Gå til innhold

Sunn frokost på veien man blir mett av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeider som håndverker og kjører mye servicebil. Vanskelig å finne på noe å spise som er uten kjøtt. Jeg spiser kjøtt men ønsker å kutte ned på mengden.

Har dere noen favoritter på veien / som kan mekkes sammen i en fei til frokost eller lunsj? Ble skyr, eple og juice idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregryn/musli med melk, som du lar svelle på glass eller annen tett beholder. Tilsett gjerne rosiner, nøtter, frø, osv for avveksling. 

Ellers er jo brødskiver med diverse pålegg en ganske så standard matpakke. Du kan bruke lomper om du ønsker variasjon og er drittlei brød.

Anonymkode: e4e9f...f38

Skrevet

Poenget er noe man kan kombinere rett fra butikken, jeg er dårlig på frokost så vanligvis går jeg dagen uten å spise.. det er lett å kombinere noe fra grilldisken med noe brød, men er det noen digge muligheter med fruktdisken? 

Skrevet

Jeg har en slik håndverker i kosten og det eneste "trikset" som har fungert og fått ham til å spise frokost er ferdiglaget smoothie som står klar i kjøleskapet og bare er å ta med seg ut i bilen. Da har han i hvert fall fått i seg noe for ofte har det blitt til at han går hele dagen uten mat evt. går i "grilldiskfella" så det suser ved lunsjtider. Ellers har jeg fått ham til å lage omelett og pai om kvelden og ha klart i kjøleskapet. I motsetning til tradisjonell matpakke er det ting som bare blir bedre av å stå litt. Som "kriseløsning" har han en boks med knekkebrød, tubeost og minipakker med makrell i tomat, leverpostei etc. i bilen og da kan han komplettere med noen tomater og litt frukt til lunsj.

• Liker 1
Skrevet