Versace Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Får å si det sånn så er skatt like ille som kjærlighets sorg, jeg mener at folk må våkne å følge mer med i politikken å se at det er 1 parti som virkelig jobber for arbeiderne og for folk flest, med saker som lavere skatt, høyere lønn, og mer rettferdighet. Og det partiet er IKKE arbeiderpartiet!!! *** er navnet. Tror dem som er oppegående her skjønner hvilket parti jeg sikter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2002 #2 Del Skrevet 6. mars 2002 Hva mener du med mer rettferdighet da, Versace?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #3 Del Skrevet 6. mars 2002 Ja, det lurer jeg også på versace! Tror du det ville vært bedre om vi ikke betalte skatt og måtte betale for sykehusopphold, aldershjemplass etc? Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #4 Del Skrevet 6. mars 2002 Du holder sikkert med 'go with the flow'-partiet FrP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 6. mars 2002 #5 Del Skrevet 6. mars 2002 Versace, da. Jeg tviler på at hverken du eller Carl I Hagen kan trylle. Med mindre jeg tar feil her, så er du langt, langt ute på jordet. For å få noe igjen, må du yte til fellesskapet. Hvor har du tenkt å ta pengene fra? (Jeg gjetter: u-landshjelp)1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-03-07 00:01 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Versace Skrevet 7. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 7. mars 2002 Om jeg er på jordet?, vel kansje dere ser det sånn siden dere er på jordet!. Det er klart at man skal betale til felleskapet, men faen, betale så mye. Leser dere forresten aviser?. http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=8&item=203662 Dere leste kansje ikke denna... "Mens du leser dette vokser fondet med ytterligere 3 millioner kroner" Sitat nettavisen. I dagens aviser stod det at hver nordmann i Norge kunne få ca 140000 KR uten at det hadde noe innvirkning på samfunnet.! Og det var etter hva jeg skjønner deler inntjeningen av ett år! Så den her: http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=4&item=203609 Vi har 613 milliarder i oljebanken!!! Ja skal dem bare stå på bok dem pengene her da. Hva med å bruke dem får å lette "SKATTEN" for folk. Og ikke kom med det med U-hjelp a, Norge støtter så opp som det er mulig sammen med flere land. Noen som la merke til dem utviklingshemmede Wenche Foss vil hjelpe nå da, for kommunen vil ta fra dem timelønn på 5 kroner timen? Ingen som stiller spørsmål om det, når kommunen er arbeidsgiveren dems og gir dem en månedslønn på litt over 400 kroner!?!. Wenche foss er ei strålende dame som tar tak i uretferdighet. Merkelig at det skal være så vannskelig å gi dem litt støtte?. På tide at folk åpner øye i steden å gå rundt som sløve lopper som følger vinden og har hukommelse som en gullfisk "dvs 3 sekunder" . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #7 Del Skrevet 7. mars 2002 Hva tror du skjer hvis "Det Norske Folk" [sic] får kr. 140 000 hver. Tror du etterspørselen etter varer, tjenester vil øke? Jeg vet i alle fall at mitt forbruk ville tatt seg drastisk opp. Hva tror du økt forbruk fører til? Hvis jeg drev forretning ville jeg selvfølgelig satt opp prisene. Bedriften ville i første omgang tjent mer penger, men kostnadene ville også øke. Arbeidskraften vil bli dyrere, varekostnadene vil stige, leieprisene vil stige osv. (inflasjon)Husk at pengene ikke forsvinner, det dannes en spiraleffekt. Norges økonomi kan derfor ikke sammenlignes med en vanlig husholdningsøkonomi. Det er noe mer komplekst Det eneste håpet i en slik situasjon ville være at forbruket ble rettet inn mot importvarer, på denne måten ville skadevirkningene bli noe redusert. Problemet i Norge er derfor ikke at vi har for lite penger, snarere at vi har for mye. I den sammmenheng bør det påpekes at u-hjelp, som egentlig er en form for import, ikke er prisdrivende. Dette er også hovedgrunnen til at oljefondet investeres i utlandet. Selvfølgelig er det mulig at vi kan bruke noe mer av oljepengene, det er egentlig umulig å fastslå med stor grad av sikkerhet hvor smertegrensen for norsk økonomi går. Dette er det selvfølgelig helt legitimt å ha ulik politisk oppfatning av. Men å hevde at det er uproblematisk å pøse inn 600 milliarder i norsk økonomi er latterlig. Det er også fullt mulig at vi kunne senket skattetrykket noe. Men din populistiske "fjern hele driten" holdning vitner om liten innsikt i elementær økonomi. Du har neppe lest mye økonomisk teori, har du? Jeg anbefaler enkelte av Carl Barks gamle Donald historier, de illustrerer ganske godt økonomiske sammenhenger. (Et eksempel er der en tornado river av taket på Skrues pengebinge og alle innbyggerne blir millionærer. Prisen på egg blir plutselig flere titusen) Jeg er forresten ikke økonom, men mener dette er helt elementær allmennkunskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 7. mars 2002 #8 Del Skrevet 7. mars 2002 He, he.... Glimrende sagt Anonym! