Gå til innhold

NOE SÅ USJARMERENDE:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen unger bare ER søte, og noen er virkelig ikke søte, men hva er det som gjør en unge til usjarmerende? 

Selv fikk jeg aldri høre at jeg var direkte usjarmerende om unge, men noen sa høyt og tydelig at flere av naboungene jeg lekte med var DIREKTE USJARMERNDE! Ordrett. 😬

Jeg gjorde meg opp noen tanker om dette og her kommer en liste over hva som var usjarmerende med ungene som ble kalt det av noen andre foreldre:

- For store tenner.

- Uproposjonert utseendet.

- Glupsk. 

- Frekk.

- Sjefete.

- Gjør seg til (gjør seg "søt", overdriver hendelser). 

- Tilgjort "baby-stemme".

- Skryt av seg selv og sine foreldre. 

- For nye selvtillit i tillegg til alle disse overnevnte tingene gjorde et par av barna direkte usjarmerende.

Der hørte jeg mødrene til noen av de andre sa: NOE SÅ LITE SJARMERENDE! 

Hva syntes dere er usjarmerende og har dere blitt kalt det selv? 😬

Anonymkode: 8d358...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns alle punktene er usjarmerende unntatt de to første. Å kalle en unge (eller en voksen for den saks skyld) usjarmerende basert på utseendet er bare jævla stygt gjort. 

Jeg har aldri blitt kalt usjarmerende. 

• Liker 23
Skrevet

Det handler nok oftest om væremåte når usjarmerende blir brukt om barn i de tilfellene jeg har hørt det blir brukt. Men det er unektelig ganske usjarmerende over voksne å diktere hvilke unger de mener er sjarmerende eller ikke også. 

Anonymkode: 6d6e0...01e

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Salka skrev:

Syns alle punktene er usjarmerende unntatt de to første. Å kalle en unge (eller en voksen for den saks skyld) usjarmerende basert på utseendet er bare jævla stygt gjort. 

Jeg har aldri blitt kalt usjarmerende. 

Ja, men husk at de andre barna starta og noen måtte vel ta problemet med rota og opp. 

Når de ble kalt dette stilte de seg på rekke og rad og diskuterte med disse foreldrene og bare: "Pappa og mamma har kulere bil,hus, hytte enn dere" og sånt. Ikke rart flere andre voksne reagerte. 

Skrevet

Eller hva med å si dette: "Mamma og pappa er penere enn dere". Æh... 🤡

• Liker 1
Skrevet

Manipulerende unger, mobbere. Unger som stjeler og oppfordrer til vold og stjeling.

Snodig å sette unger i bås over utseende (store tenner???ok??)

Alle unger er stort sett søte da, men er ikke glad i unger generelt sett. Bare min egen. :P 

Anonymkode: f26f5...323

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke tenkt over "usjarmerende" barn. Altså, barn er barn. De har ulike perioder og faser de går igjennom, akkurat som oss da vi var små.

• Liker 1
Skrevet

Aldri blitt kalt usjarmerende av noen. Folk elsker meg.

• Liker 1
Skrevet

Barn er rasshøl.

Anonymkode: 62cb8...cc4

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble hatet som barn. Spesielt av lærere. Aner egentlig ikke hvorfor men jeg ble kalt alt fra terorist til udugelig. Lærere lo v kunst prosjekte mitt og ble sint foe at nå måtte jeg da gjøre det ordentlig 🙄 Leste litt i slutt evalueringen av det lærerne skrev om meg og jeg gråt i dagevis. Det har gjort noe med meg som person og jeg har stor angst for å snakke med ledere og sjefer. Tror jeg for sparken bare de sier hei til meg. Fet jeg lærte på skolen var at jeg er aldri bra nok uanset hvor hardt jeg prøver 😓 Så til dere som kaller andre barn for stygge ting skjerp dere!!

Anonymkode: c27af...829

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, Sillyline skrev:

Jeg har ikke tenkt over "usjarmerende" barn. Altså, barn er barn. De har ulike perioder og faser de går igjennom, akkurat som oss da vi var små.

Er det vanlig å bruke hersketeknikk som 5-6-åring?

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble hatet som barn. Spesielt av lærere. Aner egentlig ikke hvorfor men jeg ble kalt alt fra terorist til udugelig. Lærere lo v kunst prosjekte mitt og ble sint foe at nå måtte jeg da gjøre det ordentlig 🙄 Leste litt i slutt evalueringen av det lærerne skrev om meg og jeg gråt i dagevis. Det har gjort noe med meg som person og jeg har stor angst for å snakke med ledere og sjefer. Tror jeg for sparken bare de sier hei til meg. Fet jeg lærte på skolen var at jeg er aldri bra nok uanset hvor hardt jeg prøver 😓 Så til dere som kaller andre barn for stygge ting skjerp dere!!

