AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg skulle på en utenlandsreise i høst som jeg ikke får dratt på likevel grunnet sykdom. Jeg meldte det inn til reiseselskapet og fikk refundert utgifter for både fly og hotell (4000 kr totalt). Nå fikk jeg likevel avbestilt hotellet, slik at jeg kun har utgift for flyturen. Ville dere da sagt i fra til forsikringsselskapet om å betale dem tilbake det aktuelle beløpet? Jeg er en egentlig en ærlig person og heller mot å sende dem en mail om dette. Så jeg gjør nok det. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4dd45...809 1
Gjest Solsmil Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Jeg ville også betalt tilbake 😊
GauteS Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Tenk hvor forferdelig flaut det ville bli om forsikringsselskapet oppdaga svindelen din! 1
Million Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 (endret) Jeg ville gjort det samme og sagt i fra. Hadde ikke orket å gjøre meg til kjeltring og svindler over noe så lite (eller ikke for noe stort heller, for den saks skyld). Endret 27. september 2017 av Million
Gjest making.a.mess Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 Den var vanskelig.. jeg hadde mest sannsynlig ikke sagt noe for dette er en ferdig sak som de har avsluttet og ikke kommer til å se inn i igjen. Moralpolitiet får hyle nå, men her har jeg ikke så mye samvittighet. Forsikringsselskap er så sleipe. Ble temmelig skuffet når vi var i danmark for noen år siden og datteren min ble syk. Jeg og henne bodde på sykehus nesten hele ferien. Gubben pendlet mellom feriehuset en time unna og sykehuset. Mor mi passet de andre barna. Vi fikk igjen 6000 på forsikringen. Turen kostet 6000 for båtturen t/r, 17000 for hytte, pluss bensin, mat etc. Og jeg og datteren måtte fly hjem. Båtbillettene ble ikke brukt. Flyet var dog et legefly og kostet oss ikke noe.
KillerKitty Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 Jeg kan være ærlig og si at jeg hadde nok latt det gå, og det hadde ikke en gang tatt fra meg nattesøvnen 2
Ruccula Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Siden forsikringssvindel er straffbart hadde jeg ikke turt annet enn å siifra ja 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle på en utenlandsreise i høst som jeg ikke får dratt på likevel grunnet sykdom. Jeg meldte det inn til reiseselskapet og fikk refundert utgifter for både fly og hotell (4000 kr totalt). Nå fikk jeg likevel avbestilt hotellet, slik at jeg kun har utgift for flyturen. Ville dere da sagt i fra til forsikringsselskapet om å betale dem tilbake det aktuelle beløpet? Jeg er en egentlig en ærlig person og heller mot å sende dem en mail om dette. Så jeg gjør nok det. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4dd45...809 Blir du "tatt" og saken oppdaget får du deg en overaskelse du kanskje ikke tenker over. Ved svindel med forsikringer, hvilket dette går inn under, så blir forsikringen sagt opp. Du blir lagt inn i forsikringsselskapenes felles database som "svindler" og får store problemer med alle typen forsikringer. Du blir og politianmeldt for forsikringssvindel. Vil du leve farlig og satse høyt, så la vær å betale tilbake. Vil du fortsatt fremstille deg selv som en ærlig og rederlig person så melder du i fra. Husk og på at forsikringsselskapene følger med i sosiale medier. De kan og få adgang til hvem som har skrevet innlegget på forumet ved å gå via politiet. Anonymkode: 8de0d...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 10 minutes ago, Mrs.Purdey said: Den var vanskelig.. jeg hadde mest sannsynlig ikke sagt noe for dette er en ferdig sak som de har avsluttet og ikke kommer til å se inn i igjen. Moralpolitiet får hyle nå, men her har jeg ikke så mye samvittighet. Forsikringsselskap er så sleipe. Ble temmelig skuffet når vi var i danmark for noen år siden og datteren min ble syk. Jeg og henne bodde på sykehus nesten hele ferien. Gubben pendlet mellom feriehuset en time unna og sykehuset. Mor mi passet de andre barna. Vi fikk igjen 6000 på forsikringen. Turen kostet 6000 for båtturen t/r, 17000 for hytte, pluss bensin, mat etc. Og jeg og datteren måtte fly hjem. Båtbillettene ble ikke brukt. Flyet var dog et legefly og kostet oss ikke noe. Enig. Anonymkode: 336dd...c8f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Mye skremsel propogandher jajaj.. Anonymkode: 336dd...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Pengene er nå betalt tilbake TS Anonymkode: 4dd45...809 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 10 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Den var vanskelig.. jeg hadde mest sannsynlig ikke sagt noe for dette er en ferdig sak som de har avsluttet og ikke kommer til å se inn i igjen. Moralpolitiet får hyle nå, men her har jeg ikke så mye samvittighet. Forsikringsselskap er så sleipe. Ble temmelig skuffet når vi var i danmark for noen år siden og datteren min ble syk. Jeg og henne bodde på sykehus nesten hele ferien. Gubben pendlet mellom feriehuset en time unna og sykehuset. Mor mi passet de andre barna. Vi fikk igjen 6000 på forsikringen. Turen kostet 6000 for båtturen t/r, 17000 for hytte, pluss bensin, mat etc. Og jeg og datteren måtte fly hjem. Båtbillettene ble ikke brukt. Flyet var dog et legefly og kostet oss ikke noe. Alle skader du melder inn til,forsikringsselskapene som fører til utbetalinger havner i en egen database. https://www.finansnorge.no/tema/skadeforsikring/forsikringsselskapenes-sentrale-skaderegister---foss/ Å skylde på at forsikringsselskapene er sleipe er temmelig idiotisk. Det er du som forhandler frem dine forsikringer, hva du vil ha dekket ved skade og hvilken risiko du vil forsikre deg mot. Husk på at forsikringer har to priser en når du betaler premien og en når du har bruk for å benytte en forsikring. Hadde du hatt en bedre forsikring med bedre dekning så hadde du og kommet bedre ut. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pengene er nå betalt tilbake TS Anonymkode: 4dd45...809 Det gikk kjapt. Veldig kjapt. Anonymkode: 8de0d...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 Du gjorde det riktige. Da systemet i dag fanger opp svindel ganske lett. De behøver ikke å saumfare kontoutskrift for hånd lengre. Det krever så lite å finne ut om noen svindler eller ei. Det koster dem lite å ta folk også. Da forsikringsvindel er et ganske så stort problem. Anonymkode: 26077...b80
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gikk kjapt. Veldig kjapt. Anonymkode: 8de0d...3d4 Vel ja. Jeg ringte selskapet og forklarte situasjonen. Fikk tilsendt en Mail med betalingsinformasjon, og betalte beløpet. Beløpet blir riktignok ikke trukket fra konto før i morgen da. Anonymkode: 4dd45...809 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 9 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Den var vanskelig.. jeg hadde mest sannsynlig ikke sagt noe for dette er en ferdig sak som de har avsluttet og ikke kommer til å se inn i igjen. Moralpolitiet får hyle nå, men her har jeg ikke så mye samvittighet. Forsikringsselskap er så sleipe. Ble temmelig skuffet når vi var i danmark for noen år siden og datteren min ble syk. Jeg og henne bodde på sykehus nesten hele ferien. Gubben pendlet mellom feriehuset en time unna og sykehuset. Mor mi passet de andre barna. Vi fikk igjen 6000 på forsikringen. Turen kostet 6000 for båtturen t/r, 17000 for hytte, pluss bensin, mat etc. Og jeg og datteren måtte fly hjem. Båtbillettene ble ikke brukt. Flyet var dog et legefly og kostet oss ikke noe. Er forsikringsselskapene sleipe eller er det du som ikke har satt deg inn i hva som er dekningsmessig? Ut ifra hva du skriver har du ikke satt deg inn hva som dekkes ved uforutsette hendelser. Hvor i vilkårene står det at mat og bensin dekkes av forsikringen? Har du forresten skjønt at forsikring er et "spleiselag" hvor slike handlinger fører til økt pris for oss ærlige forsikringstakere som i motsetning til deg har satt oss inn i vilkårene? Anonymkode: 7a7cc...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk og på at forsikringsselskapene følger med i sosiale medier. De kan og få adgang til hvem som har skrevet innlegget på forumet ved å gå via politiet. Anonymkode: 8de0d...3d4 Det skal mer til enn en halv-svindel sak på et par tusen kroner som dette før politiet bruker masse ressurser på å finne ut hvem som er bak er brukernavn. Tror du er litt naiv i forhold til hva politiet faktisk får til. Anonymkode: b3717...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 Jeg hadde betalt det tilbake. Er litt nevrotisk av meg så jeg hadde ått rundt å tenkt på det hele tiden Anonymkode: 8ea48...14d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir du "tatt" og saken oppdaget får du deg en overaskelse du kanskje ikke tenker over. Ved svindel med forsikringer, hvilket dette går inn under, så blir forsikringen sagt opp. Du blir lagt inn i forsikringsselskapenes felles database som "svindler" og får store problemer med alle typen forsikringer. Du blir og politianmeldt for forsikringssvindel. Vil du leve farlig og satse høyt, så la vær å betale tilbake. Vil du fortsatt fremstille deg selv som en ærlig og rederlig person så melder du i fra. Husk og på at forsikringsselskapene følger med i sosiale medier. De kan og få adgang til hvem som har skrevet innlegget på forumet ved å gå via politiet. Anonymkode: 8de0d...3d4 Nei, altså... Anonymkode: 36895...235
Dr. A. Kula Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 Flott du har betalt tilbake TS. I tillegg til å være straffbart ved å la være, oppnår du forhåpentligvis også en viss goodwill hos forsikringsselskapet ditt. Det kan komme deg til gode ved andre skadetilfeller. Din egeninitierte tilbakebetaling loggført nok også hos selskapet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå