Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg er selv halvt ufør. Jobber på hotell i de gode periodene hvor jeg både servererer og står i hotellbaren. Vasker også iblant. Jeg ville gjerne hatt 100%jobb,men det går ikke pga fysisk skade som "blomstrer opp" i perioder (betennelse i rygg). Dere. Savner dere også å jobbe delvis eller fullt? Hva ville dere jobbet med,og hva hindrer dere? Tenker tilrettelegging er et problem? Selv studerte jeg i noen år,og måtte slutte. Ville helst ha drevet egen nattåpen cafe jeg da :-) Hva med dere?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Nei, ville ikke hatt mer jobb eller lignende. Har det meget fint slik jeg har det:-) Anonymkode: 5fcae...917
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Jeg er 100% ufør men jobb litt når jeg har helse til det (da forsvinner litt av uføretrygden siden jeg får lønn). Jeg hater det. Jeg føler meg mislykket og alt jeg ønsker meg er god helse så jeg kan være "normal" og jobbe. Jeg har alltid likt å jobbe og jeg elsker det å gi andre noe. Jeg liker ikke å møte nye mennesker nå for jeg er redd for hva de vil tro om meg. Jeg har en usynlig sykdom så det er ikke så lett å se at jeg er syk. Anonymkode: 0dd9f...bf6 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% ufør men jobb litt når jeg har helse til det (da forsvinner litt av uføretrygden siden jeg får lønn). Jeg hater det. Jeg føler meg mislykket og alt jeg ønsker meg er god helse så jeg kan være "normal" og jobbe. Jeg har alltid likt å jobbe og jeg elsker det å gi andre noe. Jeg liker ikke å møte nye mennesker nå for jeg er redd for hva de vil tro om meg. Jeg har en usynlig sykdom så det er ikke så lett å se at jeg er syk. Anonymkode: 0dd9f...bf6 Du jobber da såpass mye at du passerer 0,4G i arbeidsinntekt? Ca 38000? Anonymkode: 5fcae...917
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Jeg har ønsket å jobbe hele tiden, er 100% ufør. Jeg behøver tilrettelegging av arbeidsplassen og fleksibel arbeidstid. Kunne antagelig jobbet 20% i et yrke som ikke er fysisk krevende, kanskje 50% dersom jeg kunne jobbet hjemmefra. En annen utfordring er det at jeg ble dårlig før jeg fikk fullført utdanning, og uten utdanning er det veldig få jobber å velge mellom som ikke er fysisk krevende. Anonymkode: bc40a...678 2
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% ufør men jobb litt når jeg har helse til det (da forsvinner litt av uføretrygden siden jeg får lønn). Jeg hater det. Jeg føler meg mislykket og alt jeg ønsker meg er god helse så jeg kan være "normal" og jobbe. Jeg har alltid likt å jobbe og jeg elsker det å gi andre noe. Jeg liker ikke å møte nye mennesker nå for jeg er redd for hva de vil tro om meg. Jeg har en usynlig sykdom så det er ikke så lett å se at jeg er syk. Anonymkode: 0dd9f...bf6 Du er ikke mislykket! Du gjør ditt beste <3
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ønsket å jobbe hele tiden, er 100% ufør. Jeg behøver tilrettelegging av arbeidsplassen og fleksibel arbeidstid. Kunne antagelig jobbet 20% i et yrke som ikke er fysisk krevende, kanskje 50% dersom jeg kunne jobbet hjemmefra. En annen utfordring er det at jeg ble dårlig før jeg fikk fullført utdanning, og uten utdanning er det veldig få jobber å velge mellom som ikke er fysisk krevende. Anonymkode: bc40a...678 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 Jeg savner å jobbe enormt! Er PR idag på aap, men det går dessverre mot ufør😭 Har kronisk muskelsmertesyndrom og med det så mange plager og mye vondt , at det ser mørkt ut for videre jobbing, desverre jeg er utdannet kokk, men har de siste 15 år jobbet i serviceyrket. Anonymkode: 801c8...c07
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du jobber da såpass mye at du passerer 0,4G i arbeidsinntekt? Ca 38000? Anonymkode: 5fcae...917 Jeg har registrert det på nav slik at jeg ikke får en baksmell. Det går i perioder hos meg, noen mnd uten noe jobb og andre mnd med noen timer i uken. Er selvsagt veldig glad for jeg har kommet så langt at jeg klarer å jobbe litt, men skulle virkelig ønske at jeg hadde klart faste dager. Anonymkode: 0dd9f...bf6
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner å jobbe enormt! Er PR idag på aap, men det går dessverre mot ufør😭 Har kronisk muskelsmertesyndrom og med det så mange plager og mye vondt , at det ser mørkt ut for videre jobbing, desverre jeg er utdannet kokk, men har de siste 15 år jobbet i serviceyrket. Anonymkode: 801c8...c07 Skjønner. Savner det hardt selv. Kokk er bra :-)
Gjest mimoe Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Av og til går det litt varmt og en skriver før en tenker. Tøfft gjort å legge seg flat og unnskylde seg 🙂❤ ( Ikke ofte en ser det her inne ) Jeg er på AAP, går mot uføre. Føler meg totalt mislykket og hater det faktum at jeg ikke klarer det alle andre klarer 😢 Kan ikke se for meg et liv ensom og isolert uten jobb. Men med jobb blir jeg så utkjørt at jeg på ingen måte evner å fungere på hjemmebane. Selv den minste anstrengelse etter noen timer med jobb er umulig. Og med hus å barn er jeg nødt til å kunne klare og ta meg av og fungere i familien. Det er tross alt det viktigste...
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 7 timer siden, WubWub skrev: Jeg trives med dagens ordning Hva mener du?
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 3 minutter siden, mimoe skrev: Av og til går det litt varmt og en skriver før en tenker. Tøfft gjort å legge seg flat og unnskylde seg 🙂❤ ( Ikke ofte en ser det her inne ) Jeg er på AAP, går mot uføre. Føler meg totalt mislykket og hater det faktum at jeg ikke klarer det alle andre klarer 😢 Kan ikke se for meg et liv ensom og isolert uten jobb. Men med jobb blir jeg så utkjørt at jeg på ingen måte evner å fungere på hjemmebane. Selv den minste anstrengelse etter noen timer med jobb er umulig. Og med hus å barn er jeg nødt til å kunne klare og ta meg av og fungere i familien. Det er tross alt det viktigste... Jeg kjenner meg igjen i dette. Men vi er jo ikke det da. Ja,og å fungere i familien er det aller viktigste :-) Jeg er veldig heldig med barnefaren her. Han har barna når jeg ligger nede ( bokstavelig talnt),så jeg skal ikke klage. Men som deg,så er det den følelsen av å misslykkes. Uff! Men vi må gå på :-)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 Jeg skulle ha gitt mye for å kunne jobbet 100%. Er nå ringevikar, men greier ikke å jobbe så mye. Har vel jobbet 30 timer totalt i hele år. Anonymkode: ffc0c...fad 1
Gjest mimoe Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 26 minutter siden, NotNaomi skrev: Jeg kjenner meg igjen i dette. Men vi er jo ikke det da. Ja,og å fungere i familien er det aller viktigste :-) Jeg er veldig heldig med barnefaren her. Han har barna når jeg ligger nede ( bokstavelig talnt),så jeg skal ikke klage. Men som deg,så er det den følelsen av å misslykkes. Uff! Men vi må gå på :-) Godt at han stiller opp for deg 🙂🙂 Nei, vi er jo ikke det. Men følelsen gnager litt alikevel... Prøver å tenke at dette er det livet jeg har fått og må gjøre det beste ut av det 🙂
Gjest mimoe Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 Også er det jo det økonomiske da... Det er også tøfft, at det aldri strekker til 😯 Men vet ikke om det blir bedre når en går fra aap til ufør? Får en noe ekstra barnetillegg da? Jeg har 13000 i mnd utbetalt på aap og 5 barn.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 8 minutter siden, mimoe skrev: Også er det jo det økonomiske da... Det er også tøfft, at det aldri strekker til 😯 Men vet ikke om det blir bedre når en går fra aap til ufør? Får en noe ekstra barnetillegg da? Jeg har 13000 i mnd utbetalt på aap og 5 barn. Jeg er ufør og har 3000 ekstra pr mnd for 1 barn. Men det går rett ut i barnebidrag til mor Anonymkode: baa47...b3a
Gjest mimoe Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør og har 3000 ekstra pr mnd for 1 barn. Men det går rett ut i barnebidrag til mor Anonymkode: baa47...b3a Er 3000 pr barn vanlig sats???
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, mimoe skrev: Er 3000 pr barn vanlig sats??? Mener det er det så du burde få 15000 for 5 barn. Kommer godt med det. 😊 Anonymkode: baa47...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå