AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg tenker på om noen av dere har fått blåmerker før, som ikke skyldtes trauma, men mere lite mat eller kanskje vitamangel eller lite aktivitet kanskje? Altså våknet opp med et par på beina og armene. Anonymkode: 1cd1a...84f
Gjest earlgrey Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Ja, jeg gjør det! Får lett blåmerker om jeg spiser for lite... forstår ikke hvorfor, har prøvd å google det men virker ikke som om noen vet årsaken. Mange som får det da, er nok ikke farlig men tror ikke det er så bra heller, har vel noe med vitaminmangel å gjøre eller noe... jeg har tidligere hatt jernmangel, kan jo ha sammenheng med det
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Jeg fikk mye lettere blåmerker da jeg hadde vitaminmangel. Tviler på at de kom fra ingenting. Heller at man ofte dulter borti ting og tang i løpet av dagen ute å legge merke til det Anonymkode: 8c5ea...66e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 37 minutter siden, earlgrey skrev: Ja, jeg gjør det! Får lett blåmerker om jeg spiser for lite... forstår ikke hvorfor, har prøvd å google det men virker ikke som om noen vet årsaken. Mange som får det da, er nok ikke farlig men tror ikke det er så bra heller, har vel noe med vitaminmangel å gjøre eller noe... jeg har tidligere hatt jernmangel, kan jo ha sammenheng med det Hvor mye mindre spiste du? Anonymkode: 1cd1a...84f
Pringle Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 (endret) Man dunker borti ting hele tiden uten å legge merke til det, men man får normalt ikke blåmerker av ting man ikke merker. Jeg fikk masse store blåmerker "for ingenting" i en periode jeg spiste lite ordentlig mat. Jeg tror det var vitamin- (eller annen nærings)mangel, for jeg er ikke noe mer forsiktig nå, og jeg spiser bedre, og jeg har nesten aldri blåmerker lenger (ihvertfall vet jeg godt hvordan hvert enkelt oppsto). Endret 28. september 2017 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 23 minutter siden, Pringle skrev: Man dunker borti ting hele tiden uten å legge merke til det, men man får normalt ikke blåmerker av ting man ikke merker. Jeg fikk masse store blåmerker "for ingenting" i en periode jeg spiste lite ordentlig mat. Jeg tror det var vitamin- (eller annen nærings)mangel, for jeg er ikke noe mer forsiktig nå, og jeg spiser bedre, og jeg har nesten aldri blåmerker lenger (ihvertfall vet jeg godt hvordan hvert enkelt oppsto). Så du fikk pga lite mat rett og slett? Anonymkode: 1cd1a...84f
Pringle Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du fikk pga lite mat rett og slett? Anonymkode: 1cd1a...84f Ja, det er min teori. Men ikke for lite mat, men for dårlig mat; jeg var overvektig så jeg fikk åpenbart i meg mer enn nok kalorier.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 11 minutter siden, Pringle skrev: Ja, det er min teori. Men ikke for lite mat, men for dårlig mat; jeg var overvektig så jeg fikk åpenbart i meg mer enn nok kalorier. Hva spiste du da? Anonymkode: 1cd1a...84f
Pringle Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva spiste du da? Anonymkode: 1cd1a...84f Hovedsakelig potetgull, sjokolade, smågodt, kaker; fylte på med halvfabrikata som potetmos, pastaretter, gryteretter; ferdigmat som frossenpizza, lasgne, innbakt fisk, pølser og kjøttpudding; ekstra lett melk, andre lettprodukter som leverpostei, smøreost og servelat; nudler, spaghetti og ris, brødskiver; kjøttvarer som nakkekoteletter og kyllingvinger/lår. Jeg spiser det samme nå. Forskjellen er at jeg spiser ikke så mye av hver ting om gangen, eller så ofte, og jeg lager mer fra bunnen, og jeg spiser andre ting også, og har et jevnere matinntak - jeg pleide å utsette spising så lenge jeg klarte, til jeg ikke klarte det lenger, og overspiste alt, uten å ta noe særlig hensyn til næringsinnhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå