AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Er det noe jeg synes er forferdelig pinlig oppbrukt, så er det uttrykket:; "han hadde passet for deg!" . Om en mann som er sånn 1.93 eller noe. Jeg er 1.82. La oss si, at hvis jeg er veldig pen. For at et par da skal matche, er det at jeg blir sammen med superkjekke Lars på 179 eller bør jeg bli med "Ola" på 1.93 som ikke er kjekk i det hele tatt? Anonymkode: a5df6...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Høyde har egentlig ikke noe betydning når det kommer til matching. Anonymkode: ef00a...51b 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 For meg blir dette en veldig fjern problemstilling. Jeg bryr meg om kjemi og kjærlighet, ikke om vi "matcher". Hva betyr det egentlig? Anonymkode: 2d485...45e 7
Pizzabakeren Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Hva er det du egentlig spør om?
Gjest impressa Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Av det du spør om er det bare én ting jeg har et klart svar på, nemlig at du ikke skal bli sammen med en du selv synes "ikke er kjekk i det hele tatt".
Engel Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 Du skal bli sammen med han du liker og får følelser for. Om han er høy eller kjekk i andres øyne har da virkelig ingen betydning. Jeg er selv på høyde med deg, og selvfølgelig liker jeg at menn er høyere enn meg og søker nok etter det i utgangspunktet. Men når det matcher så spiller det liten rolle. Jeg har vært gift i mange år med en som er nesten 4 cm lavere enn meg, og ellers datet og hatt kortere forhold med menn som er fra et par cm lavere til 15 cm høyere. Og i mine øyne har alle vært kjekke. 3
Ullvott Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 Fordi det er vanligst at mannen er den høyeste i et parforhold, er det nok mange som tenker at «alle» høye jenter ønsker en veldig høy mann. De av mine venninner som er over 180 var ganske opptatt av det selv i en periode, mens de var yngre og mer usikre på seg selv enn de er i dag. De syntes at jeg, som er litt under gjennomsnittet høy, var skikkelig heldig fordi jeg hadde langt flere menn å velge mellom sånn rent høydemessig. Det er sikkert slike tanker de har, de som foreslår ulike høye menn for deg. Det er neppe vondt ment, og du trenger i alle fall ikke ta deg nær av det eller la det provosere deg «sånn for sikkerhets skyld». Det er verken høyde eller «penhetsskalaen» som teller. Man skal like hverandre; utenpå og inni, og det skal være gjensidig. Så enkelt (og vanskelig) er det.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Jeg er selv 179 cm og har aldri vært opptatt av høye menn. Alle jeg har vært sammen med eller drevet med har vært fra 175-182. Han jeg er med nå er 176. Kjenner meg veldig igjen i den "han hadde passet for deg", og at det da går utelukkende på høyde. Hva med personlighet, utseendet, humor som matcher osv? Neida det viktigste er visst at de er høyere enn meg, gjerne mye høyere også. Heldigvis har dette avtatt med årene da, folk blir vel klokere med alderen 😉 Anonymkode: 2dd96...f59 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 Enhver høy kvinne passer åpenbart ikke sammen med enhver høy mann. Det sier seg selv. Hvis du er en pen kvinne på 182 er det beste kanskje en pen mann på ca 188 +- Anonymkode: 69cbe...8ae
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 Helt klart at du bør gå for "Ola". Anonymkode: 3a7dd...378
Elaine Marley Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Jeg er høy selv, og høyde har ikke så mye å si. Virker derfor litt underlig å gå for en man ikke synes er attraktiv bare fordi han er høyere. Pluss at det er andre ting som skal fungere. Det er ikke sikkert at det vil fungere med noen av dem hvis du bare går etter det overfladiske. Personlighet, verdier og alt det der er ganske så viktig, så vil si at du må like han både inni og utenpå.
heipådegsann Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Det virker som enkelte henger seg veldig opp i høyden. Jeg er ikke like høy som deg (172cm), men fordi jeg er over gjennomsnittet får jeg høre det samme. De fleste jeg har datet har likevel vært kortere enn meg, da det er dem jeg har hatt best kjemi med. Min nåværende samboer er nok +-5cm lavere enn meg. Og vil påstå vi er en god match 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 Kvinner skal være lavere enn menn, det er søtest, eller så ser det ut som kvinnen er "mannen" i forholdet, noen takler å leve med det Anonymkode: f94ab...cd3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 Hvor mange damer over 180 finnes det egentlig her i Norge? 5-6000? Jeg er heldig hvis jeg ser 1 når jeg er ute å går i Oslo. Anonymkode: 05b11...d42
Elaine Marley Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange damer over 180 finnes det egentlig her i Norge? 5-6000? Jeg er heldig hvis jeg ser 1 når jeg er ute å går i Oslo. Anonymkode: 05b11...d42 Nei, det er naturlig nok ikke så mange siden de fleste ligger for det meste rundt normalhøyde. Endret 27. september 2017 av Elaine Marley La til et ord.
Katten.2.0 Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 Som en to meter høy mann må jeg si at høyde aldri har vært et krav hos meg.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #17 Skrevet 28. september 2017 Synes det er helt greit at jenter vil at gutter skal være høyere, som mann er jenter som er høyere/større enn meg helt uaktuelle også. Anonymkode: 3a7dd...378
Engel Skrevet 28. september 2017 #18 Skrevet 28. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange damer over 180 finnes det egentlig her i Norge? 5-6000? Jeg er heldig hvis jeg ser 1 når jeg er ute å går i Oslo. Anonymkode: 05b11...d42 Det blir stadig flere i alle fall. Mange høye unge jenter i dag. Jeg har til tider begynt å føle meg liten, mens jeg for 20 år siden følte meg veldig høy. Men siden det begynner å bli ganske mange som er rundt 180 cm så legger man mindre merke til det også, for man skiller seg ikke ut i like stor grad. Og om de som er litt under 180 har litt hæler så er jo de også like høye. 2
Leeloo Skrevet 28. september 2017 #19 Skrevet 28. september 2017 Høyde har jo egentlig ingenting å si. Jeg forstår at det er vanskelig å venne seg av med å tenke at mannen helst skal være minimum like høy som dama, men det er jo en fryktelig gammeldags norm. Selvfølgelig kan man ha høyde som preferanse på lik linje med hårfarge og kroppsfasong, men om man luker ut en hel haug med kjekke menn bare fordi man er redd det skal se dumt ut er jo det trist. Jeg var nettopp på date med en fyr som var like høy som meg, jeg er 1,66. Han er sexy as hell med god selvtillit, det er det viktigste. En fyr som omtrent går på tåballene for å se høyere ut, og som ikke takler at jeg bruker høye hæler av og til ville nok vært uaktuell, men da pga. kompleksene, ikke høyden. Jeg sliter litt med å forholde meg til menn med hangups, typ "du må aldri ta meg på rumpa", eller "jeg vil ikke vise meg for deg uten t-skjorte". Jeg vet at mange damer også er slik, det må være kjempeslitsomt. 3
Elaine Marley Skrevet 28. september 2017 #20 Skrevet 28. september 2017 2 minutter siden, Leeloo skrev: Høyde har jo egentlig ingenting å si. Jeg forstår at det er vanskelig å venne seg av med å tenke at mannen helst skal være minimum like høy som dama, men det er jo en fryktelig gammeldags norm. Selvfølgelig kan man ha høyde som preferanse på lik linje med hårfarge og kroppsfasong, men om man luker ut en hel haug med kjekke menn bare fordi man er redd det skal se dumt ut er jo det trist. Jeg var nettopp på date med en fyr som var like høy som meg, jeg er 1,66. Han er sexy as hell med god selvtillit, det er det viktigste. En fyr som omtrent går på tåballene for å se høyere ut, og som ikke takler at jeg bruker høye hæler av og til ville nok vært uaktuell, men da pga. kompleksene, ikke høyden. Jeg sliter litt med å forholde meg til menn med hangups, typ "du må aldri ta meg på rumpa", eller "jeg vil ikke vise meg for deg uten t-skjorte". Jeg vet at mange damer også er slik, det må være kjempeslitsomt. Ja, helt enig. Kan godt være sammen med en som er lavere enn meg, men ikke om han har komplekser for det. Han må også kunne takle kommentarer, for det kan man få. Noen er veldig opphengt i at mannen må være høyere, og ser på det som deres oppgave å fortelle dem som skiller seg ut at det ikke er akseptabelt. Det er jo irriterende, men enda verre om han tar seg veldig nær av det og blir usikker av det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå