Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann her som har et spørsmål angående hudpleie, og jeg velger å stille det her da jeg regner med å få mer svar på et kvinneforum enn andre plasser :P

Det har seg slik at det samles sykt mye talg på nesa mi, og når jeg skviser/klemmer det ut, så kan man se at jeg har store dype porer i nesa, altså det ser bokstavelig talt ut som hull i nesa. 

Er det noe å gjøre med dette? Regner jo med at de hullene bare fylles med talg igjen, og vi er tilbake til start. Er ganske ekkelt å se hvor mye hudormer/talg som faktisk kommer ut når jeg klemmer litt.

Noen tips?

Anonymkode: b54cc...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes strips som man tar ove nesen fungerer bra kombinert med peeling og ansiktsmaske fra MD Formulations :) 

Anonymkode: 47f6f...dd0

Skrevet

Bestill time hos hudpleier og invester deretter i gode hudpleieprodukter,

Skrevet

Du har sebaceous filaments. De fleste mennesker har det, men i varierende grad. Det er ikke noe hudproblem sånn sett. Som du sier selv så merker du at hyllene bare fylles igjen, og det stemmer - og det vil de bare fortsette å gjøre. Å klemme dem ut eller å dra dem ut med strips er ikke bra siden du kan få mer eller mindre permanente "hull" i huden. Det beste du kan gjøre er egentlig å ikke klemme, men bare la dem være i fred, og bruke en BHA-syre. BHA løser opp talg, slik at ved regelmessig bruk vil porene dine fremstå mindre siden det er mindre talg i dem. Dersom du slutter bruken, vil du derimot gå tilbake til utgangspunktet.

Det finnes mange billige BHA'er som er gode - et eksempel er Stridex Pads (Single-Step Acne Control - rød pakke) nok til 3 måneder (90 pads) koster $6 på iherb.com (+ porto). Ville begynt med påføring 1 gang daglig (f.eks på kveldstid), og så bruke solkrem over området på dagtid (gå f.eks innom apoteket og forklar at du trenger en solkrem som ikke vil kunne synes på huden). Om du opplever å bli tørr / flasse kan du enten/eller legge til en fuktighetskrem eller skalere ned på bruken.

Anonymkode: 16123...014

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bruker man de to der?

Anonymkode: ebc6b...84f

Du bruker disse produktene på et rent ansikt, et par ganger i uken i begynnelsen så kan du øke bruken etter hvert. Det står hvordan de skal brukes i linkene. Husk å bruke solfaktor på dagtid. Du kan få mer hjelp på siden jeg linket til (hudguide og hudtest) eller du kan oppsøke en hudpleier. 

Skrevet
44 minutter siden, Reveenka skrev:

Du bruker disse produktene på et rent ansikt, et par ganger i uken i begynnelsen så kan du øke bruken etter hvert. Det står hvordan de skal brukes i linkene. Husk å bruke solfaktor på dagtid. Du kan få mer hjelp på siden jeg linket til (hudguide og hudtest) eller du kan oppsøke en hudpleier. 

Og de funker? Prøvd så mye av slike produkter uten hell. Mens produkter fra ebay hjelper.

Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Og de funker? Prøvd så mye av slike produkter uten hell. Mens produkter fra ebay hjelper.

Du kommer aldri til å bli kvitt disse "hudormene" på nesen. Det er talgproduksjonen din. Du kan minske hvor mye talg det er i porene ved hjelp av produkter, men så snart du slutter med produktene vil talgproduksjonen gå tilbake til normalt nivå.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer aldri til å bli kvitt disse "hudormene" på nesen. Det er talgproduksjonen din. Du kan minske hvor mye talg det er i porene ved hjelp av produkter, men så snart du slutter med produktene vil talgproduksjonen gå tilbake til normalt nivå.

Tror du trening hjelper noe? Er svært sittestillende.

Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror du trening hjelper noe? Er svært sittestillende.

Nei. Noen har mer av disse enn andre, men det handler mer om hudtype og gener. Det er ingenting "galt" i det hele tatt med slike - vi har bare blitt opplært til at det er det, noe som egentlig er helt idiotisk siden de er 100% naturlige! Å ha kviser er jo også naturlig, men kviser er normalt en forbigående tilstand - men det er altså ikke talgproduksjonen din. De minsker gjerne etterhvert som man blir eldre siden en da typisk får litt tørrere hud.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Disse produktene hjelper om du bruker de, men som nevnt av andre i tråden så er effekten kun der så lenge produktene blir brukt. Det beste er uansett å ta kontakt med hudpleier for å få et hudpleieprogram for din hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...