Gå til innhold

Hva tenker dere om denne aldersforskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om at ei dame på 24 dater en mann på 41? Begge har barn, om det er noe relevant. Virker som vi har mye til felles og han har mange av de gode egenskaper som jeg ser etter i en mann. Men samtidig er jeg litt redd for at folk vil tenke at det er litt for sprøtt? 🤔 

Anonymkode: 37422...f09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere føler noe dypt for hverandre, har god kjemi og er glade i hverandre, så ser ikke jeg et forholds-problem. Problemet, derimot, er at hans venner og dine venner vil være fra to forskjellige planeter. Du vil nok komme bedre overens med hans venner enn omvendt. Men det er nok det eneste hinderet jeg kan se for meg.

Anonymkode: b97fd...d29

• Liker 3
Skrevet

Tja, hadde du reagert om din datter på 24 år hadde kommet hjem med en kjæreste på 41 år? Jeg må innrømme at jeg ikke hadde tatt det veldig bra. At kjæresten til barna mine er like gamle som meg selv. Grøss.

Men dere er voksne folk, og må få gjøre som dere vil.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en kjempeidé :bryllup:

Anonymkode: 90a3a...f5b

Skrevet

Hadde heller ikke likt hvis min datter kom hjem med en på min alder. Bare kleint... og så tanken på å etterhvert være 40+ og ha en mann som da er nesten 60 år?? Nei takk :) Har mer enn nok med aldersforskjellen på meg og min mann som er 8 år... joda, det var kjekt for noen år siden ;)

Anonymkode: e2434...de6

• Liker 2
Skrevet

Tenker at mannen er nasty og dama ikke riktig klok..

Anonymkode: ad95f...87e

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Sillyline skrev:

Tja, hadde du reagert om din datter på 24 år hadde kommet hjem med en kjæreste på 41 år? Jeg må innrømme at jeg ikke hadde tatt det veldig bra. At kjæresten til barna mine er like gamle som meg selv. Grøss.

Hadde vært sprøere å bli mor som 17-åring, synes nå jeg.

Skrevet

Nei, tenk lenger fremover enn akkurat nå.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, stf skrev:

Hadde vært sprøere å bli mor som 17-åring, synes nå jeg.

Hoho, jeg ble mor som 17åring så da er jeg kanskje sprø da :vetikke::fnise:

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge dere føler noe dypt for hverandre, har god kjemi og er glade i hverandre, så ser ikke jeg et forholds-problem. Problemet, derimot, er at hans venner og dine venner vil være fra to forskjellige planeter. Du vil nok komme bedre overens med hans venner enn omvendt. Men det er nok det eneste hinderet jeg kan se for meg.

Anonymkode: b97fd...d29

Du sier noe der altså.. det har jeg ikke tenkt noe på. Samtidig er han god kompis med typen til bestevenninna mi (kollegaer) så han kjenner de godt. Så noen felles venner har vi da..

Ts

Skrevet

Jeg syns personlig det er småkvalmt (han kunne nesten vært faren din og er vel nærmere dine foreldre i alder enn deg). Men det kan sikkert fungere akkurat nå. i en kort periode. Men jeg er 40 år selv, og tanken på om jeg skulle vært sammen med en på 57 år nå, æsj altså. Som 40-åring er man fortsatt ung, men i slutten av 50-årene er man virkelig gammel! Se deg litt rundt! Og tenk framover for både deg selv og barnet ditt. Sjansen for at det forholdet vil vare lenge er faktisk ekstremt liten. Vil du virkelig utsette barnet ditt for flere brudd? Hvilket forhold vil du at barnet skal ha til kjærlighetsrelasjoner og forhold?

Anonymkode: 90313...a33

• Liker 3
Skrevet

Du har barn, så da sier jeg kjør på

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er 40 år selv, og tanken på om jeg skulle vært sammen med en på 57 år nå, æsj altså. Som 40-åring er man fortsatt ung, men i slutten av 50-årene er man virkelig gammel! 

40 år er gammelt. Det er ikke lenge siden man i den alderen nesten hadde nådd forventet levealder. Du sier 57 er gammelt fordi du måler utfra din egen alder

MEEn det gir ikke noe grunn til å kalle det æsj. Det er opp til henne å avgjøre hva hun vil og ikke vil uten at sure kjerringer skal sitte på sidelinjen og æsje seg av partnervalg

Skrevet

Jeg likte menn på den alderen da jeg var på din alder. Det gjorde jeg også da jeg ble 30 og 40. Men ikke 57 da jeg var 40 for å si det slik.  Så lenge du tenker over at dersom det blir dere, så kan det komme en dag der du finner han for gammel, så bare date. Vet om flere som har funnet eldre menn som har gått fra de når mannfolka blir 60, og flere som fortsatt lever lykkelig. Så det der er for min del det eneste å tenke på, hvordan vil det være å leve med en pensjonist når du har nesten 20 yrkesaktive år igjen. 

Hva andre tenker på er da det minste å bry seg om.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Du har barn, så da sier jeg kjør på

40 år er gammelt. Det er ikke lenge siden man i den alderen nesten hadde nådd forventet levealder. Du sier 57 er gammelt fordi du måler utfra din egen alder

MEEn det gir ikke noe grunn til å kalle det æsj. Det er opp til henne å avgjøre hva hun vil og ikke vil uten at sure kjerringer skal sitte på sidelinjen og æsje seg av partnervalg

Til en viss grad måler man ut fra egen alder selvfølgelig, men likevel ikke helt enig med deg. Ofte er det vanskelig å se om en mann er 30 eller 40 år. Men det er sjeldenere vanskelig å se om en mann er 40 eller 50 år. Dette fordi det skjer utrolig mye fysisk i løpet av 40 årene. Og det bare aksellrerer mer og mer utover i 50 og 60 årene. Og det gjelder ikke kun utseende, men også ikke minst energinivå. Og ja det finnes alltid unntak. Men det er ikke så mange unntak. Du skriver at 40 år er gammelt. Ja, jeg er enig. Det er et skille ved 40 år. Derfra går det nedover fysisk enten man vil eller ikke. Noe kan man påvirke litt, men det meste får man ikke gjort noe med. Og det er greit å ha tenkt på før man går inn i et forhold med noen på den alderen når man selv er så mye yngre. Ja man kan fint være på samme nivå nå, men det er en veldig stort sjanse for at man ikke er det om 10-15 år.

Jeg kunne også synes at menn rundt 40 kunne være kjekke/flotte når jeg var i slutten av 20-åra. Men jeg syns ekstremt sjeldent at menn i 50-åra er kjekke nå, selv om mitt perspektiv har forskjøvet seg også (jeg tenner overhodet ikke på menn i 20-åra for å si det sånn). Men selvfølgelig kan noen få det til å fungere selv med stor aldersforskjell, jeg har selv en onkel og tante med hele 19 års alderforskjell. De er fortsatt gift selv om de bodde hver for seg i flere år når min tante var i 40-åra og min onkel i 60-åra. Jeg ber bare TS om å tenke litt framover fordi det tross alt er barn inne i bildet her som vil bli påvirket av evt fremtidig brudd. Og det er også undersøkelser som viser at det er større sjanser for samlivsbrudd når det er stor aldersforskjell, så det er ikke kun synsing.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til en viss grad måler man ut fra egen alder selvfølgelig, men likevel ikke helt enig med deg. Ofte er det vanskelig å se om en mann er 30 eller 40 år.

Derimot vil jeg si det er lett å se om en dame er 30 eller 40

Både menn og damer går forøvrig ned fysisk etter passerte 25-35. Muskler og hår når  man er 30, bentetthet og pupper når man er 35. Huden begynner å aldres ved rundt 25

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hoho, jeg ble mor som 17åring så da er jeg kanskje sprø da :vetikke::fnise:

Ts

Ja, det er jo litt "sprøtt" siden det er veldig ungt. Men jeg dømmer det så klart ikke. Mente det ikke negativt!:)

Skrevet
5 timer siden, stf skrev:

Ja, det er jo litt "sprøtt" siden det er veldig ungt. Men jeg dømmer det så klart ikke. Mente det ikke negativt!:)

Jeg skjønte det, det går heilt fint 😄 Har fått verre kommentarer om det før :fnise:

Ts

Skrevet

De færreste 24-åringer er jo i samme situasjon som deg, så hva andre mener burde du ta med en klype salt. Jeg synes ikke det er spesielt sjokkerende at du som 24-åring med barn ser en potensiell partner i en mann som er en del eldre enn deg. Så lenge dere ser for dere det samme i livet, både på kortsikt og langsikt, ser jeg ikke det store problemet med å prøve å se hvordan dette går. Det er ikke en garanti for at det vil fungere, men det er det jo ikke ellers heller. Når det gjelder annen familie og venner vil dere nok merke aldersforskjellen når dere tilbringer tid sammen med de, men dette er jo noe som man tilpasser seg til etter hvert dersom forholdet fungerer. 

Anonymkode: eaf6d...394

Skrevet
På 26.9.2017 den 22.50, Sillyline skrev:

De færreste får da barn når de er 17 år. Dersom man imidlertid får barn i en så ung alder er det egentlig ikke så rart at man kan være nær barnas kjærester i alder. 

Anonymkode: eaf6d...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...