AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Vi gir hunden vår pølse som godbit siden han elsker det og er eneste godbiten han gjør alt for å få. Nå når vi skulle til å lage oss gilde pølser til middag leser samboer tilfeldigvis på pakningen at pølsen MÅ være gjennomstekt før man spise den. Gjelder dette for hunder også? Har gitt denne "rå" før uten problem, men ble litt skeptisk nå. Er jo også løk i pølser, er det et problem? De skal jo ikke ha løk. Noen som vet om bedre pølser med lite salt og krydder? Anonymkode: 743b1...066
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Hunder kan spise alt rått, det er derfor det er noe som heter råforing. De har en helt annen magesyre enn oss som tar livet av det meste av bakterier. Hunder kan fint spise løk, det får iallefall mine hunder som får en blanding av det jeg spiser og rått kjøtt/fisk/bein. De sunneste godbitene er imidlertid kjøtt og fisk man tørker selv (i stekeovnen på lav varme over natta). Pølser spiser hverken jeg eller hundene mine da det er mye tilsetningsstoffer i dem. Men jeg er kanskje litt sær og lager alt fra bunnen. Anonymkode: 22ea7...7fb
nurcos Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Å gi pølser rått er null problem. Løk i pølser er det så veldig små mengder av hvis du bruker vanlige middagspølser, at det ville jeg ikke bekymret meg over. Men pølser har et veldig høyt saltinnhold, og hunder skal ikke ha i seg mye salt. Å gi pølse en gang i blant er ikke noe problem, men ikke bruk det for ofte. Jeg bruker kokt kylling som godbiter til vanlig, det er et sunnere alternativ for hunden enn pølse.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 21 minutter siden, nurcos skrev: Å gi pølser rått er null problem. Løk i pølser er det så veldig små mengder av hvis du bruker vanlige middagspølser, at det ville jeg ikke bekymret meg over. Men pølser har et veldig høyt saltinnhold, og hunder skal ikke ha i seg mye salt. Å gi pølse en gang i blant er ikke noe problem, men ikke bruk det for ofte. Jeg bruker kokt kylling som godbiter til vanlig, det er et sunnere alternativ for hunden enn pølse. Takk for svar! Han får bare pølse når vi skal ha, noe som ikke er så ofte. Han elsker pølser, har prøvd kylling og mye annet, men det er pølser som får oppmerksomheten hans når vi trener 😊 Anonymkode: 743b1...066
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hunder kan spise alt rått, det er derfor det er noe som heter råforing. De har en helt annen magesyre enn oss som tar livet av det meste av bakterier. Hunder kan fint spise løk, det får iallefall mine hunder som får en blanding av det jeg spiser og rått kjøtt/fisk/bein. De sunneste godbitene er imidlertid kjøtt og fisk man tørker selv (i stekeovnen på lav varme over natta). Pølser spiser hverken jeg eller hundene mine da det er mye tilsetningsstoffer i dem. Men jeg er kanskje litt sær og lager alt fra bunnen. Anonymkode: 22ea7...7fb Takk for svar! Så løk er ikke farlig? Har lest det så mange plasser så jeg er livredd for å miste løk på gulvet når jeg lager mat for da er "støvsugeren" der med en gang 🙈 Anonymkode: 743b1...066
nurcos Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Så løk er ikke farlig? Har lest det så mange plasser så jeg er livredd for å miste løk på gulvet når jeg lager mat for da er "støvsugeren" der med en gang 🙈 Anonymkode: 743b1...066 Jo, løk er farlig i store mengder. Men det er ikke sånn at hunden din dør hvis den får i seg en liten bit løk.
Violetta Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 Pølser er vanligvis ikke rå når vi kjøper dem, de er kokt.
WhiteSwan Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 (endret) På 27.9.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev: Hunder kan spise alt rått, det er derfor det er noe som heter råforing. De har en helt annen magesyre enn oss som tar livet av det meste av bakterier. Hunder kan fint spise løk, det får iallefall mine hunder som får en blanding av det jeg spiser og rått kjøtt/fisk/bein. De sunneste godbitene er imidlertid kjøtt og fisk man tørker selv (i stekeovnen på lav varme over natta). Pølser spiser hverken jeg eller hundene mine da det er mye tilsetningsstoffer i dem. Men jeg er kanskje litt sær og lager alt fra bunnen. Anonymkode: 22ea7...7fb Nei! Løk kan gi hunder forgiftning, ifølge vetrinærer! Endret 22. april 2019 av WhiteSwan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå