AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 ... Folk i familien min, når jeg sier positive ting. F.eks, jeg har en tendens til å få gratis sms og datamengde i måneden og jeg bare "Så hyggelig, jeg er glad fordi jeg fikk dette", og så svarer f.eks folk "Åja, men jeg får 10 ganger mer gratis i måneden av samme selskap". Som om det var en konkurranse. Hva er liksom så vanskelig som å si "Det er jo fint", eller "Takk for at du vasket opp for meg" i stede for å klage å syte over alt som er feil du gjorde i stede, eller hvor dårlige ting du liksom har. Føles som alle jeg kjenner liksom skal korrigere deg og si "Hei, dette er bedre" eller "Du må være gal som tror på noe som reddet livet ditt" (livssyn/religion/spirituell). Hva så om det er bedre og om det er fakta, hva jeg tror kan ikke diskuteres, det er mitt livssyn og jeg sa at jeg ikke hadde tenkt å diskutere det, bare dele det for å bli forstått. Og hva er poenget med å si ting for å dra deg ned? F.eks "Jeg arver alt, du skal ut av MITT hus" når man f.eks har vært alene hjemme og prøve å kaste en ut (tenårene). Eller bastant om hva noe er når resten av verden mener noe annet (f.eks at grøssere kun kan ha monstre i filmene osv). Påstå ting som ikke er fakta mens man sverger hellig at alt man sier er sant. Kanskje jeg er spirituell, men jeg slenger ikke ut løgner eller prøver å dra noen ned når de opplever positive ting. Den jeg snakker om ga meg en gang en julegave som de tok selv når den kom i posten og sa jeg har fått gaven min (som var en lapp i en konvolutt om at dette skulle være min gave som gjorde meg veldig glad, til det øyeblikket i sjokk når de tok dette selv). Personen har også stjålet bøker, spill, ting, og påstått dette er deres. Eller ødelagt dette... Kan nevne flere ting i familien, men tenker denne er den mest negative, så fokuse er der. Er det flere som har slike folk i familien sin? Som har noen ting de irriterer seg over? Del gjerne her. Anonymkode: 26862...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå