AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Del Skrevet 26. september 2017 Viser seg at katten min har fått UVI og hun er skikkelig dårlig. Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid pleier det ta før det går over? Dyrlegen sa ca 1 uke. Nå pisser katten overalt, og hun får ikke i seg mat. Jeg har sprøytet inn vann i munnen hennes + gitt henne medisin. Har skrubbet gulv, vasket katt og skiftet sengetøy i 3 timer nå. Blæra hennes ble manuelt tømt hos dyrlegen i går. Er det virkelig vanlig at de blir så syke av UVI? Anonymkode: fa1dd...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Del Skrevet 26. september 2017 Ja de kan bli det Har slitt med uvi selv og det kan være grusomt. Etter 4-5 dager ser du nok stor bedring, og det er heldigvis lett å behandle. God bedring til pus, og du er kjempeflink som tar så godt vare på henne Anonymkode: 1c04f...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Del Skrevet 27. september 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja de kan bli det Har slitt med uvi selv og det kan være grusomt. Etter 4-5 dager ser du nok stor bedring, og det er heldigvis lett å behandle. God bedring til pus, og du er kjempeflink som tar så godt vare på henne Anonymkode: 1c04f...91c Er bare så utrolig slitsomt dette her, hun har tisset rundt om i sengen men fortsatt ikke spist eller drukket Jeg har gitt henne mer medisin + sprøytet vann inn i munnen hennes. Men hvor lang tid kan det gå uten at katter får i seg mat da? Noen som vet? Anonymkode: fa1dd...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. september 2017 #4 Del Skrevet 28. september 2017 Katter med UVI skal ha helst seks ukers antibiotikakur, er det antibiotika du har fått å gi når du sier "medisin"? Hun kan få væske under huden om hun er dehydrert, men utenom det må infeksjonen taes med antibiotika. Det går ikke over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Del Skrevet 28. september 2017 4 timer siden, Minya skrev: Katter med UVI skal ha helst seks ukers antibiotikakur, er det antibiotika du har fått å gi når du sier "medisin"? Hun kan få væske under huden om hun er dehydrert, men utenom det må infeksjonen taes med antibiotika. Det går ikke over av seg selv. Kommer an på om det er bakteriell UVI eller stressrelatert, som min har. Metacam heter medisinen hun får, det er smertestillende. Pus har drukket en del i dag + jeg har gitt henne bittelitt sheba. Problemet er at hun bare ligger rett ut i senga mi og tisser og tisser.. Hun orker ikke røre seg. Så får dra til dyrlegen igjen i morgen. Anonymkode: fa1dd...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. september 2017 #6 Del Skrevet 28. september 2017 24 minutes ago, AnonymBruker said: Kommer an på om det er bakteriell UVI eller stressrelatert, som min har. Metacam heter medisinen hun får, det er smertestillende. Pus har drukket en del i dag + jeg har gitt henne bittelitt sheba. Problemet er at hun bare ligger rett ut i senga mi og tisser og tisser.. Hun orker ikke røre seg. Så får dra til dyrlegen igjen i morgen. Anonymkode: fa1dd...b3f Stressrelatert UVI? Det må jeg innrømme er første gang jeg hører om. Jeg vet at katter kan finne på å tisse over alt om de er stressa for noe, men at de kaller det også UVI virker litt unødvendig om det ikke er en infeksjon det er snakk om. Men en ny tur til veterinæren høres ut som en god plan. Be om ny urinprøve og en blodprøve for å sjekke nyreverdiene. Hvis det er en "ekte" UVI allikevel, kan det være nyrerelatert. Hilsen matmor til en nyresyk pus hvor diagnosen ble satt etter tre UVI'er i løpet av tre måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Del Skrevet 29. september 2017 19 timer siden, Minya skrev: Stressrelatert UVI? Det må jeg innrømme er første gang jeg hører om. Jeg vet at katter kan finne på å tisse over alt om de er stressa for noe, men at de kaller det også UVI virker litt unødvendig om det ikke er en infeksjon det er snakk om. Men en ny tur til veterinæren høres ut som en god plan. Be om ny urinprøve og en blodprøve for å sjekke nyreverdiene. Hvis det er en "ekte" UVI allikevel, kan det være nyrerelatert. Hilsen matmor til en nyresyk pus hvor diagnosen ble satt etter tre UVI'er i løpet av tre måneder. Jeg hadde heller ikke hørt om det før denne uken. Katten måtte forresten avlives i dag Hun ble akutt lam, alle nervene i ryggen var helt døde. Jeg er helt knust nå og bare gråter og gråter.. Anonymkode: fa1dd...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexis Skrevet 29. september 2017 #8 Del Skrevet 29. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller ikke hørt om det før denne uken. Katten måtte forresten avlives i dag Hun ble akutt lam, alle nervene i ryggen var helt døde. Jeg er helt knust nå og bare gråter og gråter.. Anonymkode: fa1dd...b3f Huff så trist, kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. september 2017 #9 Del Skrevet 30. september 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde heller ikke hørt om det før denne uken. Katten måtte forresten avlives i dag Hun ble akutt lam, alle nervene i ryggen var helt døde. Jeg er helt knust nå og bare gråter og gråter.. Anonymkode: fa1dd...b3f Nei, nei, nei, nei, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå