Gå til innhold

Få facebook til å gi faen i å sladre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater at facebook sladrer om sider jeg følger. Type jeg har vært inne på nrk og begynt å følge dem, og det dukker det opp melding om i samboerens feed. Hvorfor?? Hvordan får jeg den til å slutte med det? Jeg har vært inne i innstillingene og slått på "kun meg" på alt jeg kan finne av deling, men dette er der altså likevel. 

Jeg har lyst til å følge og være med i diverse mamma/jordmor-grupper, men vi har ikke delt nyheten om gravidieten ennå, så da tør jeg ikke på pga jævla sladrefacebook. 

Anonymkode: f3822...45f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logg ut fra Facebook, ikke vær konstant pålogget. Ikke bruk appen, men logg inn via nettleseren. 

Sjekk innstillingene i fb. 

Om det er spesielt sensitive sider, bruk inkognitofane eller tilsvarende. 

Skrevet

Jeg fant at i appen er det en personverninnstilling for å slå av at noen kan se hvem du følger/liker, osv. Men denne innstillingen finnes ikke i nettleser-versjonen... Når jeg nå har slått den til "Kun meg" i appen, kommer det også til å gjelde i nettleser, da? Eller er det sånn at om jeg trykker følg i nettleseren, så vil det fremdeles vises, mens om jeg gjør det i appen, så vises det ikke?

Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

Logg ut fra Facebook, ikke vær konstant pålogget. Ikke bruk appen, men logg inn via nettleseren. 

Sjekk innstillingene i fb. 

Om det er spesielt sensitive sider, bruk inkognitofane eller tilsvarende. 

Det er nettleseren jeg pleier bruke, og der går det ikke an å slå av hvem som får se hvem man følger/liker, osv. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettleseren jeg pleier bruke, og der går det ikke an å slå av hvem som får se hvem man følger/liker, osv. 

Mener du loggen i nettleseren? 

Skrevet

Mange arrangementer ligger jo ute på Facebook, og det er innmari greit å markere sin interesse for arrangementet der, enten man helt sikkert skal, eller bare kanskje. Arrangørene pleier jo å komme med ulike oppdateringer på Facebook, og hvis det er noen endringer så er man sikret beskjed. Det jeg imidlertid synes er helt høl i huet er at min interesse for arrangementet skal dukke opp i nyhetsfeeden hos andre, og attpåtil slik at folk kan «like» det! :hakeslepp: Noen av de eldre på min venneliste liker ting i øst og vest, og det er bare litt komisk når tante Gerd på den andre siden av landet har mulighet til å uttrykke sin begeistring ved å like at jeg er interessert i et loppemarked i nabobyen eller dugnaden i velforeningen. :fnise: 

• Liker 2
Skrevet

Det verste er vel når folk liker andres nye vennskap på FB. Nå går heldigvis dette an å skjule, men dette er altså noe av det mer harry jeg ser på Facebook. 

Anonymkode: dbc9d...a62

Skrevet

Da er det bare du som ser det i såfall. 🙂 Siden du har slått på "kun meg-funksjonen". 

Anonymkode: b93cc...199

Skrevet
6 timer siden, Ullvott skrev:

Mange arrangementer ligger jo ute på Facebook, og det er innmari greit å markere sin interesse for arrangementet der, enten man helt sikkert skal, eller bare kanskje. Arrangørene pleier jo å komme med ulike oppdateringer på Facebook, og hvis det er noen endringer så er man sikret beskjed. Det jeg imidlertid synes er helt høl i huet er at min interesse for arrangementet skal dukke opp i nyhetsfeeden hos andre, og attpåtil slik at folk kan «like» det! :hakeslepp: Noen av de eldre på min venneliste liker ting i øst og vest, og det er bare litt komisk når tante Gerd på den andre siden av landet har mulighet til å uttrykke sin begeistring ved å like at jeg er interessert i et loppemarked i nabobyen eller dugnaden i velforeningen. :fnise: 

Hahaha, kan ikke være mer enig! :fnise:

Si ifra om du finner en måte å hindre dette på :P 

Skrevet
7 timer siden, Ullvott skrev:

Meld deg ut av hele nett-siden. Det hadde jeg gjort hvis noe var så slitsomt eller irriterende eller hva enn du syns. 👍🏻 FB er jo lame. 

Skrevet

Det nytter jo ikke å være "privat" på facebook.. det er jo lagt opp til at alle kan se alt du gjør omtrent.

Alltid "koselig" å få store bilder av fremmede mennesker i feeden med liten skrift over at Kari Nordmann likte dette bildet... 

Skrevet

Tror kanskje du må få andre til å slutte å følge deg viss du ikke vil at de skal få ting opp i feeden sin. Men da får de ingenting opp om deg. 

Skrevet
17 timer siden, stan skrev:

Mener du loggen i nettleseren? 

Nei, jeg mener instillingene i facebook. 

I nettleserversjonen, på personverninstilingene, får man ikke opp samme valgene som i app-versjonen. I appen kan man velge hvem som skal få se hvem du følger/liker, osv, men det valget får du ikke opp i nettleserversjonen. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare du som ser det i såfall. 🙂 Siden du har slått på "kun meg-funksjonen". 

Hva mener du nå? 

Jeg hadde "Kun meg" på alt i nettleseren, og likevel så fikk samboeren melding på sin feed da jeg begynte å følge noe. Når man bruker fracebook fra nettleser, er det ikke noe valg i personverninnstillingene for å velge vekk at folk skal kunne se hvem du følger. I appen er det derimot en slik, fant jeg nå. 

Men jeg vet jo ikke om den bare hindrer at folk kan få se en liste over hvem jeg følger mens den likevel legger ut en melding i feeden min i det jeg trykker følg, eller om den også hindrer disse meldingene i å komme i feeden. Ei heller vet jeg om denne instillingen virker om jeg bruker nettleserversjonen, hvor denne innstilligen ikke finnes, og følger noe derfra. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg ut av hele nett-siden. Det hadde jeg gjort hvis noe var så slitsomt eller irriterende eller hva enn du syns. 👍🏻 FB er jo lame. 

Åh, tusen hjertelig takk for at du kommer med et fantastisk svar helt i KG-ånd! Jeg glemte helt at her er det aldri lov å komme med nyanser av noe slag. Alt er enten svart eller hvitt. Hvis man synes noe er dumt ved en ting, da kan man umulig se en eneste annen fordel i hele verden ved samme ting. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor velger dere egentlig å henge på Facebook i det heile tatt!? :P

Anonymkode: d6aab...aca

Skrevet
På 27.9.2017 den 14.34, Ullvott skrev:

Haha, jeg kjenner meg sånn igjen! Jeg har en jobb som gjør at jeg er avhengig av å være oppdatert i lokalsamfunnet, så jeg "er interessert" i nesten alle arrangementer i kommunen. Og jeg har slektninger som liker å nevne dette - både ved å like på Facebook og nevne det når vi møtes. "Jasså, jeg så du hadde tenkt deg på høstmarked for en måned siden". :fnise:

Anonymkode: 7dfb8...951

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...