Gå til innhold

Sjefen krever å feire alles bursdag på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet 1,5 år hos "ny" arbeidsgiver og ble lutt overrumplet da sjefen sier han vil feire hver og en bursdag oå jobb.

Hyggelig innslag, bevare meg vel, men jeg feirer aldri egne bursdager og det ville føles veldig kleint med gave/sang/kake for min del...

Snilt ment - men hvordan slippe dette...? 

Anonymkode: 3dad5...955

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det også forventet, så jeg tok ut ferie den uken og reiser bort :) Det kommen jeg til å gjøre hvert år, hater tvangsosialisering.

Anonymkode: 6f5ec...d14

• Liker 22
Skrevet

Vi har også en liten feiring, ofte i form av at vi møtes til en felles lunsj hvor det serveres kake.

Men jeg har som regel bare latt hele bursdagsfeiringen seile forbi ved at jeg ikke nevner noe om bursdagen, og ingen uansett husker den. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: c3410...bdb

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet 1,5 år hos "ny" arbeidsgiver og ble lutt overrumplet da sjefen sier han vil feire hver og en bursdag oå jobb.

Hyggelig innslag, bevare meg vel, men jeg feirer aldri egne bursdager og det ville føles veldig kleint med gave/sang/kake for min del...

Snilt ment - men hvordan slippe dette...? 

Hallo! Det er jo ikke for din del men for alle (sjefen) sin del. Noen som vil ha kakepause 😀

• Liker 21
Skrevet

Si Astrid du har meldt deg inn i Jehovas Vitner og verken feirer jul eller bursdager :ninja:

Anonymkode: 0d2c2...3dd

• Liker 9
Skrevet

Si at du helst ikke vil ha oppmerksomhet på bursdagen din..?

• Liker 3
Skrevet

Kake er dårlig uansett. Uff, det tørre, alt for søte brødet, kombinert med syltetøy og krem som slipper væske og gjør brødet sleipt og ekkelt i overgang mellom brød og fyll.

Har aldri skjønt meg på kakemonser.

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også en liten feiring, ofte i form av at vi møtes til en felles lunsj hvor det serveres kake.

Men jeg har som regel bare latt hele bursdagsfeiringen seile forbi ved at jeg ikke nevner noe om bursdagen, og ingen uansett husker den. Er ikke verre enn det.

Her har sjefen en datoliste over alles bursdager...😵 Skal det være slik så reiser jeg bort den uken.

Skrevet
4 minutter siden, Sillyline skrev:

Si at du helst ikke vil ha oppmerksomhet på bursdagen din..?

Sa det men han sa han elsker kake, sang og leven...m

Jeez. 🙄

Skrevet
10 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hallo! Det er jo ikke for din del men for alle (sjefen) sin del. Noen som vil ha kakepause 😀

Kaker kan de da kjøpe inn når de vil...?!🐽🐽🐸🐸

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kake er dårlig uansett. Uff, det tørre, alt for søte brødet, kombinert med syltetøy og krem som slipper væske og gjør brødet sleipt og ekkelt i overgang mellom brød og fyll.

Æsj, den kaken du beskriver ville jeg holdt meg unna altså. Blødtkake er noe av det vemmeligste som finnes på kakefronten.

• Liker 10
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det også forventet, så jeg tok ut ferie den uken og reiser bort :) Det kommen jeg til å gjøre hvert år, hater tvangsosialisering.

Anonymkode: 6f5ec...d14

Samme her.Reiser bort.

Anonymkode: 2706b...bc6

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg som aldri har fått god kake. :fnise:

Skrevet

På min arbeidsplass gjorde vi det samme. Mange tok ferie når de hadde bursdag, og "regelen" var at den som hadde bursdag selv skille ta med kake, noe folk til slutt sluttet å gjøre. Så det rant litt bort i sanden av seg selv etter hvert. Nå feirer vi bare runde år, da med kake kjøpt inn av bedriften. 

Anonymkode: 098c5...681

• Liker 6
Skrevet
9 hours ago, Forundret.. said:

Æsj, den kaken du beskriver ville jeg holdt meg unna altså. Blødtkake er noe av det vemmeligste som finnes på kakefronten.

Fantastisk at noen andre synes bløtkake er fælt! Her i sør er liksom det den store greia, og jeg kan bare ikke forstå det.

Til ts: om det er umulig å la dagen forbigå i stillhet ville jeg, dersom jobben gir mulighet for det, tatt ut noen feriedager i forbindelse med bursdag. Jeg er heller ikke noe særlig glad i oppmerksomheten som gjerne følger med, så jeg nevner aldri at jeg har bursdag.

Anonymkode: 616b4...4ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faktisk det er en hyggelig greie jeg at de gjør det. Selv synes jeg også det kan være litt kleint å være den som har bursdag, men heller det enn sånn det er her. Her er det forskjellsbehandling ut av en annen verden. Pluss at det gjør noe med det sosiale på arbeidsstedet, noe jeg synes er viktig for arbeidsmiljøet og trivselen.

