Gå til innhold

Ikke så glad i kjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 23 år gammel jente som rett og slett ikke er så glad i kjøtt og fisk. Jeg er mye mer glad i for eksempel egg, grønnsaker, poteter, kornvarer osv. I tillegg spiser jeg mye kikerter. Spiser kjøtt/fisk omtrent 1-2 ganger i uka, som jeg får servert borte. 

Hvilke næringsstoffer er det jeg går glipp av når jeg så og si alltid spiser egg, kikerter etc. istedet for kjøtt og fisk? Noen tilskudd jeg bør ta for å ikke få mangel på noe? Spiser ellers mye frukt, brød, meieriprodukter til andre måltider enn middag. 

Anonymkode: 67bfb...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

B12 er eneste vitaminet som finnes naturlig bare i kjøtt, men det er tilsatt i eksempelvis både soya- og kumelk, så om du spiser variert og litt kjøtt i ny og ne så skal ikke det være noe problem :) du bør kanskje være litt oppmerksom på at du får i deg nok jern også :) 

Skrevet

Sett deg litt inn i vegetarmat så får du i deg de næringstoffene du trenger :) Jeg har vært vegetarianer i 15 år nå og ligger på toppen av skalaen på alt av vitaminer, jern osv på blodprøver. Så lenge du spiser meieriprodukter så trenger du egentlig ikke tenke på noe B12 tilskudd eller noe sånn

Anonymkode: 5c491...23d

Skrevet
På 27.9.2017 den 18.45, earlgrey skrev:

B12 er eneste vitaminet som finnes naturlig bare i kjøtt, men det er tilsatt i eksempelvis både soya- og kumelk, så om du spiser variert og litt kjøtt i ny og ne så skal ikke det være noe problem :) du bør kanskje være litt oppmerksom på at du får i deg nok jern også :) 

B12 finnes også i egg og ost. Ikke vits å ta tilskudd om det er bare kjøtt og fisk man ikke spiser.

Anonymkode: 30041...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...