Gå til innhold

Gjør alvorlig mye slurvefeil på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På skolen, særlig i matte, har jeg hele livet slitt med at jeg slurver. Det er vanskelig å forklare, men Det føles som hjernen kortslutter. Jeg kan tenke og lese nitrogen på tavla, men likevel sier jeg natrium. Særlig i matte er jeg helt forferdelig ille på dette. Kan finne på å overse 3 oppgaver på en prøve og ikke innse før prøven er tilbakelevert at oppgavene ikke er gjort, rett og slett fordi jeg ikke legger merke til det. Jeg kan sitte med uttrykket 3x+x^2-2x i en halvtime fordi jeg plutselig glemmer x'en og tror at jeg får svaret x^2+1, noe som ikke går. Dette er bare noen få eksempler. Men, jeg er skoleflink. Med snitt på 5,7 så viser jeg jo at det absolutt ikke er slik at jeg ikke forstår, men bare surrer. Kan all denne surringen skyldes en sykdom som dysleksi eller lignende? Noen som kjenner til personer med lignende problemer som har en diagnose for det? Eller er der bare at jeg er over gjennomsnittsligning surrete? Takk for alle svar.

Anonymkode: 940ee...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: hvis det kan ha noe sammenheng, så har storesøsteren min nonverbale lærevansker.

Anonymkode: 940ee...452

Skrevet

Vel, jeg er surrete. Særlig på enkle ting. Om jeg hadde en tier for hver "her slurver du" jeg har fått skriblet i margen fra diverse oppgitte lærere så hadde jeg hatt greit med lommepenger som barn, altså. :ler: 

Det eneste jeg har lært om meg selv er at jeg tenker både på en litt annen måte enn flertallet (jeg tenker i konseptuelle bilder) og at jeg har en hjerne som hopper rundt i en problemstilling sånn at folk sliter med å følge tankerekken min (i den grad, altså, det er en tankerekke, det er mer en tankesky). Jeg glemmer ofte poenget midt i resonementet og må finne på noe og det hender at jeg uten å merke det selv bytter ut norske ord med engelske. 

I og med at det ikke merkbart har påvirket livskvaliteten min er jeg fullstendig likegyldig til diagnoser. Jeg bare tenker at uteglemmelsene er en direkte konsekvens av at hjernen min jobber mer fragmentert enn flertallets. Tvert imot har det vært en ressurs for meg både i utdannelse og jobb. Du venner deg til at hjernen hopper over ting, og omgivelsene dine godtar det mye bedre i en voksen enn i en elev, Ts.

Anonymkode: bc38b...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...