Det er ikke noe vondt ment fra noen her, men vi feirer kun 50 og 60 her som firmaet står for, ikke noe under (av en eller annen grunn), men det hender jo at kollegaer tar initiativet og blåser opp ballonger, strør konfetti og bokstaver med gratulere med dagen på kontoret til den det gjelder. Så når den som har bursdag kommer er kontoret rene barneselskapet. Og det er jo kjempekoselig. MEN det som da blir problemet er jo at dette ikke gjelder alle. Jeg var en av de selv som feiret både 30 og 35 år her, uten en eneste oppmerksomhet annet enn de som så det på facebook som gratulerte meg med dagen. Og det har vært et par andre også som ingen har "brydd" seg om, sikkert fordi de ikke har visst, for all del, for her er ingen utstøtt på noen måte.

Personlig synes jeg ikke det var noen big deal, og jeg pleier å la bursdagen forbigå i det stille, men jeg vet bla at hun ene her ble faktisk skikkelig lei seg, ettersom en kollega hadde fått masse ballonger etc uken før, for 35, mens hun selv ble 40 og fikk ikkenoe, og da blir det bare trist.

Så jeg tenker, enten ALLE eller INGEN. Ingen mellomting! Man vet aldri hvem som blir lei seg for å bli "glemt"

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, DrueSmoothie skrev:

Jeg synes faktisk det er en hyggelig greie jeg at de gjør det. Selv synes jeg også det kan være litt kleint å være den som har bursdag, men heller det enn sånn det er her. Her er det forskjellsbehandling ut av en annen verden. Pluss at det gjør noe med det sosiale på arbeidsstedet, noe jeg synes er viktig for arbeidsmiljøet og trivselen.

Det er ikke noe vondt ment fra noen her, men vi feirer kun 50 og 60 her som firmaet står for, ikke noe under (av en eller annen grunn), men det hender jo at kollegaer tar initiativet og blåser opp ballonger, strør konfetti og bokstaver med gratulere med dagen på kontoret til den det gjelder. Så når den som har bursdag kommer er kontoret rene barneselskapet. Og det er jo kjempekoselig. MEN det som da blir problemet er jo at dette ikke gjelder alle. Jeg var en av de selv som feiret både 30 og 35 år her, uten en eneste oppmerksomhet annet enn de som så det på facebook som gratulerte meg med dagen. Og det har vært et par andre også som ingen har "brydd" seg om, sikkert fordi de ikke har visst, for all del, for her er ingen utstøtt på noen måte.

Personlig synes jeg ikke det var noen big deal, og jeg pleier å la bursdagen forbigå i det stille, men jeg vet bla at hun ene her ble faktisk skikkelig lei seg, ettersom en kollega hadde fått masse ballonger etc uken før, for 35, mens hun selv ble 40 og fikk ikkenoe, og da blir det bare trist.

Så jeg tenker, enten ALLE eller INGEN. Ingen mellomting! Man vet aldri hvem som blir lei seg for å bli "glemt"

Nesten ening. Kjempedumt når noen blir lei seg fordi de er glemt, det føles ikke noe greit, selv om man vet at det er glemt, og ikke bevisst utestenging. Men er det noe bedre å påtvinge noen en feiring de ikke ønsker?  Jeg tenker enten ingen, eller alle untatt de som selv gir uttrykk for at de ikke vil.

Anonymkode: d1930...41c

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten ening. Kjempedumt når noen blir lei seg fordi de er glemt, det føles ikke noe greit, selv om man vet at det er glemt, og ikke bevisst utestenging. Men er det noe bedre å påtvinge noen en feiring de ikke ønsker?  Jeg tenker enten ingen, eller alle untatt de som selv gir uttrykk for at de ikke vil.

Anonymkode: d1930...41c

Det er jeg også enig i, at man bør selv kunne si at man ikke ønsker det! For all del. Men da var det i det minste meningen å feire deg... Ville bare få frem at det ikke er greit å feire noen og ikke andre, selv om tanken er god ovenfor de det gjelder, som det blir her. Men det er jo også litt vanskelig å si at man får ikke lov til å ta initiativ til å gjøre noe hyggelig for en kollega. Så det er en vanskelig balansegang det der

Skrevet

Jeg synes man skal bite tenna sammen og la dem feire. Jeg hater å være midtpunkt, og synes også det er kleint å bli feiret, men altså, det er da ikke krise. Det er en gang i året, og da klarer man spise litt kake og smile og jatte med. Det er ikke lange stunden det varer heller. 

Det er ment som en hyggelig gest. Da blir man fort den sure og vanskelige om man nekter å ete litt kake et kvarters tid. 

Anonymkode: 2ef1f...4ea

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...