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #9 Del Skrevet 7. mars 2002 Enig! Glimrende sagt! Verace er jo 'bare' 20 år, så han trenger å bli litt opplyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #10 Del Skrevet 7. mars 2002 Hiver meg på jeg også....... JA, jeg vil ha lavere skatt, selv om det medfører at vi må betale for sykehusopphold og aldershjemsplass. Hvorfor...... helsevesenet hadde ved privatisering forbedret seg mange hakk.... mao syke mennesker får bedre OG raskere behandling.... eldre får en verdig alderdom og død. For å få til dette kunne en god del av u-hjelpen blitt kuttet..... INNTIL vi kunne tilby våre eldre en verdig alderdom, inntil vi kunne tilby rask og riktig behandling av syke, inntil vi kunne tilby alle våre barn barnehageplass etc..... etc....... Et annet moment er oljefondet....... skal dette fondet bare stå der liksom??? Det er da for pokker det norske folk som har jobbet og slitt r### si av seg for å realisere dette!!! Skattepolitikken i dette landet er HELT på trynet...... viser du arbeidsvilje og moral - straffes du med en drepende høy skatt - viser du ingen arbeidsvilje og lav moral - kan du fritt heve penger på sosialkontoret. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2002 #11 Del Skrevet 7. mars 2002 Vi må betale mere skatt slik at velferdstaten opprettholdes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #12 Del Skrevet 7. mars 2002 Velferdsstaten ssadie?!?!?!?!? Hvor bor du henne - på Fiji??? Du kan umulig bo i Norge ihverfall...... 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2002 #13 Del Skrevet 7. mars 2002 jEG BOR NOK I NORGE OG NORGE STYRES ETTER VELFERDSMODELLEN ENNU(OM DEN VIRKR ER EN ANNEN SAK..)SJEKK UT STORBRITTANIA ELLER/OG USA SÅ VIL DU FORSTÅ HVA JEG MENER.DER FÅR DU IKKE LEGEHJELP M MINDRE DU SITTER DER M KREDITTKORTET I HANDA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #14 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er da vel for pokker bedre å sitte syk med kredittkortet i hånda og få legehjelp enn å sitte syk uten kredittkort og dø i sykehuskøen i påvente av legehjelp......... Dessuten........... i USA har man forsikringer vet du... 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 7. mars 2002 #15 Del Skrevet 7. mars 2002 I USA har de privatisert helsevesenet, det er jo kjent for å være veldig bra - for de som har penger. Mange i USA kan ikke betale for viktige helsetjenester eller forsikringer. I USA er det et gigantisk klasseskille når det gjelder tilgang til helsetjenester. Det vil jeg ikke ha i Norge. Når det gjelder bruk av oljefondet viser jeg til det Anonym har skrevet i noen innlegg over. Du kan ikke bare pøse penger inn i økonomien. De som hevder det har ikke peiling på økonomi og er helt klart på stemmejakt. Ja, Norge er et velferdssamfunn, de som hevder noe annet er uvitende om hvordan situasjonen er i resten av verden. _________________ 1212[ Dette Innlegg er endret av: gurimalla den 2002-03-07 11:42 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2002 #16 Del Skrevet 7. mars 2002 nemlig!Og slik vil jeg fortsatt ha d,vi må ikke få ett sådant samfunn at man blir nektet legehjelp fordi man ikke hadde råd til å betale forsikringene i tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. mars 2002 #17 Del Skrevet 7. mars 2002 Til Vesaces! Til begrepet "folk flest". Skjønner du ikke din egen selvmotsigelse. Hvis man jobber for "folk flest", så må man jo ikke arbeide for lavere skatter, skjønnner du lille venn. Dette er jo ulogisk. Men det er FRP det 1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-03-07 16:08 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #18 Del Skrevet 7. mars 2002 ssadie........ du aksepterer altså at dersom du en dag får en alvorlig kreftdiagnose (måtte gud forby at det skjer), så er det helt greit at du venter i ÅR på behandling....... du synes det er greit at du muligens dør i påvente av behandling???? Dessuten.... i USA blir man IKKE nektet legehjelp dersom man blir alvorlig syk selv om man ikke har betalt forsikringen sin. JA til privatisering av helsevesenet - JA til restriktiv bruk av oljefondet. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #19 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg er helt enig i restrektiv bruk av oljefondet... USA har ett meget bra hjelpe system når det gjelder sykehus ordninger. En kamerat av meg knakk håndleddet i slalom bakken. Han er fra USA, han måtte skaffe seg taxi selv, måtte selvsagt betale for den og fikk vente på legevakta i 4 timer før han fikk hjelp. Han sa i USA, kommer ambulansen med engang, får direkte behandling på sykehuset og regningen blir ordnet automatisk via forsikring. Her i norge må man jo betale 200KR både på legevakta og sykehuset må man ikke. Ikke det at det er så mye, men det kan bli mye viss man har kronisk sykdom ect. Å bruke alder som mot argument mot "versace" vil jeg si er barnslig uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 7. mars 2002 #20 Del Skrevet 7. mars 2002 Hvis man har forsikring så slipper man å betale i USA. Det er jo det som er problemet, forsikringer koster penger - mye penger. I Norge er det et tak på hvor mye man betaler i egenandeler til behandlinger hos lege og psykolog. Den gjelder også legemidler på blå resept og reiseutgifter i forbindelse med undersøkelse og behandling. Egenandelen er kr. 1 350, alt over dette refunderes av trygden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå