AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Du som jobber lange dager (inkludert pendling). Har du overskudd til sosialeaktiviteter eller fritid i ukedagene eller blir det i helger og ferier? Er lønnen verdt strevet, utover at den betaler regninger? Anonymkode: 84cb7...9c3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Nei. Men jeg gjør karriere. Anonymkode: b7f0d...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Jobber maks antall overtidstimer hvert år. Trener et par ganger i uka. 2 barn. Og flere hobbyer. Og sosial i helgene jeg ikke jobber. Null stress er da under 70 år. Anonymkode: 70c57...9d3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Jobber maks antall overtidstimer hvert år. Trener et par ganger i uka. 2 barn. Og flere hobbyer. Og sosial i helgene jeg ikke jobber. Null stress er da under 70 år. Anonymkode: 70c57...9d3 Hvordan fikser man det? Jeg er under 70 år og utslått etter 8-9 timer på jobb Anonymkode: 84cb7...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Kommer jo an på hvor lenge da. Går fint opp til 10 timer, noe som tilsvarer ca 400-500 timer i året, men 12 timer og mer, slik at man ender opp på 1000 overtidstimer i året er slitsomt og ikke verdt det. Anonymkode: 33861...d8d
Gjest C.Tramell Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 For meg som jobber med noe jeg virkelig liker er det lett å jobbe lange dager, men jeg hadde nok sett annerledes på det hvis jeg syntes jobben var kjedelig og lite utfordrende. Jeg får faktisk ofte energipåfyll av å jobbe. Mange nordmenn har på en måte to liv. Et på jobben og et privat, og de lager et veldig skarpt skille mellom de to. Jobb er bare plikt og pes, og det er bare når de har fri de egentlig lever. Man trenger ikke å reise langt for å se en helt annen innstilling.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 10 minutes ago, C.Tramell said: For meg som jobber med noe jeg virkelig liker er det lett å jobbe lange dager, men jeg hadde nok sett annerledes på det hvis jeg syntes jobben var kjedelig og lite utfordrende. Jeg får faktisk ofte energipåfyll av å jobbe. Mange nordmenn har på en måte to liv. Et på jobben og et privat, og de lager et veldig skarpt skille mellom de to. Jobb er bare plikt og pes, og det er bare når de har fri de egentlig lever. Man trenger ikke å reise langt for å se en helt annen innstilling. Om jobben er bare plikt eller pes kommer vel mye an på hvilken type jobb man har, arbeidsmiljø, osv? Det er jo noen som er heldige og får betalt for å drive med hobbyen sin. Anonymkode: 84cb7...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du som jobber lange dager (inkludert pendling). Har du overskudd til sosialeaktiviteter eller fritid i ukedagene eller blir det i helger og ferier? Er lønnen verdt strevet, utover at den betaler regninger? Anonymkode: 84cb7...9c3 Jeg har gjort dette, gjør det ikke nå lenger siden jeg er alene med barn. Men ja, jeg hadde overskudd, og det var veldig behagelig. Elsket det, jobbet for det meste fra 7-20. Hatet ferier og helger, ville på jobb. Brydde meg ikke om lønnen, jeg hadde tak over hodet og mat på bordet. Etter jobb gikk vi ut, pratet lo og koste oss, gikk på kino eller på teater. I helgene var det også full fart. Anonymkode: 699c4...43e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobber maks antall overtidstimer hvert år. Trener et par ganger i uka. 2 barn. Og flere hobbyer. Og sosial i helgene jeg ikke jobber. Null stress er da under 70 år. Anonymkode: 70c57...9d3 Fint når man har en partner som tar mesteparten hjemme, da skjønner jeg. Anonymkode: 46c66...498 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikser man det? Jeg er under 70 år og utslått etter 8-9 timer på jobb Anonymkode: 84cb7...9c3 Da hadde jeg seriøst vurdert en helsesjekk. Anonymkode: 70c57...9d3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg seriøst vurdert en helsesjekk. Anonymkode: 70c57...9d3 Ikke alle har behagelige skrivebordsjobber vet du. Anonymkode: 33861...d8d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har gjort dette, gjør det ikke nå lenger siden jeg er alene med barn. Men ja, jeg hadde overskudd, og det var veldig behagelig. Elsket det, jobbet for det meste fra 7-20. Hatet ferier og helger, ville på jobb. Brydde meg ikke om lønnen, jeg hadde tak over hodet og mat på bordet. Etter jobb gikk vi ut, pratet lo og koste oss, gikk på kino eller på teater. I helgene var det også full fart. Anonymkode: 