Enig, men jeg skjønner de voksne når barn står og irettesetter andre og sier: "Min mamma er penere enn dere, min pappa jobber mer enn dere tror jeg, mamma sa at du har stor mage/rumpe". Altså da må de tåle at noen sier sånn. Har du sagt sånt til lærere kanskje? 😬

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker aldri over utseendet til barn som noe som kan gjøre dem usjarmerende. Men barn som svarer frekt til voksne, som stenger andre ute fra lek, som aldri klarer å dele m.m gjør enkelte barn usjarmerende i mine øyne. Men, jo lengre jeg har hatt barn, jo mer forståelsesfull er jeg overfor andre barns lyter. De er jo ikke ferdig utviklede mennesker ennå, så hvertfall barn opp til seks år, som jeg omgås mest, tenker jeg har sine sider som nok blir bedre med alderen. Men det er klart det er lett å syns barna som nesten alltid er blide og leker fint med andre erbarn noen knepp mer sjarmerende enn de som ofte er sure og misfornøyde.

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å bruke hersketeknikk som 5-6-åring?

Helt sikkert, i alle fall på barn som er yngre. Eventuelt om de har ettergivende foreldre.

• Liker 1
Skrevet

Kan synes barn er usjarmerende av fler ting, men aldri utseendet.

Anonymkode: 2c492...6ba

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen unger bare ER søte, og noen er virkelig ikke søte, men hva er det som gjør en unge til usjarmerende? 

Selv fikk jeg aldri høre at jeg var direkte usjarmerende om unge, men noen sa høyt og tydelig at flere av naboungene jeg lekte med var DIREKTE USJARMERNDE! Ordrett. 😬

Jeg gjorde meg opp noen tanker om dette og her kommer en liste over hva som var usjarmerende med ungene som ble kalt det av noen andre foreldre:

- For store tenner.

- Uproposjonert utseendet.

- Glupsk. 

- Frekk.

- Sjefete.

- Gjør seg til (gjør seg "søt", overdriver hendelser). 

- Tilgjort "baby-stemme".

- Skryt av seg selv og sine foreldre. 

- For nye selvtillit i tillegg til alle disse overnevnte tingene gjorde et par av barna direkte usjarmerende.

Der hørte jeg mødrene til noen av de andre sa: NOE SÅ LITE SJARMERENDE! 

Hva syntes dere er usjarmerende og har dere blitt kalt det selv? 😬

Synes dette var et upassende tema, all den tid barn er barn: de er under utvikling.

Anonymkode: bb568...285

Skrevet
12 timer siden, Nøste~ skrev:

Aldri blitt kalt usjarmerende av noen. Folk elsker meg.

:skratte:

Anonymkode: 33754...cf6

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men jeg skjønner de voksne når barn står og irettesetter andre og sier: "Min mamma er penere enn dere, min pappa jobber mer enn dere tror jeg, mamma sa at du har stor mage/rumpe". Altså da må de tåle at noen sier sånn. Har du sagt sånt til lærere kanskje? 😬

Jeg har aldri sagt slike ting til lærere! Jeg var ganske høylytt (er det den dag i dag) men jeg slet med angst. Det var visst en dårlig kombinasjon. Jeg var også meget bestemt og jattet aldri med på noe jeg anså som tull. Den fag i dag i arbeidslivet tror folk det er helt greit å kalle meg "hør nå her jenta mi" eller "deg hører vi jo helt fra Oslo" osv. Hvorfor det er greitvåbåpenlyst mobbe meg DET forstår jeg ikke. Jeg snakker aldri slikt til andre kolleger. Men jeg er dessverre en ekstrovert personlighet som sliter enormt mye med angst. Det er kun min mann som vet at jeg har det og i hvilken grad jeg faktisk sliter. Ellers lever jeg etter motto Fake it until you make IT.

Jeg var sjokkert over hva lærerene skrev til meg. Hadde noen skrevet noe slikt om mine barn nå hadde jeg klikket! Jeg har ett problem barn jeg også han har ADHD og har mye konsentrasjons problemer men om noen hadde sagt noe slikt til han hadde jeg forlangt rektor og byttet skole!!

Skrevet

Det er svært sjelden jeg møter et barn som har få sjarmende trekk i væremåten sin. I de få tilfellene det har skjedd sitter det som regel SVÆRT usjarmerende foreldre bak, som ikke skjønner hva foreldrerollen innebærer (bl.a at barnet blir påvirket av dårlig oppførsel). 

Å kalle et barn for usjarmerende basert på utseende-relaterte ting er så lavmål at det ikke finnes ord.

• Liker 2
Skrevet

Det eneste som er usjarmerende her, er de voksne som setter merkelapp på barn som "usjarmerende". Og dette i tillegg foran andre barn. Som voksen så skal en tenke på at en kan lage et mobbeoffer og mobbere ved slike utsagn. La barn være barn, vi har alle hatt behov for lærings- og utviklingsprosess før vi ble "oss selv". Jeg utvikler meg fortsatt til å bli et bedre menneske, og jeg er langt fra å være et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...