AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Ønsker å studere videre ett år, men ønsker ikke å flytte. Og der jeg bor tilbys det ikke det studiet jeg er interessert i. Har funnet et studie da, men det er i en by langt borte. Det er et delvis nettbasert studie. NLA høgskolen i Bergen. Jeg leser at det er samlinger over 6-8 dager. Jeg lurer da på om noen har noe erfaringer med et sånt studie? Det jeg tenker mest på er overnatting når man er på disse samlingene. Pleier høgskolen å hjelpe med overnatting for de som bor langt unna, eller er dette noe man må fikse selv? Og ca hvor mange sånne samlinger er det? En uke i mnd? Eller per semester? Og hva er egentlig forskjellen på delvis nettbasert og samlingsbasert studie? Andre erfaringer tas også imot Anonymkode: 2b202...3b6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å studere videre ett år, men ønsker ikke å flytte. Og der jeg bor tilbys det ikke det studiet jeg er interessert i. Har funnet et studie da, men det er i en by langt borte. Det er et delvis nettbasert studie. NLA høgskolen i Bergen. Jeg leser at det er samlinger over 6-8 dager. Jeg lurer da på om noen har noe erfaringer med et sånt studie? Det jeg tenker mest på er overnatting når man er på disse samlingene. Pleier høgskolen å hjelpe med overnatting for de som bor langt unna, eller er dette noe man må fikse selv? Og ca hvor mange sånne samlinger er det? En uke i mnd? Eller per semester? Og hva er egentlig forskjellen på delvis nettbasert og samlingsbasert studie? Andre erfaringer tas også imot Anonymkode: 2b202...3b6 Studerer samlingsbasert på to plasser (byer). Ene plassen har kommunen organisert hybler, andre må vi bo privat eller hotell. Har samling 1-2 uker. Dvs 5-10 dager. 8 samlinger per år Anonymkode: 3216e...1bc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Tror det varierer på de ulike studiestedene. Jeg går nett- og praksisbasert. Er mye praksis underveis i utdanningen, og svært få samlinger utenom disse. Det meste foregår på nett. Universitetet er behjelpelige med å ordne overnatting, men det er den enkeltes ansvar å fikse det selv dersom det ikke er noe ledig fra universitetet sin side. På 8 semester har vi hatt 5 samlinger, noen har da gått over 3 dager og andre 5. Dette kommer i tillegg til praksis, men det er jo utenom. Antar at forskjellen på samlingsbasert og nettbasert studie er antall samlinger. Vi har i tillegg til fysiske samlinger hatt nettmøter som har vært obligatoriske. Min opplevelse av nettbasert studie er at det er veldig ensomt. Man kommer ikke inn i et studentmiljø, men jobber mye selv (og tildels i grupper, men lite av det utenom det som er obligatorisk. Dette vil sikkert variere ut fra hvem man kommer på gruppe med). Vi har veldig få forelesninger, og det meste må vi lese oss til selv uten særlig annen hjelp enn pensumliste. Anonymkode: ea789...952
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 Det kreves altså stor grad av selvdisiplin og motivasjon for å gå på et nettbasert studie! På mitt kull var vi 45 ved studiestart og er nå på siste semester 14 gjenværende studenter. Anonymkode: ea789...952
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Samboeren min tok nettbasert studie. Husker ikke hvor ofte han var på samling, men han måtte overnatte å sted å sove måtte han skaffe selv, så han tjente opp ganske greit med bonuspoeng på hotell 😅 Anonymkode: 1693c...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå