Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har så vidt begynt å titte på barnevogner. Vi forstår at vi bør reise å prøve,  men vi vet liksom ikke helt hvor vi skal begynne.  Vi bor grisgrendt til så vet ikke hvilke butikker en gang som selger barnevogner...

Vi trenger en vogn som man fint kan kjøre på grusveier og i snø og slaps med. Vi har Raw4 så tror vi har god plass til vogna, men vet ikke hvor mye plass en normal vogn tar. Vi har desverre ikke masse penger å legge i vogn, men hvor bør man legge prissjiktet?  Har skjønt at det kanskje lønner seg med kombivogn prismessig?

Vi har også sett på brukte, men desverre er det lite rundt her vi bor.

Vi har tittet litt på Mutsy, men ser så forskjellige meninger om den uten helt å få tak i hva som er galt annet enn at den var kort i liggedelen så kunne bli trang å sove i ute? 

Med andre ord, vi trenger hjelp i vognjungelen:)

Anonymkode: a2d76...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rav4 har nok ikke så stort bagasjerom når det kommer til å ha plass til en barnevogn. Men det kommer jo selvsagt an på vogna, de kommer jo i forskjellige størrelser

Mutsy er ikke den enkleste vogna å få tak i, så jeg ville nok sett etter alternativer.

Noen kjeder som selger barnevogner er

Barnas Hus

Babycare

Babyshop

Du finner forhandleroversikt på sidene deres, samt et utvalg vogner å kikke på.

Hvis jeg skal anbefale en vogn som ikke tar så stor plass i bil og som ikke koster allverden, så er det Britax Smile 2. Denne er veldig ofte på kampanje, slik at du kan få komplett vogn til ca 5000 kr

jollyroom.no er en nettbutikk som ofte har denne på kampanje.

Anonymkode: 7d490...8d4

• Liker 2
Skrevet

Vil anbefale Babyjogger city elite. Min favoritt. Har prøvd mange vogner.. Den er lett, kommer seg frem i all slags terreng, enkel å slå sammen. Ikke av de aller dyreste heller :)

Anonymkode: f7a64...15f

• Liker 2
Skrevet

Ville valgt en med vendbar sittdel, babyjogger city premier er feks ett godt alternativ. Ellers er britax smile 2 en god vogn. Har vært innom 9 vogner hittil og min favoritt er babyjogger city mini gt og emmaljunga mondial. Sistnevnte er relativt dyr, og første har ikke vendbar sittedel, men er veldig lett og enkel og manøvrere. Den får man også bag til. Eliten er forholdsvis stor til å være babyjogger, og veldig bred over bakhjula, så den ble fort byttet ut hos oss, to ganger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ca samme behov for deg, men i tillegg behov for at den tar nokså liten plass i bil. Vi kommer til å velge Britax Smile 2 :) Synes den minner veldig om Emmaljunga nxt90, men mye rimeligere. 

• Liker 1
Skrevet

på grus er nok god gammeldags robust type den beste. Vi har hatt noen ganske så dyre fra emmaljunga eller hva sørn det heter, men de har ikke holdt mål her på landet og de blir for "fine" til å tørre å bruke skikkelig. 

Den siste vi kjøpte var billig, husker ikke merket og tror ikke det står på en gang. Kosta vel bare ett par tusen og kjøpte den i butikk. Breie dekk og god konstruksjon. Null sving i jula, noe som er best etter grusvei og i snø. Ikke noe vogn å trille i butikker i men. 

• Liker 1
Skrevet

Kombi = alt i ett hele tiden

Duo = en bag-del som byttes med en sportsdel på samme understell (man kjøper alt i ett) 

Kombivogner er derfor ofte tyngre. 

Jeg ville valgt en duovogn. 

Anonymkode: c93af...d20

• Liker 3
Skrevet

Jeg valgte først en gammeldags Brio vogn, uten vendbare hjul. Det var noe her og ork å trille rundt på syns jeg. Skriver under på baby jogger city premier, som noen sa over her. Svingbare hjul og du kan også låse de ved behov. I tillegg kan barnet sitte frem- og bakovervendt. 

Anonymkode: b76e3...f89

• Liker 1
Skrevet

I tillegg er den enkel å stå sammen og tar liten plass. 

Anonymkode: b76e3...f89

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen. Det blir nok ikke babyjogger på oss da vi har blitt sterkt frarådet tre hjul siden vi bor midt i skogen liksom; )

Men britax smile ser ut som en fantastisk vogn, da det virker som man får alt i denne vognen. Det eneste jeg er redd for er å ikke komme meg frem på turområdene rundt her da det er grusveg med løsgrus på toppen ved mye av partiene. Kan noen avkrefte eventuelt bekrefte dette? :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips alle sammen. Det blir nok ikke babyjogger på oss da vi har blitt sterkt frarådet tre hjul siden vi bor midt i skogen liksom; )

Men britax smile ser ut som en fantastisk vogn, da det virker som man får alt i denne vognen. Det eneste jeg er redd for er å ikke komme meg frem på turområdene rundt her da det er grusveg med løsgrus på toppen ved mye av partiene. Kan noen avkrefte eventuelt bekrefte dette? :)

Du får baby jogger med fire hjul også, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 2d99a...9cc

Skrevet

TS igjen her som kom på at hun kunne legge ut bilde av litt av veien vår så dere ser hva jeg mener ☺

Spoiler

764568.jpg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får baby jogger med fire hjul også, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 2d99a...9cc

Visste ikke det jeg, men føler så på at det er mer byvogn? Siden det står i annonsene " Når du triller rundt blokkene..." 

Skrevet

Men sånt terreng ville jeg valgt a) duo over kombi for litt lettere vogn, samt faste hjul, over svingbare og fire hjul som du nevnte. Og lufthjul, litt store. Jeg ville styrt unna understell med doble hjul foran eller mindre hjul foran. 

Jeg har gått mye tur på lignende skogsvei med to barn hele året, med en eldre Simo og emmaljunga. Og de har vært ganske like pga litt store lufthjul. Gått helt fint på slaps og litt snø også. 

Tror det betyr mer enn merke og modell... 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sånt terreng ville jeg valgt a) duo over kombi for litt lettere vogn, samt faste hjul, over svingbare og fire hjul som du nevnte. Og lufthjul, litt store. Jeg ville styrt unna understell med doble hjul foran eller mindre hjul foran. 

Jeg har gått mye tur på lignende skogsvei med to barn hele året, med en eldre Simo og emmaljunga. Og de har vært ganske like pga litt store lufthjul. Gått helt fint på slaps og litt snø også. 

Tror det betyr mer enn merke og modell... 

Etter tips fra andre her har vi gått helt bort fra kombi:) På Britax smiley om jegforsto det riktig så kunne man låse hjulene så de ble faste. Men det er jo mindre hjul på denne foran... Men tenker du denne blir for "pinglete" på sånn vei?

Vi bryr oss absolutt ikke om hvilke merke vi ender med, så lenge den er brukbar nok for barn og voksen og at den ikke koster en nyre ;)

Skrevet

Hva med cresent? Det er rimelige vogner med store 4 faste hjul, som passer fint til områdene dere bor. Fåes hos feks jollyroom

Skrevet
21 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Hva med cresent? Det er rimelige vogner med store 4 faste hjul, som passer fint til områdene dere bor. Fåes hos feks jollyroom

Den har jeg ikke hørt om, men den så veldi ålreit ut og fin pris i tilegg. Finner desverrelite erfaringer på nettet om denne. Har du erfaring med noen av modellene? 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har jeg ikke hørt om, men den så veldi ålreit ut og fin pris i tilegg. Finner desverrelite erfaringer på nettet om denne. Har du erfaring med noen av modellene? 

Jeg har ikke egne erfaringer, men en kollega av meg var veldig fornøyd.

Skrevet

Sverger til Emmaljunga <3

Skrevet

Vi har britax smile. Låser hjulene og kommer frem mer eller mindre over alt 👍🏻

Anonymkode: 458e6...468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...