Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 🙌🏻

Venter min første desember barn, og trenger gode tips og produkter til daglig stell av babyen

det er så mange forskjellige merker at jeg ikke klarer å bestemme hvilken jeg skal ha.

Som for eksempel: 

olje 

krem osv..

Anonymkode: a9ed2...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker olje fra matvarebutikken, ofte kjøper jeg Coop sin olje, fordi den er på pumpeflaske, og det er gull verdt når man holder bein med ene hånda og bleia er full av skit :)

Vi bruker tørre engangskluter som fås i mange merker hos forskjellige butikker og apotek, og vann. Olje til skitt. Olje til bad. 

Bepanthen og sinksalve til såre rumper. 

Lanolin salve til såre brystvorter, sprukne babylepper og lanolin kan også brukes som frostkrem på babykinn på vinteren. 

Neglesaks, nesesuger, saltvannsdråper, q-tips og myke håndklær til underlag. 

Det er stort sett det jeg har brukt til mine to. :)

Anonymkode: 43ef4...32b

Skrevet

Du trenger egentlig ikke så veldig mye.

En badeolje, blir vel stort sett brukt den første tiden bare. Det de har på apoteket funker helt fint. Hadde ikke fokusert så mye på "riktige" merker.

En stellesalve, Bepanthen f eks. Brukes ved behov, ikke nødvendigvis forebyggende.

Tørrservietter

Anonymkode: 33541...862

Skrevet

Om du henter ut gratispakkene fra Rema1000, Apotek1 og Kiwi (når den er åpen for registering igjen) så får du mange gratis samples, så kan du jo bedømme hva som passer best for dere :)

Skrevet
1 minutt siden, malicious skrev:

Om du henter ut gratispakkene fra Rema1000, Apotek1 og Kiwi (når den er åpen for registering igjen) så får du mange gratis samples, så kan du jo bedømme hva som passer best for dere :)

Har ikke Libero gått sammen med Apotek1 sin pakke?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke Libero gått sammen med Apotek1 sin pakke?

Mente det var mye Liberoprodukter i Kiwi sin gamle pakke, men de har jo lansert egen serie nå. Så er litt usikker :)

Skrevet

Tørrservietter og bleier til daglig bruk. Babyolje uten lukt til bading. Vi fikk også behov for termometer ganske tidlig. 

Ta imot alt av gratispakker. Det får du masse forskjellig. 

Anonymkode: 4a0e8...38d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt kremer for sår rumpe og brystvorter. De har jeg ikke brukt. Kjøp ved behov.

Anonymkode: 4a0e8...38d

Skrevet

Vi har brukt olje til og vann til rumpevask, da med mesoft (tørre engangskluter). Beste salven mot sår rumpe synes jeg er Inotyol - er det antydning til rødt smører jeg på et tynt lag og dagen etter er det borte. Jeg hadde aldri behov for salve til brystvortene ettersom de ikke ble såre - det er lurt å se an behovet før man kjøper inn så veldig mye :)

Anonymkode: 4eae5...b8e

• Liker 1
Skrevet

Tørre engangskluter bruker vi. 5 for 100 på apotek1 eller vitusapotek. De aller minste blir veldig fort såre av våtservietter.

Skrevet

En baby trenger heller ikke å stelles hver dag på samme måte som oss voksne, med unntak av bleieskift og rumpevask selvfølgelig. Noen bader hver kveld for å skape en rutine før leggetid, men får man barn med eksem er det ikke sikkert man kan det heller. Vill bare føye det til :)

Anonymkode: 4eae5...b8e

Skrevet
10 minutter siden, malicious skrev:

Mente det var mye Liberoprodukter i Kiwi sin gamle pakke, men de har jo lansert egen serie nå. Så er litt usikker :)

Ja, det var Kiwi som distribuerte Libero sin pakke(før det igjen var det Lindex som distribuerte den). Men mener å ha lest lest på Libero sine sider at nå når Liberopakken ikke fås lenger er det Liberobleier å få i Apotek1 sin pakke.

Skrevet

Du får prøvetuber på føden, i gratisbabypakker fra apotekene m.fl. 

Pleieprodukter til baby er like variable som pleieprodukter til voksne. Noen liker du til din baby andre liker du ikke, så du må prøve deg frem. 

Anonymkode: b9ce7...19c

Skrevet

Vann og klut. Holder i massevis. En sinksalve/bebathen/inityol er også greit å ha liggende.

Anonymkode: 7190b...351

Skrevet

Riv opp gamle t-skjorter som allikevel skal kastes. Da har du mange engangskluter om du ikke ønsker å vaske kluter. Ellers har vi ofte brukt en farge til ansikt og en farge til rumpevask.

Vann til stell er det aller beste. Litt olje om avføringen sitter fast. Stellesalve ved sårhet. Noe mer trenger du egentlig ikke.

Skrevet

Håndduker, kluter, bepanthen, tørrservietter, olje og neglesaks er alt vi har fått bruk for. Etter hvert tannkrem og tannkost, hårbørste og litt sjampo+badesåpe (når vi begynte å kline mat i håret). 

Skrevet

Tøre vaskeservietter til bleieskift, mindre jobb en vaskekluter og bedre for barnet enn våtservietter.

Meld deg inn i apotek 1 sin kundeklubb så får du 6 pakker for 100kr

Anonymkode: 53bfb...20a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...