Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har en vikarstilling ved siden av studiene. Ikke fast ansatt, bare tar vakter når det trengs og jeg har tid til å jobbe. 

I det siste har jeg sagt en del nei ved spørsmål, fordi det har vært travelt på skolen. Fikk nettopp påvist en betennelse i armen, som gjør at jeg ikke kan utføre arbeidet som skal gjøres i vikarstillingen. Legen sa at det vil gå over rimelig fort så lenge jeg avlaster armen. 

For et par dager siden fikk jeg spørsmål om å jobbe, og sendte da svar om at jeg har fått betennelse, og må bli bra før jeg kan ta vakter igjen. Fikk aldri noe svar på denne SMS-en. Er litt redd for at sjefen misliker meg veldig og vil slutte å gi meg vakter, også senere etter at jeg er skadefri. Det er jo flere vikarer og han gir jo sikkert vakter til "de han liker best". 

Hva bør jeg gjøre? Tenkte jo å si ifra til sjefen om dette, men han rakk å sende meg forespørsel før jeg fikk gitt beskjed om betennelsen. 

Anonymkode: 8b2bc...aa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han bare ikke har svart på den henvendelsen der du takket nei fordi du har fått betennelse, så kan det jo bare ha skjedd en glipp. Bare vær aktiv å si fra når du er bra igjen. Om han fortsatt ikke svarer da, så er det greieste å søke seg en annen ringevaktstilling. 

Anonymkode: b9a8b...64e

• Liker 5
Skrevet

Å sende sms til arbeidsgiver er vel ikke det smarteste en gjør. De fleste vil nok sette pris på at en ringer og forklarer hvorfor en ikke kan ta vakt.  

Anonymkode: 18087...885

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sende sms til arbeidsgiver er vel ikke det smarteste en gjør. De fleste vil nok sette pris på at en ringer og forklarer hvorfor en ikke kan ta vakt.  

Anonymkode: 18087...885