Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er den vitenskaplige bakgrunnen for alle disse hudkremene og peelingene? Bruker dere dem bare fordi reklamene sier de er bra? Eller har dere undersøkt den vitenskaplige bakgrunnen for produktene dere bruker?

Er dere blinde sau som hører på reklamene? Eller er dere selvstendige personer som gjør research?

Anonymkode: 75126...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var yngre lot jeg meg ofte blende av reklame, høy pris og eksklusiv innpakning. Nå vil jeg si jeg i stor grad er "en selvstendig person som gjør research". Jeg er i alle fall ikke en "blind sau som hører på reklamen".

Skrevet

Jeg gjør research.

Du snakker litt som en sånn blind sau som ikke tror noen type hudprodukter virker mot noe som helst.

• Liker 2
Skrevet

Hvilke hudprodukter lever opp til de kritiske standarden deres? Sjekker dere om undersøkelsene er gjort av firma som ikke er tilknyttet produktet de tester?

Er der noen undersøkelser dere kan linke til?

Anonymkode: 75126...eea

Skrevet (endret)

Retinoider (Vitamin A/tretinoin/adapalen) er jo for eksempel en ingrediens i typisk antirynkeprodukter som har veldig bred vitenskapelig dokumentasjon, det er bare å google det i pubmed eller felleskatalogen eller spørre legen din. 

Salisylsyre, benzoyl peroxid, vitamin C, azealinsyre, hyalaronsyre, AHA/glykolsyrer, peptider, nianciamider, solkrem.. alt dette har tonnevis med vitenskapelig dokumentasjon for effekt på huden. Og man trenger ikke ha en doktorgrad for å merke om en peeling fjerner død hud eller om en fuktighetskrem gir fukt, man kan jo se og føle forskjellene selv. 

Uansett, man sjekker jo ingredienslisten på kremene, det er de aktive virkestoffene av typene jeg har ramset opp som er viktige og som det forskes på, det lages ikke en doktoravhandling på hver nye boks med rynkekrem fra LÓreal liksom.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet

Noen her vet tydeligvis ikke at kremer knapt nok trekker gjennom epidermis, langt mindre lærhuden...

Anonymkode: e12f8...aa7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her vet tydeligvis ikke at kremer knapt nok trekker gjennom epidermis, langt mindre lærhuden...

Du sikter til leger?

Dette må du få publisert i en medisinsk journal med en gang, alle leger i verden tar jo feil og så sitter det en her og vet bedre!

Skrevet
Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Du sikter til leger?

Dette må du få publisert i en medisinsk journal med en gang, alle leger i verden tar jo feil og så sitter det en her og vet bedre!

Det er noe av det første vi fikk lære oss på HoS da. Så jeg tror alle vet det. Vel, alle forutenom en viss person i denne tråden...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe av det første vi fikk lære oss på HoS da. Så jeg tror alle vet det. Vel, alle forutenom en viss person i denne tråden...

Og alle hudleger tydeligvis. For et overflødig yrke, ingenting man smører på huden har jo noe effekt.

Skrevet

Man tester ikke enkeltprodukter, snarere ingredienser. Dermed blir ikke problemstillingen med uavhengige firma som testere aktuell. Kjernen i mitt regime er for eksempel spf i form av sinkoksid og avobenzone, salisylsyre og tretinoin. Som @Cuntzilla nevner, der finnes haugevis med dokumentasjon, og jeg er sikker på at du TS vet hvor du skal lete for å finne det.

Man er ikke nødvendigvis alltid interessert i at alle ingrediensene skal ned i dermis, mange virker i overflaten. Og for å få satt i gang kollagenprodukson i lærhuden holder det lenge med A-vitaminsyre spør du meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...