Gå til innhold

Skaffe oss en hund til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en tispe på 6 år, og ønsker oss nå en hund til. Mamma skal ha den nye hunden, mens jeg har den andre hos meg (har bodd hos meg siden jeg var 16)

Hunden på 6 år var omplasseringshund da jeg kjøpte ho, og ho er skeptisk til å møte hunder på gata. 

Hvordan skal vi gå frem med å introdusere ny hund? 

Vi ble anbefalt å kjøpe en hund til for å sosialisere den eldste og vise at hunder ikke er farlige.

Bør de bo sammen eller avskilt den første tiden? 

Trenger alle tips jeg kan få, har aldri vært i den situasjonen før

Anonymkode: 26859...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis årsaken til at dere skaffer dere hund er for å sosialisere den voksne hunden, så vil jeg si det er temmelig ineffektivt. Så fort en hund blir trygg på en annen hund, så er det ikke sosialisering lenger. God sosialisering er å hele tiden treffe nye, trygge hunder som de blir kjent med. Når de blir trygg på en ny hund så kan de være klar for å treffe en til. De blir ikke mer sosialiserte av å omgås èn hund ofte.

Men hvis dere ønsker dere en hund til av andre grunner, så kommer det an på om det er valp eller voksen. Hvis din hund er skeptisk til valper, så ville jeg skånet både valpen og den voksne i begynnelsen. Spesielt siden valper kan være litt direkte og voldsomme. Båndtur hvor de ikke får hilse er ofte et fint sted å starte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...