AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Kan dere fortelle litt om servisen på div flyselskaper ? F.eks hvilke selskap serverer mat ute at du betaler for det? Behagelige fly. Og hvilke er de verste du har flydd med og hvorfor? Anonymkode: b1afe...1f5
reiseglad Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Jeg har reist med Singapore Airlines sin A380 mellom Singapore og London, veldig bra flyging med god plass, grei mat, hyggelig service. Ellers har jeg de siste gangene blitt oppgradert til SAS plus over "dammen" til USA, og det kjennes helt ok, veldig gode seter, "gratis" mat og drikke og greitt filmutvalg, har det bra der! Av "ikke-anbefalte" flyselskap som jeg har testet ut, så er det vel noen lokale småfly i Indonesia som ikke anbefales. Har også prøvd 2-3 ulike selskap i Russland, min bekymring der har vært at jeg ikke tror de snakker et ord engelsk, verken i cockpit eller bak i kabinen. Følte meg ikke helt trygg der. Men vodkaen fløt, hvis du ser det som en fordel!
moroklompen Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 (endret) Pegasus er nok det verste jeg har flydd med. Innmari lite plass og satt i 3,5 time uten å få noe å drikke da de ikke tok kontanter eller vanlig visa men kun kredittkort som jeg ikke har. Av de beste har jeg alltid vært fornøyd med American Airlines, Quatar og Virgen Atlantic. Endret 27. september 2017 av moroklompen 1
Kjetil E Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 9 timer siden, reiseglad skrev: Jeg har reist med Singapore Airlines sin A380 mellom Singapore og London, veldig bra flyging med god plass, grei mat, hyggelig service. Ellers har jeg de siste gangene blitt oppgradert til SAS plus over "dammen" til USA, og det kjennes helt ok, veldig gode seter, "gratis" mat og drikke og greitt filmutvalg, har det bra der! Av "ikke-anbefalte" flyselskap som jeg har testet ut, så er det vel noen lokale småfly i Indonesia som ikke anbefales. Har også prøvd 2-3 ulike selskap i Russland, min bekymring der har vært at jeg ikke tror de snakker et ord engelsk, verken i cockpit eller bak i kabinen. Følte meg ikke helt trygg der. Men vodkaen fløt, hvis du ser det som en fordel! De i cockpit skal snakke engelsk, dette er eneste språk som ATC kommuniserer med uansett hvor i verden du er, selv i land som Nord Korea og diverse mer eller mindre tvilsomme nasjoner andre steder i den tredje verden så går all komunikasjon mellom fly og ATC på engelsk. Også i Russland.
Ak90 Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Gode = Qatar og Turkish Airlines Dårlig = Fly viking og pegasus
tirben Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 Det beste jeg har flydd er Qatar. Kåret til verdens beste flyselskap med god grunn! Serviceminded crew, god mat, romslige og komfortable seter. Det absolutt dårligste er Pegasus og Ryanair . Ukomfortable seter! Lufthansa er jeg også godt fornøyd med, selv om det ikke er Qatar standard. 1
Gjest Linaria Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 Jeg liker Norwegian veldig godt, jeg. Spesielt Dreamliner på langdistanseruter. Har alltid god plass og masse underholding. Ellers har jeg ikke noe imot de fleste selskaper, men jeg fløy med GetJet da de fløy noen ruter for Norwegian i sommer og aah, det var ikke noe særlig. Hele flyet rista og pep når det svingte og bremsa og det var utrolig gammelt.
Aviale Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Liker KLM veldig godt på langdistanse, der får du "gratis" mat og den drikken du vil, også vin. De har som oftest en del nye filmer å velge i også Verste jeg har flydd med må være Peruvian airlines... Forsinkelser begge veier, uten noen unnskyldning/forklaring fra kapteinen, ubehagelige stoler og sinnsykt lite beinplass.
reiseglad Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 På 27.9.2017 den 23.47, Kjetil E skrev: De i cockpit skal snakke engelsk, dette er eneste språk som ATC kommuniserer med uansett hvor i verden du er, selv i land som Nord Korea og diverse mer eller mindre tvilsomme nasjoner andre steder i den tredje verden så går all komunikasjon mellom fly og ATC på engelsk. Også i Russland. Jeg vet de skal snakke engelsk. Men ikke forstår jeg den "engelsken" de snakker, mere sånn russengelsk. Men drit i det, noen ganger skal man komme fra A til B, og da tar men det som er mulig - selv om pulsen stiger en smule....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå