Gå til innhold

Hva skjer med håret om jeg farger det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt som tenker å farge håret lysere. Men er det slik at om jeg farger det så kommer orginalfargen til å komme tilbake uansett? Så man behøver da å farge det hver eneste gang det vokser ut?

Anonymkode: 91d51...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vokser jo ut igjen i den fargen du har :)

Skrevet

Etteveksten vil få din naturlige hårfarge, om det er det du sikter til.

Ellers er det vanskelig å farge håret mye lysere. Da må det som oftest bleking til.

Anonymkode: 9860f...bb1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Alexis skrev:

Ja, det vokser jo ut igjen i den fargen du har :)

Så om jeg farger det lysere så må jeg lyse det igjen etter noen uker?

Skrevet

Heter å bleke håret når du vil ha det lysere. Ja du må bleke det hver 5-6 uke tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Belima skrev:

Heter å bleke håret når du vil ha det lysere. Ja du må bleke det hver 5-6 uke tenker jeg.

Da dropper jeg det. Ser vel ikke fint ut på en mann, fra brunt til lyst?

Skrevet

Det viktigste er hva du selv synes er fint! Skader ikke å prøve :) 

Anonymkode: d054e...736

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er hva du selv synes er fint! Skader ikke å prøve :) 

Anonymkode: d054e...736

Joda, men hvordan matchen hårfargen ansiktet ditt osv. Er ikke bare bare å gå til lysere, tar endel før det er vanlig igjen.

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Joda, men hvordan matchen hårfargen ansiktet ditt osv. Er ikke bare bare å gå til lysere, tar endel før det er vanlig igjen.

Det kommer an på din naturlige hårfarge. Om du har en standardfarge er det lett å farge det tilbake igjen :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på din naturlige hårfarge. Om du har en standardfarge er det lett å farge det tilbake igjen :) 

Jeg har brun, mørkebrun.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg har brun, mørkebrun.

Veldig lett å farge håret mørkebrunt om man har lysere hårfarge. Mye lettere å gjøre hår mørkere enn lysere :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig lett å farge håret mørkebrunt om man har lysere hårfarge. Mye lettere å gjøre hår mørkere enn lysere :) 

Så dt blir vanskelig å gjøre mitt lyst da, siden jeg har mørk farge?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så dt blir vanskelig å gjøre mitt lyst da, siden jeg har mørk farge?

Hvor mye lysere? Man kan ikke lysne håret mye (om noe i det hele tatt, kommer an på håret ditt) med farging. Om du vil ha tilnærmet blondt må det sannsynligvis bleking til. Der er tryggest å ta hos frisøren. 

Skrevet

Det er ikke så mye man kan farge håret lysere. Jeg er opprinnelig blond/mørk blond og farger det noen få nyanser lysere. Ønsker ikke å bleke det, for det sliter mer på håret. 

Om jeg ville blitt mye lysere så måtte jeg ha bleket det, og det bør gjøres hos frisøren. Det er fort å gjøre feil. 

Når håret har vokst litt, som etter 1-2 mnd så kommer jo den opprinnelige hårfargen tilbake og synes. Hvor godt det synes kommer an på hvor stor forskjell det er på naturlig farge og bleket/farget. 

Det har jo vært populært lenge nå og ha forskjellig farge på håret, med mørkere røtter og lysere spisser. 

Om du synes forskjellen blir veldig stor og ikke lenger ønsker å bleke det/farge det lyst, så går det an å farge det lyse i en mørkere farge slik at det blir mer likt den opprinnelige hårfargen din.

Anonymkode: 7d669...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...