AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Hei! Vi har kjøpt nytt hus der huseierne er pliktig å være medlem av et huseierlag som koster et par tusen i året. Og det er jo greit nok. Men i forbindelse med at vi har solgt vår leilighet og vi nettopp fikk en regning på kommunale avgifter på noen tusen kroner, søkte jeg opp hvem som skal betale for denne fakturaen- oss som bor her nå eller de som flytter inn som skal benytte seg av tjenestene. Da fant jeg ut at de som bor på adressen når regningen kommer, skal betale. Enkelt og greit- og uproblematisk, men er det da andre regler for medlemskontigent i et huseierlag? Beløpet i seg selv er ikke så stort, og vi kommer nok til å betale uansett for å unngå konflikt. Men har de rett til å kreve at vi skal betale for medlemskontigentet ut året? Anonymkode: 68bcc...c4a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Meld degninn i Huseiernes landsforbund, så får du juridisk hjelp, dersom megleren ikke kan hjelpe deg da. Anonymkode: f4a8f...3f1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Ja, det har de rett til, mener jeg. Vi kjøpte hus i vår, og solgte leilighet, og da var både meglerne på begge sider nøye med å føre opp under kontraktsmøtet at vi skulle betale restbeløpet ut året for veilaget der vi kjøpte, og også at kjøper av leiligheten vår skulle betale oss igjen for ut året i gamleleiligheten vår. Men jeg tror du har misforstått dette med de kommunale avgiftene. Ja, regningen går til den som har adresse der på det aktuelle tidspunkt, men det betyr ikke at den personen som bor der når regningen kommer skal betale for hele perioden, om huset skifter eier i mellomtiden. Da vi kjøpte huset vårt var overtagelsen midt i perioden for kommunale avgifter. Megler satt da opp i kontrakten at vi skulle betale selger igjen for den måneden han da hadde betalt for, men som var etter at vi hadde overtatt. Anonymkode: 6a9e6...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå