Gå til innhold

Går ikke ned uansett ha jeg gjør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 63 kg og vil bare ned to kilo. Da håper jeg å få bort bilringen på magen og litt av flesket på ryggen. 

Jeg trener 2-3 ganger i uka, sykler til og fra jobb og står i stedet for å sitte på jobb.

Jeg har et sunt kosthold. Spiser yoghurt med müsli til frokost, salat på jobb, og kjøtt, fisk, kylling eller pasta til middag. Innimellom. Spiser jeg kaker/boller/søtt. Stort sett hvis noen tilbyr, kjøper veldig sjelden. 

Men jeg går ikke ned de j......a kiloene!! Hva skjer??

Anonymkode: 482da...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan salaten du spiser på jobb ha en del mer kalorier enn du tror? 

Anonymkode: 1cb80...6a0

Skrevet

Teller du kalorier?

Anonymkode: 41ddc...8eb

Skrevet

Du spiser mer enn du forbrenner, såklart?

Anonymkode: e89f2...86b

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan salaten du spiser på jobb ha en del mer kalorier enn du tror? 

Anonymkode: 1cb80...6a0

Hmmm. Vet ikke helt. Er sparsom med pasta eller annen stivelse i salaten. Pleier ta en liten skje med dressing. Utvilsomt mest grønnsaker i salaten:)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teller du kalorier?

Har holdt litt på med det. Vanskelig å få det til å bli nøyaktig, men ligger på omtrent 1600 om dagen

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser mer enn du forbrenner, såklart?

Anonymkode: e89f2...86b

Det er selvsagt svaret - jeg bare skjønner ikke hvor lite man må spise og hvor mye man må trene/være i aktivitet for å se endring. Vekta har stått bom stille i 3 måneder...

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Har holdt litt på med det. Vanskelig å få det til å bli nøyaktig, men ligger på omtrent 1600 om dagen

Du kan prøve apper som Lifesum eller MyFitnessPal om du ikke har gjort det. Blir mye lettere å holde styr på :) 

Men om du ligger på 1600kcal om dagen er det rart du ikke går ned i vekt

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve apper som Lifesum eller MyFitnessPal om du ikke har gjort det. Blir mye lettere å holde styr på :) 

Har begge! 😅

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 63 kg og vil bare ned to kilo. Da håper jeg å få bort bilringen på magen og litt av flesket på ryggen. 

Jeg trener 2-3 ganger i uka, sykler til og fra jobb og står i stedet for å sitte på jobb.

Jeg har et sunt kosthold. Spiser yoghurt med müsli til frokost, salat på jobb, og kjøtt, fisk, kylling eller pasta til middag. Innimellom. Spiser jeg kaker/boller/søtt. Stort sett hvis noen tilbyr, kjøper veldig sjelden. 

Men jeg går ikke ned de j......a kiloene!! Hva skjer??

Hvordan mener du at noen skal kunne klare å svare deg på dette? Det er umulig å svare på. Du forteller ikke hva og hvordan du trener, du forteller ikke hvor høy du er, du sier ikke noe om hvor lenge du har holdt på og heller ikke hvor mange kalorier du inntar daglig.

Anonymkode: cedb1...47f

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du at noen skal kunne klare å svare deg på dette? Det er umulig å svare på. Du forteller ikke hva og hvordan du trener, du forteller ikke hvor høy du er, du sier ikke noe om hvor lenge du har holdt på og heller ikke hvor mange kalorier du inntar daglig.

Hvis jeg har skjønt det riktig, tillater ikke forumet at man poster vekt+høyde.

Jeg trener zumba og styrke. Inntar mellom 1500 og 1600 kalorier daglig. Holdt på i 3 måneder.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har skjønt det riktig, tillater ikke forumet at man poster vekt+høyde.

Jeg trener zumba og styrke. Inntar mellom 1500 og 1600 kalorier daglig. Holdt på i 3 måneder.

Jeg trener det samme som deg og jeg går ned i vekt på ca samme kalori-inntak. Hva slags dressing har du på salaten? Og hva pleier du å drikke i løpet av en dag? Husk det er mange skjulte kalorier i drikke. Brus kan gjøre meg litt oppblåst så det prøver jeg å spare til helgene. Drikker du mye vann? 

Anonymkode: bf726...97b

Skrevet

Hvorfor nevner du vekt men ikke høyde?

Skrevet
24 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor nevner du vekt men ikke høyde?

Trodde ikke det var lov her på forumet å oppgi vekt+høyde? Hvis du ser i posten med retningslinjer.. eller har jeg misforstått?

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener det samme som deg og jeg går ned i vekt på ca samme kalori-inntak. Hva slags dressing har du på salaten? Og hva pleier du å drikke i løpet av en dag? Husk det er mange skjulte kalorier i drikke. Brus kan gjøre meg litt oppblåst så det prøver jeg å spare til helgene. Drikker du mye vann? 

Drikker vann og kaffe. Eventuelt lettbrus i helgene.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags dressing har du på salaten?

Det avhenger av hva som er i kantina. Pesto, tzatziki, sennepsdressing e.l

Skrevet

Jeg tror du må begynne å finregne på kaloriene dine, du lurer nok deg selv litt. Jeg prøvde vektklubb.no, fikk en god del aha-opplevelser. 

Anonymkode: fdedd...279

• Liker 1
Skrevet

Du ligger på vedlikehold da siden du ikke går opp eller ned. Som oftest undervurderer vi hvor mye kalorier som går inn, og hvor mye som går ut. 

Du må starte å veie mat, all mat. Også det som kommer ferdig i pakker. 

Anonymkode: 2a0ea...e76

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av hva som er i kantina. Pesto, tzatziki, sennepsdressing e.l

Pesto = kaloririkt.

Men altså, du sier du vil ned to kilo til. Hva med å droppe det, og heller trene målrettet og tung styrke? Endret kroppssammensetning vil kunne endre utseende.

• Liker 2
Skrevet (endret)

To kilo er ikke mye, det er innenfor en persons daglige, normale vektvariasjoner, det vil ta forbausende lang tid å se en tydelig endring på vekta, og vil neppe(?) ha så mye å si for "flesket" ditt... Men hvis du vil ned i vekt, må du spise mindre/bevege deg mer. Det mest presise er kaloritelling (såfremt det gjøres riktig). Siden en stor del av matinntaket ditt spises i situasjoner du ikke får telt kaloriene, må du enten være veldig nøyaktig med de andre måltidene (og ikke kompensere med lunsjen), evt ta med deg mat hjemmefra, eller bare forsyne deg med litt mindre til hvert måltid, og si nei takk litt oftere og ja takk litt sjeldnere. 

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...