Gå til innhold

Hva inngår i "helgevask"? (Småjobb på finn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som bruker å inngå i en helgevask av et bosted, sånn helt konkret? Støvsuging og vasking av gulv regner jeg med, men hva ellers? Jeg har stuepikeerfaring, men jeg vil tro det er mer enn arealet som er forskjellen på et hotellrom og et privat hjem.

(Jeg er kronisk rotekopp med skippertakssyndrom, så nei, for meg sier det seg ikke selv.)

Anonymkode: b858a...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror folk legger veldig ulike ting i uttrykket helgevask, så her tror jeg man må være spesifikk. Det må vel også stilles enkelte krav til ryddighet. Å vaske et bord tar jo bare et øyeblikk, men ligger det 4 lag med rot oppå så blir det jo noe annet. Da må man jo liksom legge inn rydding i utlysningsteksten.

Anonymkode: 058bd...17c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folk har nok ulik definisjon. 

Min definisjon på helgevask er vask av speil, toalett, dusjvegger, vask og kjøkkenbenk, ovn. Tørke støv av alle åpne overflater, nips og vinduskarmer, og støvsuge og vaske alle gulv. (Og lufte dyner og bytte sengetøy) 

Vindusvask, vaske inne i møbler, skuffer og lukkede hyller..  taklister, tørke støv I høyden på toppen av lamper, gardinstang osv = nedvask. 

Endret av Zoey
Skrevet

For meg er det å støvsuge, dra over gulvene, vaske badet (toalett, vask etc), skifte sengetøy og kanskje tørke litt støv, samt alle overflater (bord, benker). 

Helgevask skal være den vasken man gjør slik at ingen forefallende husarbeid må gjøres i helgen med andre ord. 

Anonymkode: 2e4c6...8ef

• Liker 1
Skrevet
På Wednesday, September 27, 2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Hva er det som bruker å inngå i en helgevask av et bosted, sånn helt konkret? Støvsuging og vasking av gulv regner jeg med, men hva ellers? Jeg har stuepikeerfaring, men jeg vil tro det er mer enn arealet som er forskjellen på et hotellrom og et privat hjem.

(Jeg er kronisk rotekopp med skippertakssyndrom, så nei, for meg sier det seg ikke selv.)

Anonymkode: b858a...2eb

Det må du spørre hver enkelt oppdragsgiver om, fordi man virderer ulikt. 

Anonymkode: ce7b9...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...