode: 6d470...0b0

• Liker 4
Skrevet

Er så enig med deg, det å ikke ha barn gir deg ubegrenset frihet utenom jobb, gjøre hva du vil når du vil, og du trenger ikke være avhengig av andre personer (barn). Tror du har vil kose deg som du har det nå, omgås barn når DU vil, så koble vekk utenom :D

Anonymkode: 1b0d0...d3d

Skrevet

Jøss, skulle tro det var meg selv som hadde skrevet det der!  Kjenner meg godt igjen.

Skrevet

Jeg har det sånn som bestemor, men det er ikke akseptert. Jeg er også introvert, og blir fort sliten i sosiale settinger, ikke minst med barnebarn som krever meg 100% når jeg er barnevakt.

Jeg føler at jeg hele tiden er "bakpå" når det gjelder barnebarn. Jeg er ikke så mye med dem som jeg burde, og jeg blir veldig sliten av å passe dem bare et par timer. Og jeg har mye dårlig samvittighet der! 

Anonymkode: 8faae...8cf

Skrevet

Hva som er dråpen? Var ungen veldig slitsom? Var det noen som maste om at du skulle få barn? Spurte de deg om du ville sitte barnevakt og ikke godtok et nei?

Anonymkode: 523ee...b41

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke å få barn for min del.

Anonymkode: 13bb1...557

• Liker 3
Skrevet

Det er bra at du er klar over hva du trenger før du får barn, slik at du kan snakke med en eventuell partner om det hvis barn blir aktuelt en dag. Det er neppe en god løsning å adoptere en 4-5 åring, det er sånt man bare sier. 

Skrevet
På 27.9.2017 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har det sånn som bestemor, men det er ikke akseptert. Jeg er også introvert, og blir fort sliten i sosiale settinger, ikke minst med barnebarn som krever meg 100% når jeg er barnevakt.

Jeg føler at jeg hele tiden er "bakpå" når det gjelder barnebarn. Jeg er ikke så mye med dem som jeg burde, og jeg blir veldig sliten av å passe dem bare et par timer. Og jeg har mye dårlig samvittighet der! 

Anonymkode: 8faae...8cf

Ikke ha dårlig samvittighet, du har jo oppdratt dine egne barn, det er jo masse jobb! Kos deg med barnebarna når DU orker og har lyst. Jeg er sikker på st du gjør en strålende jobb når du er med de, og det er faktisk det som teller❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...