Gå til innhold

Er Disney beltestolene bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal ha beltestol og har falt så veldig for en Disney beltestol med Frost på. Jeg er imidlertid usikker på om disse setene er bra, jeg finner ingen tester på dem. Noen som vet?

Anonymkode: b9c8a...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tester sier vel egentlig sitt..

Anonymkode: faa1e...fc0

• Liker 2
Skrevet

Test eller ei, du risikerer at hun går lei Frost lenge før hun har vokst ut av stolen.... Så jeg ville brukt det som argument uansett. Hun kan heller få et Frost-teppe til å ha over seg i bilen eller noe sånt. Kjøp et sete som kommer bra ut i tester! Sannsynligvis går det bra uten, men jeg hadde (nå har datteren min vokst ut av alt av seter) en holdning til dette som sa at "DERSOM det skjer noe, og hun blir kvestet eller drept, så skal jeg ihvertfall vite at jeg gjorde det jeg kunne for å sikre henne". Jeg innbiller meg at det ville gjøre det LITT enklere om det skjedde noe.... Frost-klær og tepper er en ting, de vokser hun sikkert ut av uansett, men akkurat en bilstol, som er dyr å bytte ut dersom hun går veldig lei, det hadde jeg ikke kjøpt.

Skrevet

Er det den fra Kids Embrace?

Anonymkode: 7f00f...006

Skrevet

Hvor selges Disneystolene? 

Anonymkode: 8c756...2d4

Skrevet

Hadde ikke kjøpt en bilstol man ikke fant tester på. Som noen over sier kommer hun også til å være lei frost om ikke lenge, og da må du jo kjøpe ny. Jeg jobber i skolen og allerede i første klasse er frost "teit".

Anonymkode: ea7eb...530

• Liker 1
Skrevet

Høh...trenger barnet å bestemme stol? Hadde ikke kjøpt stol uten test samme hvor mye ungen hadde mast. Og hadde vel strent tatt ikke tatt med barnet for å velge stol i det hele tatt... Ikke alt de trenger å få bestemme selv tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Hvis den er CE-merket så er den godkjent, men det sier jo ikke noe om hvor godt setet er. Bare at det holder kravene. Bilstol bør kjøpes etter bruk (kjører dere ofte langt er det større behov for at setet er behagelig) og etter om det passer i bilen. Skal dere ha ISOfix? De testene er så variable med hva og hvordan de tester at man skal være litt forsiktig med å stole blindt på dem (testvinner et år blir slaktet i tessten året etter osv.), men en viss pekepinn kan de jo gi. Jeg ville nok holdt meg til de større og mye brukte merkene. De er godt testet.

Og som andre skriver her, om 2 år så er Frost helt ute. IKKE kjøp noe som skal vare i flere år med sånne motiv.

Anonymkode: 66c8a...72d

Skrevet

Hadde ikke latt barnet mitt bestemme stol, her kommer sikkerhet først. Å ingen tester sier vel sitt. 

Hadde kanskje funnet to gode stoler og gitt ungen valget mellom de to, så hadde ungen følt at h*n var med på valget. 

Anonymkode: 0044e...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...