Gå til innhold

SKATT!!!


Versace

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Rita: Ikke ødlegg en seriøs diskusjon med di heslige inleggene dine! Hold heller kjeft i steden får å sabotere noe som faktisk var en bra diskusjon med totalt uintelligente elementer!.

Dere får heller kose over mail da viss du er interisert!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøssenavn, her var det mange knælltøffe anonyme mennesker. Erkenorsk, det også!

Rita KrF? Rita dum? Siste og nestsiste anonym: Hun spiser slike som deg til frokost bare hun blir sulten nok. Valgerd måtte kanskje ha føyd på en bønn eller to i en slik situasjon (*tsk tsk, Rita...*)

Skjønner heller ikke linken med Wenche Foss. Hva i huleste har hun med skattenivået vårt å gjøre?

I motsetning til mange andre her, så er jeg mildt sagt misfornøyd med skatte- og avgiftsnivået i Norge, og liker ikke å sammenligne oss med andre land. Norge er Norge. Jeg har et inntrykk av at vi stort sett finner oss i hva som helst. I den sosiale ånds navn. Jeg føler meg overhodet ikke rik. Det lille jeg får igjen av alt jeg betaler i form av skatter og avgifter tar jeg som en SELVFØLGE. OG et minimum av hva jeg kan forvente.

Egentlig er vi et ganske kuet folkeferd. I store, grove trekk kan man igrunnen si at vi blir holdt nede. De av oss som mottar lønn tjent på typisk lønnsmottakers vis. I altfor lang tid har vi levd i den tro at et sosialdemkratisk parti ( som utspilte sin rolle når arbeiderbevegelsens tid var forbi) tar vare på oss. Vi har blitt avspist med simple kronetillegg og blitt anmodet om å være nøkterne og rimelige i våre krav. I sosialdemokratiets ånd, folkens. Carl I Hagen har ikke hatt noen innflytelse på dette. Han har kun fungert som en slags vaktbikkje i bakgrunnen. Egentlig begynner jeg å bli moden for en revolusjon i politikken vår. Egentlig kunne det ha vært nifst spennende å observert hva som egentlig skjedde ved en helomvending i den politiske kursen i Norge.

Og... selvfølgelig skal vi være lykkelige og ydmyke for at vi overhodet har LEGER som kan hjelpe oss når vi blir syke (ironi). Dette er igrunnen det første forumet jeg har sett bifalt det norske helsevesenet. For min egen del gir jeg dette slaktepoeng! Mennesker som har ofret hele livet sitt på en eller annen arb.giver skal få slengt i fleisen, av forholdsvis unge mennesker her inne, at de skal være TAKKNEMLIGE for å ligge i sin egen gørr i en eller annen møllspist korridor?

Melder meg av, så lenge. Jeg synes det er tøft og veldig bra at vi har ideologiene våre i orden. Vi får respektere hverandre for det. Selv om vi nok er dypt uenige.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vel snarere kvaliteten på disse såkalte offentlige tjenester som er problemet,fremfor hva det koster.Att en del byråkrater sitter uten å ha noe vettug å gøre og i sin desperate iver etter å sansynliggøre sin viktighet i samfunnet oppkonstruerer problemstillinger og deretter har behov for å regulere det for kun å skjerme sin egen egentlige overflødighet i samfunnet.a også på toppen av alt å gå ut på det private marked på kveldstid og virke som konsulenter (blodpris) for i ettertid å behandle det i det offentlige.Bare spør inngir det tillit til det offentlige,og dette er bare et mildt eksempel på denne type straffbare forhold som utspinner seg i offentlig regi,tør minne dere om gardermoen statsbygg og i den sammenhenh rikshospitalet nye operaen som dei briljerer med på bekostning av vores penger.Joda sosialdemokrati er vel og bra i tanken men derfra til praksis er det desverre for langt for våres folkevalgte kort sagt deres jobb holder ikke mål.Derfor er det kansje en tankevekker å utsette disse til slutt og rest uduglige politikere som forvalter alle menesker i dette land sin arv,nemlig oljepengene som er våres men sblir behandlet som det er deres egen salderingspost på bekostning av deres egen uduglihet til slutt og rest.Hvilken frekkhet overfor deg og meg.Det er ganske ilusorisk å se di siste krampetrekninger i statens veivesen (som jeg kjenner til som en av tusen andre kontraktører)Denslags frygt for sin egen stilling og derav røre det hele som i utgangspungtet er helt greitt,og så tylle det inn i en byråkratisk mølle der hovedsaken til slutt og rest er for visse avdelinger å skyve papir frem og tilbake for i heletatt å ha noe meningsløst å gøre,men dei gør jo noe dei skyver jo papir(givende).Derfra tenk konsulentvirksomheten som visse folk innen staten driver med.Nei skatt og velferd vet jeg hva ermen i dag er ikke vores politikere i stand til å forvalte den formue di tar inn på skatter og avgifter.Når du går ut og krever å ta del i folks liv(og penger)og tar det med loven i hånd så forplikter det mer en att budsjettet ikke holdt og på toppen av alt drive med den største sporten innen offentlig forvaltning nemlig ansvarsfraskrivelse som en no1 og forøvrig går sporten ut på å gå på mest mulig kurs og seminar på arbeidsgivers regning(kall det fyll)lønt fyll i di fleste tider.Å dette forventer dere att vi skal gladlig og uten emhver kritikk skal omfavne i sosialdemokratiets sanne navn nei det er til å spy av høre og se denne selvforherligelse ja nesten glorifisering i samfunnets beste.Skjær ned på dritten å la folk flest selv velge hvilke tjenester dei vil betale for å få etter eget behov.Sosialisttanken i seg selv er vel og bra men blir det missbrukt på den måtem er det bedre å avstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...