699c4...43e Høres i grunn ut som en drøm av en arbeidssituasjon Anonymkode: 84cb7...9c3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Da hadde jeg seriøst vurdert en helsesjekk. Anonymkode: 70c57...9d3 Er i bevegelse eller står det meste av dagen så det er nok forklaringen. Anonymkode: 84cb7...9c3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle har behagelige skrivebordsjobber vet du. Anonymkode: 33861...d8d Jeg var langt mindre sliten i hodet etter et 12 timers skift som servitør eller assistent, enn jeg er etter en helt vanlig dag på skrivebordsjobben min. Vi bruker hodet ved skrivebordet, skjønner du. Anonymkode: 46c66...498 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 20 minutes ago, AnonymBruker said: Om jobben er bare plikt eller pes kommer vel mye an på hvilken type jobb man har, arbeidsmiljø, osv? Det er jo noen som er heldige og får betalt for å drive med hobbyen sin. Anonymkode: 84cb7...9c3 Nei, det er ikke det. Det kan kanskje virke sånn en stund - men nei. Anonymkode: 519e0...f9c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jobber maks antall overtidstimer hvert år. Trener et par ganger i uka. 2 barn. Og flere hobbyer. Og sosial i helgene jeg ikke jobber. Null stress er da under 70 år. Anonymkode: 70c57...9d3 Du er under 37 år. Det er noe annet enn under 70. Anonymkode: 519e0...f9c
Minlillesky Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du som jobber lange dager (inkludert pendling). Har du overskudd til sosialeaktiviteter eller fritid i ukedagene eller blir det i helger og ferier? Er lønnen verdt strevet, utover at den betaler regninger? Anonymkode: 84cb7...9c3 Jeg jobber lange dager, har ikke pendling, men har ikke bil heller, så vi går og sykler (bor på landet). Men er alene med barn. Er ikke så spesielt sosial av meg, er introvert, men følger opp min datter på snart 6 på 5 ulike fritidsaktiviteter der et par av dem tar mye tid og litt reising, lekser, besøk, dugnader, foreldremøter, er og med å hjelper til på en av aktivitetene osv. Jeg går 7,5 t (unntatt i pausa) i jobben min. Har overskudd igjen til alt det som skjer på privaten etter jobb Trener 3 ganger i uken i tillegg osv. Sjelden jeg bruker barnevakt. Men jeg jobber med noe jeg trives veldig godt med og på privaten er det og bare kos Møter foreldre underveis i aktivitetene vi følger de på. Men som introvert trenger jeg mye alene tid også, og det får jeg når hun har sovna på kvelden Hadde jeg ikke trent, så hadde jeg ikke orket å hatt det så travelt heller. Haha. Holder meg i form og driver med ting jeg liker, og det hjelper utrolig mye. Og litt frisk luft på vei til/fra jobb/skole gjør underverker for både mor og barn Jeg har barnefri annenhver helg, for da er hun hos pappa som bor langt unna. Han bidrar ikke i hverdagen liksom. blir for langt å reise Da reiser jeg ut med venninner, eller koser meg hjemme alene Endret 27. september 2017 av Minlillesky
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var langt mindre sliten i hodet etter et 12 timers skift som servitør eller assistent, enn jeg er etter en helt vanlig dag på skrivebordsjobben min. Vi bruker hodet ved skrivebordet, skjønner du. Anonymkode: 46c66...498 Vel, jeg jobber nå på kontor i et kunnskapsintensivt yrke, gjerne opp mot 18 timer i de mest krevende periodene. Men det er mindre slitsomt enn å sjaue 10-12 på en byggeplass for eksempel. Anonymkode: 33861...d8d
Gjest C.Tramell Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 24 minutes ago, AnonymBruker said: Om jobben er bare plikt eller pes kommer vel mye an på hvilken type jobb man har, arbeidsmiljø, osv? Det er jo noen som er heldige og får betalt for å drive med hobbyen sin. Anonymkode: 84cb7...9c3 Ja, det har nok mye å si hva man jobber med og at man har en jobb som passer med personligheten. Ekstrovert, introvert og slike ting. Jeg har jobbet 33 timer til nå denne uka, og jeg har ikke vært mer sliten enn at en dusj har fikset det.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 Jeg er borte fra hjemmet minimum 12 timer pga jobb. Blir en del overtid. Jeg er ytterst sjelden sosial i hverdagen. Da må det være at jeg drar rett fra jobb. Jeg drar ikke ut etter at jeg har kommet hjem. Jeg har god lønn og mer enn nok av utfordringer så sånn sett er jeg fornøyd. Helt ideelt sett så ville 70% stilling vært ypperlig, men det er ikke mulig i mitt yrke. Anonymkode: eeab1...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå